کد خبر 1046965
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
علی رضایی

اسطوره و پیشکسوت سوارکاری ایران دار فانی را وداع گفت.

به گزارش مشرق، استاد علی اکبر رضایی اسطوره سوارکاری ایران دار فانی را وداع گفت و جامعه سوارکاری را عزادار کرد. رضایی متولد 24 آذر 1318 بود در تمامی رشته های سوارکاری از جمله رشته های پرش با اسب، درساژ، کورس، چوگان و استقامت تبحر داشت و مدالهای رنگارنگ و فراوانی را کسب کرد.

 رضایی سوارکاری را از سن 6 سالگی نزد پدر بزرگوار خود (عبدالحسین رضایی)  آغاز کرد و توانست در سن 9 سالگی با خشن ترین اسب ها در باشگاه شهدا سواری کند. او موق شد در سن 11 سالگی همراه با ترکمن ها در باشگاه جلالیه در مسابقات کورس با سیلمی عربی به نام غُراب شرکت کند.اولین اسبی که به عنوان هدیه دریافت کرد ارزش 130 تومان داشت که از آن اسب در مسابقات اسبدوانی استفاده می کرد.

علی رضایی نه تنها در رشته پرش با اسب و اسبدوانی توانسته خوش بدرخشد، بلکه در مسابقات چوگان و سواری خوبی هم افتخارات زیادی را کسب نموده است تا آنجا که توانست هندیکاپ 3 را در چوگان از آن خود کند.
این استاد ارجمند طی سوارکاری در سالیان متمادی حوادث متعددی را پشت سر گذاشت که منجر به شکستگی در اعضای بدن ایشان شد، از جمله این شکستگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

2 بار شکستگی روی سر

2 بار شکستگی پیشانی

1 بار شکستگی بینی

1 بار شکستگی فک پایین

2 بار شکستگی دنده های جلو

1 بار شکستگی دنده پشت

3 بار شکستگی ستون فقرات

1 بار شکستگی ران راست

1 بار شکستگی زانوی راست

2 بار شکستگی قلم پای راست

5 بار شکستگی قلم پای چپ

3 بار شکستگی انگشتان پای چپ

4 عدد دندان های جلو

1 بار شکستگی مچ پای راست

رضایی سالها عضو تیم ملی و سرمربی تیم ملی پرش با ‌اسب ایران بود و شاگردان بزرگی را تربیت کرد. از 46 سوارکاری که از سال 1352 تا امروز در پرش با اسب ایران مفتخر به کسب مدال‌های  طلا، نقره و برنز شده اند، بیش از 15 سوارکار شاگرد استاد علی رضایی بودند و همین تاثیر فراوان و بی بدیل استاد رضایی بر سوارکاری ایران را ثابت می کند. بدون هیچ شکی و تردیدی سوارکاری ایران سلطان واسطوره خود را ازکف داد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس