اقبال شاکری

اقبال شاکری بر مقابله با شایعات و کرونا هراسی و توطئه‌هایی که رسانه‌های بیگانه و معاند ایجاد می‌کنند، تاکید کرد.

به گزارش مشرق، اقبال شاکری منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم شورای اسلامی با اشاره به گرانی‌های اخیر و احتکار برخی موارد ضروری  و لازم در شرایط فعلی کشور به‌ویژه توجه به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: ستادی که در این خصوص تشکیل شده در یک قسمت در حال انجام کارهای اساسی است و با قدرت کار خود را پیش می‌برد که باید آن را بهتر کند و مقتدرانه‌تر در کشور و تحکم کند.

وی افزود:‌ وقتی یک مدیر از ستاد مبارزه با کرونا صحبت می‌کند باید آنچنان قدرتمندانه صحبت کند که یعنی همه حوزه‌ها زیر نظر ماست. بنابراین هر گونه ابهام و سخت گفتن و به جای دیگر حواله کردن این اقتدار را کم می‌کند.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم ادامه داد:‌ اقدامات در حال بهتر شدن است و در حوزه توصیه‌های بهداشتی،‌تعطیلات مراکز بهداشتی، ورزشی و کلیه کارهای گروهی ورود شده و کارهای خوبی در حال انجام است ولی بحث دیگری هم وجود دارد که در خصوص مباحث تکمیلی این ستاد باید قوی‌تر وارد شود.

بیشتر بخوانید:

مجلس تا اطلاع بعدی تعطیل شد

شاکری  در ادامه یادآور شد: ستاد مذکور در مواردی از جمله کسانی که در مورد اقلام مورد نیاز مردم احتکار می‌کنند گرانفروشی می‌شود و سوء‌استفاده و فرصت طلبی می‌شود ورود کرده و همزمان با کلیه اقدامات این نظارت باید انجام شود.

وی همچنین یادآور شد: این نکته مهمی است که در حال حاضر در شرایط فعلی، سوء استفاده کنندگان از این موضوع دارند آن کار اولیه لطمه می‌زنند. از جمله قیمت برخی اقلام مورد نیاز مانند صیفی‌جات،‌ مواد ضد عفونی کننده، ماسک و با مواردی این قبیل اینگونه برخورد می‌کنند که علاوه بر اینکه احتکار کرده و به بازار انتقال نمی‌دهند و قیمت را چندین برابر می‌کنند بلکه نوهی هراس در مردم ایجاد می‌کنند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: تعزیرات و سازمان‌های مشابه باید از حقوق مردم دفاع کنند. این سازمان‌ها باید ورود کرده و محکم برخورد کنند. اینکه می‌گویند گزارش دهید تا ما با بررسی کنیم، یعنی چه؟ مگر خودشان نمی‌بینند که در داروخانه‌ها و مراکز این مواد وجود ندارد و یا چندین برابر قیمت معمول به فروش می‌رسد؟ نمی‌بینند قیمت لیمو شیرین و لیمو ترش در بازار چقدر است؟‌ به نظرم اینها یک اشتباه بزرگ مرتکب شده‌آند. اینها باید بگویند ما به عنوان مدعی‌العموم خودمان مستقیم ورود می‌کنیم. اینکه می‌گویند ما صبر می‌کنیم تا ببینیم چه کسی به ما گزارش می‌دهد درست نیست. پس حمایت از مردم کجا رفته؟

شاکری افزود:‌وقتی همه می‌گویند و علنا هم در بازار این گرانفروشی و احتکار را می‌بینیم بنابراین باید به صورت مستقیم ورود کرده و ستاد نیز باید محکم و با اقتدار با متخلفین برخورد کند. همچنین در این رابطه چند مورد را رسانه‌ای کنند و نشان دهند که قاطعانه از حقوق مردم دفاع می‌کنند. چرا که اینها واقعا ظلم و اجحاف به مردم است. 

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: باید از مدیران و مسئولانی که در این شرایط فعلی خوب عمل کردند تشکر کرد و اول از همه مقابله با شایعات و کرونا هراسی و توطئه‌هایی که رسانه‌های بیگانه و معاند ایجاد می‌کنند نیز جزو وظایفی است که با اطلاع به  موقع و افشای ماهیت اینها اطمینان مردم که اخبار غلط به آنها می‌رسد را بالا ببرد و این هراس را از مردم دور کنند و مردم احساس کنند کشور تحت کنترل است.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در همین راستا خاطرنشان کرد: با هراس مصنوعی که رسانه‌های معاند، بیگانه و ضد انقلابی که انجام می‌دهند می‌خواهند اقتصاد کشور لطمه ببیند لذا در این زمینه باید حتما ورود جدی کنیم ضمن اینکه رعایت بهداشت، ایمنی و سلامت مردم در اولویت قرار می‌گیرد، فعالیت‌های عادی بخش‌های اقتصادی و امورات دیگر باید قدرت ادامه پیدا کند.

شاکری گفت:‌ همه باید دست به دست هم بدهیم و در این زمینه به یکدیگر کمک کرده و اطلاع رسانی سریع و به موقع و افشا کردن ماهیت اخبار دروغ به نظرم یکی از اموری است که به مردم کمک می‌کند که آرامش و اطمینان خاطر پیدا کنند. از اینکه کشور تحت کنترل است مطمئن شوند. رسانه‌ها نیز در این زمینه نقش مهمی را می‌توانند ایفا کنند. هر چند صدا و سیما ورود کرده اما باید توصیه‌های بیشتری را به اطلاع عموم برسانند.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال قشر تحصیل کرده ما در کشور زیاد هستند و ما هر طور که بتوانیم با زبان علمی مشخص با مردم به خوبی نحوه عدم گسترش، جلوگیری و پیشگیری از ویروس کرونا و آمار و ارقام را ارائه دهیم به اطمینان خاطر همه مردم کمک می‌کند، بنابراین اینکه این اطلاعات به موقع ارائه شود و آن دروغ‌ها افشا شود به نظرم یکی از رسالت‌های رسانه‌هاست که باید با آن برخورد کنیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس