ویژه های مشرق 10 اسفند

جماعتی که در سالهای گذشته همه امور کشور و حتی آب خوردن مردم را به برجام گره زدند، در سالهای بعد گفتند که «هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود»! حالا همان طیف FATF را به معیشت مردم گره زده اند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** مجلس یازدهم،مجلس نظامی هاست

«غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» کاندیدای ردصلاحیت شده مجلس در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«اجماع اصولگرایان در مجلس آینده سخت به‌نظر می‌رسد. هرسه گروه دارای غرور کاذبی هستند که این غرور اجازه نمی‌دهد بین آنها اجماع صورت بگیرد.تجربه نشان داده که جبهه پایداری در میان اصولگرایان همواره خود را تافته جدا بافته می‌دانند و به راحتی با اصولگرایان کنار نمی‌آیند. از سوی دیگر احمدی‌نژادی‌ها احساس می‌کنند حق آنها در بین اصولگرایان تضییع شده است. این در حالی است که آقای‌قالیباف و نزدیکان ایشان نیز با شعارهای خاص وارد فضای انتخابات شده‌اند . وعده‌هایی به مردم داده‌اند. به همین دلیل زیاد نمی‌توان به اجماع اصولگرایان در مجلس آینده خوشبین بود».

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه گفت:«نکته دیگر اینکه قاطبه اصلی کسانی که وارد مجلس شده‌اند نظامی هستند و سابقه اجرائی ندارند. این افراد به رویکرد قانون گذاری و آیین نامه‌های مجلس و سیاست‌های ابلاغی اشرافیت دقیقی ندارند.اگر به شعارهای مطرح شده از طرف این افراد توجه کنیم مشخص است که این افراد از سیاست‌های ابلاغی در زمینه‌های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی بی‌اطلاع هستند».

اصلاح طلبان برای به حاشیه بردن شکست سنگین خود در مجلس، همچنان مشغول «هیولاسازی» از مجلس یازدهم هستند.

کارشناسان معتقدند که طیف اصلاحات به کارنامه خود باخت. اصلاح طلبان علیرغم در اختیارداشتن اکثریت مطلق دولت و همچنین در اختیار داشتن فراکسیون امید مجلس، نتوانستند رضایت مردم را کسب کرده و به وعده های خود عمل کنند.

اصلاح طلبان نه طرح و برنامه ای برای اداره کشور دارند و نه کارنامه قابل دفاع برای عرضه به افکارعمومی. برای همین صرفا به رقیب هراسی و آینده هراسی مشغولند.

این طیف روی اختلاف افکنی در مجلس یازدهم حساب ویژه ای باز کرده اند و همین مسئله لزوم هوشمندی منتخبان مردم در مجلس یازدهم را دوچندان می کند.

**تکرار دوگانه دروغین «معیشت- FATF» از سوی حامیان برجام

روزنامه ایران در مطلبی نوشت:« مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای درباره قرار گرفتن نام ایران در لیست سیاه «اف ای تی اف» تأکید کرده که حاکمیت، آب رفته را به جوی برگرداند. در این بیانیه آمده است:"گروه ویژه اقدام مالی (اف. ای. تی. اف.) دوم اسفند، به ریاست چین، به‌طور رسمی ایران را در لیست سیاه خود قرارداد و اکنون فقط ایران و کره شمالی در این لیست سیاه جای دارند".».

ارگان رسانه ای دولت در ادامه نوشت:«اگر امریکا بالاجبار ما را تحریم کرد، اما این بار با عدم تأیید مصوبه مجلس توسط مجمع تشخیص مصلحت، ما داوطلبانه به استقبال تحریم رفته‌ایم. بنابراین امکان انتقال منابع مالی به داخل کشور سخت‌تر از گذشته خواهد شد، اقتصاد ما بسته‌تر و کوچک‌تر و زندگی مردم بیش از گذشته تحت فشار قرار خواهد گرفت و در نتیجه، بر بیکاری، تورم، افزایش نرخ ارز، کاهش سرمایه‌گذاری، افزایش هزینه مبادلات خارجی و افزایش قیمت کالاهای وارداتی (اعم از مصرفی، مواد اولیه و واسطه‌ای کارخانه‌ها)، رکود اقتصادی، محدودیت صادرات پتروشیمی و فولاد، گسترش فقر و... اثر خواهد گذاشت و به تداوم و گسترش چرخه اقتصاد سیاه کمک کرده، اقتصاد ملی را بیش از گذشته، تضعیف خواهد کرد».

در سال 94 اصلاح طلبان و برخی دولتمردان با این ادعا که هر روز تاخیر در اجرای برجام، 400 میلیاردتومان خسارت در پی دارد، مدعی شدند که با اجرای برجام، فتح الفتوحی عظیم در اقتصاد ایران رخ خواهد داد.

برجام امضا و اجرا شد، اما نه تحریم ها لغو شد و نه گشایش اقتصادی رخ داد، بلکه علاوه بر گسترده شدن دامنه تحریم ها، سفره مردم نیز کوچک شد.

حالا همان طیف دوباره معیشت مردم را به سیاست خارجی گره زده و دوگانه دروغین «معیشت- FATF» را کلید زده است.

جماعتی که در سالهای گذشته همه امور کشور و حتی آب خوردن مردم را به برجام گره زدند، در سالهای بعد گفتند که «هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود»! حالا همان طیف FATF را به معیشت مردم گره زده اند.

براساس مستندات موجود، FATF نه تنها گشایشی در امور اقتصادی ایجاد نمی کند، بلکه ابزاری برای هوشمندسازی تحریم های ضدایرانی است.

**توجیه جدید برای سرپوش گذاشتن بر کارنامه؛دولت روحانی بحران خیز است

روزنامه ابتکار در گزارشی نوشت:«هرچقدر دولت احمدی‌نژاد در طول ۸ سال ریاست‌جمهوری خود برای کشور بحران آفرید دولت حسن روحانی به همان اندازه پذیرای بحران بود و می‌شود گفت به همان اندازه که دولت احمدی‌نژاد بحران‌ساز بود، دولت روحانی تا به حال بحران‌خیز بوده است. درواقع از ابتدای دوره مدیریت دولت تدبیر و امید هر ساله شاهد یک بحران در کشور بوده است. بحران‌هایی که تا به حال نتوانسته است از بیشتر آنها عبور کند. موانع سر راه دولت حسن روحانی از همان ابتدای به دست گرفتن دولت با مسئله برجام روبه‌رو بود که از شانس بد او با خروج دولت آمریکا از آن اوضاع وخیم‌تر از گذشته شد و نه تنها تحریم‌ها کاهش نیافت بلکه حلقه آن هر روز برای کشور تنگ‌تر شده است. طی دوسه‌ سال اخیر نیز حوادث مختلفی در کشور رخ داده است که هر کدام دولت را به اندازه کافی درگیر آن کرده و انتقادات نسبت به سوء‌مدیریت دولت دوازدهم افزایش می‌یابد».

چندی پیش روزنامه آرمان در انتقاد از سرپوش گذاشتن اصلاح طلبان بر کارنامه ضعیف دولت نوشته بود:« می‌گویند رئیس‌جمهور روحانی بدشانس است. ترامپ، سیل، زلزله و ملخ همه از نشانه‌های بدشانسی حسن روحانی است! اما آیا واقعاً می‌شود سرنوشت یک کشور را به شانس گره زد؟ نه؛ اداره کشور هیچ ارتباطی با شانس ندارد. امور تنها با تدبیر و عقلانیت اداره می‌شود و به‌سمت پیشرفت حرکت می‌کند…شانس هیچ جایی در ایفای وظیفه دولتمردان ندارد. نه‌تنها روحانی بلکه هر رئیس‌جمهور دیگری هم دچار این حوادث می‌شد، نمی‌شد او را بدشانس نامید. لطفاً بی‌تدبیری را بدشانسی ننامیم».

این روزنامه اصلاح طلب ضمن انتقاد به رفتار غلط همقطاران خود در سرپوش گذاشتن بر قصور و تقصیرهای دولت روحانی، تاکید کرده بود که ریشه مشکلات کشور، بی تدبیری و سوءمدیریت است و نه شانس و اقبال.

حالا روزنامه ابتکار در مطلبی تأمل برانگیز، با این ادعا که دولت روحانی بحران خیز است، بر قصور و تقصیرهای دولت سرپوش گذاشته است.

دلار 4200 تومانی، حذف کارت سوخت، برجام، گرانی مسکن، خودرو و سکه، حقوق های نجومی، صندوق ذخیره فرهنگیان، کاهش ارزش پول ملی و...تنها بخش کوچکی از کارنامه ضعیف دولت در سالهای اخیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سید IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    35 3
    اصلاح طلبان تهوع آور عامل 8 سال عقب ماندگی و پسرفت ایران!
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
      15 2
      مگه نظامیها چه شونه تا حالاش که مملکت رو از دست شما نگه داشتن وگرنه به فنا داده بودین
    • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
      8 0
      FATF کلاه گشاد دیگری همانند برجام است.
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    7 9
    فقط احمدی نژاد
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
      9 2
      در اینکه احمدی نژاد از این بوزینه هایی که به اسم اصلاح زلب فعالیت می کنن شکی نیست اما نه، اونم برای ایران چاره ساز نیست. فقط مومن حزب اللهی که هیچ دلبستگی ایی به غیر ایران نداره همین.
  • DE ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    16 1
    خيلي هم عالي است ما هر چه داريم از نيروهاي مسلح داريم تا چشم شما إسهال طلب هاي وطن فروش دزد غارتچي كور شود و خفقان بگيريد زنده باد سپاه
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    8 1
    اصلاح طلبان بی عرضه
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    8 1
    مجلس یازدهم باید مجلسی انقلابی و جهادی باشد
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    7 0
    سرطان اصلاحات
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    1 9
    مطمئنم پایداریها آخرش گند میزنن. برای همین بهشون میگن پایداری
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
      2 0
      جبهه پایداری خیلی بهتر از جبهه واداده گی است.
    • DE ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
      1 2
      اختلاف در پایداری نینداز اگه مایه داری تا چشم بهم بزنی پایداری
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    12 1
    خدا شکر نظامی اند الحمدلله
  • DE ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    12 2
    مجلس یازدهم مجلس نظامی هاست یعنی مجلس نظم است و تک تک نمایندگان بایستی نظم داشته باشند تا در مجموع نظمی و نظامی باشند.مجلس یازدهم بی نظمی و علافی و بخوربخوابی و باری به هرجهت را نمیپذیرد... «اوصیکُم بِتَقْوَی اللّه‏ وَ نَظمِ اَمْرِکُم؛
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    6 2
    افساد طلبان تا مبتلا به کرونا نشوند ونمیرند متوجه نمی‌شوند آخرت وخدا وپل صراط وجهنم هست...!!!
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    1 0
    مجلس یازدهم مجلس خدایی هاست.!!!
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    2 0
    مجلس یازدهم مجلس دلسوزان به مردم وانقلاب ومخلصین است.!!!
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    0 0
    رانده شده ها از جامعه اسلامی ور شکستگان فکی خود باختگان غرب وطن فروشها دل دزدها یک کمی بخودبیا یید وتوبه کنید این ملت یقه شما راول نمیکنند در دنیا بوسیله قوه قضاییه ودر اخرت خرتون را خواهند گرفت
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    0 2
    چه افتضاح؛ مجلسی که با نظامی اداره بشه چه گندی قراره دربیاد، کسی که سواد دیپلماسی نداره نمیتونه قانون گذار باشه.
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    6 0
    دروغگويان ونااميدكنندگان كه خسارتها زدند،ولي نظاميان لانه كدخداراموشك باران كردندويوم الله آفريدند.
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    4 0
    كسانيكه كلمه نظامي كشورشان راباحقارت مطرح ميكنندزبان دشمن هستند
  • IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    1 0
    مسؤلین امنیتی این حرف ضد امنیتی نباید برخورد شود؟ هر کس هرچه دهنشه نی تونه ابراز کنه
  • حقیقت IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    2 0
    مشرق بابت حذف نظر بدون توهین تشکر
  • علی IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    0 0
    امام خمینی رحمت الله علیه معمار بزرگ و آینده بین انقلاب اسلامی اگه بودند مطمئن باشید یه خدا قوت به رهبر می‌گفتند اما به مسؤلین یه مواظب باشید می‌گفتند زیرا اصل انقلاب که با فداکاری های مستظعفین شکل گرفت رو به کم رنگ شدن هست چرا اینهمه بریز بپاش هست ولی وقتی به کسی که گفته محتاج هست و شرمنده زن و بچه هاش شد یارانه معیشت ندادن اینه عدالت این مسؤلیت چرا با گرانی فروشی با جدیت مبارزه نمی‌شود ملت بعد از اینهمه سالها آیا حق ندارد کمی آرامش داشته باشد دشمن کارش عداوت هست ولی تویکه حقوق بیت المال و مقام در نظام اسلامی داری چرا نباید جهادی کار کنی اصلاح طلب یعنی چی چه چیزی را می خواهید اصلاح کنید مدیریت اقتصادی یا تغییر نظام اسلامی تا کی باید اصلاح طلب باشه و یا اصولگرا یعنی چی یه اختلاسی پیدا میشه آیا این هم مانند اصلاح طلب نفاق نیست ریش و تسبیح دارد ولی در دل منحرف هست سخن زیاده میتونم تا ده ساعت بدون وقفه و پاکنویسی سخن بگم در آخر باید گفت باید از انسان های بی درد بی معرفت و بی وجدان بیشتر از دشمنان خارجی ترسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس