کد خبر 1046649
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
کرونا نمایه

رئیس انجمن تولید کنندگان محصولات شوینده از آغاز توزیع مواد ضد عفونی‌کننده و ژل ضد عفونی‌کننده در میادین میوه و تره‌بار و ایستگاه‌های مترو خبر داد.

به گزارش مشرق، بختیار علم‌بیگی اظهار داشت: توزیع محصولات ضد عفونی کننده و ژل ضد عفونی کننده از روز گذشته در برخی میادین میوه و تره‌بار آغاز شد و امروز نیز این توزیع در برخی ایستگاه‌های مترو شروع شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 100 واحد تولید کننده محصولات شوینده آمادگی خود را برای تولید محصولات مورد نیاز بازار اعلام کرده‌اند، افزود: در حال  تامین مواد اولیه مورد نیاز این کارخانه‌ها هستیم که خوشبختانه این مواد اولیه نیز ایرانی و از داخل قابل تامین هستند.

بیشتر بخوانید:

73 نفر از مبتلایان کرونا ترخیص شدند

تمهیدات فدراسیون کشتی برای مقابله کرونا+عکس

خبر خوب از تولید کیت ایرانی تشخیص کرونا

علم‌بیگی با بیان اینکه طی روزهای آینده توزیع مواد ضد عفونی کننده و شوینده‌ها در کشور گسترده‌تر خواهد شد، افزود: طی 10روز آینده بازار به شرایط معمولی برمی‌گردد. البته مردم باید از انبار کردن این کالاها در خانه جلوگیری کنند. 

به گفته وی هر سال همزمان با ایام عید نیاز بازار به محصولات شوینده افزایش می‌یابد که امسال این موضوع با شیوع بیماری کرونا همزمان شده است. 

* داروخانه‌ها تا 10 روز آینده از مواد ضد‌عفونی‌کننده اشباع خواهند شد

رئیس انجمن تولید کنندگان محصولات شوینده همچنین از تحویل ژل ضد عفونی کننده به 700 داروخانه طی روز گذشته خبر داد و گفت: در عرضه محصولات ضد عفونی کننده به صورت گسترده در کشور عمل خواهیم کرد.به طوری که تا 10 روز آینده داروخانه‌ها نیز از این محصولات پر خواهند شد.

علم‌بیگی با بیان اینکه توزیع محصولات ضد عفونی کننده را در فروشگاه‌های بزرگ و مغازه‌های پروانه داری که مرکز پخش هستند نیز انجام می‌دهیم، افزود: حتی روز گذشته مایع ضد عفونی کننده در ظرف‌های 4 لیتری در بازار شوش توزیع شد.

وی از مردم خواست که نگرانی در مورد تامین محصولات شوینده نداشته باشند چنانکه هیچ سالی با مشکل کمبود روبرو نبوده‌ایم. 

* ظرفیت تولید مواد شوینده سه برابر نیاز داخل است

رئیس انجمن تولید کنندگان محصولات شوینده ظرفیت تولید محصولات شوینده را در کشور سه برابر مصرف داخل عنوان کرد و گفت: طبق مصوبه اخیر، صادرات صابون و آب ژاول نیز علاوه بر صادرات محصولاتی مانند ژل ضد عفونی‌کننده، ممنوع شده و وزارت صنعت این موضوع را به ما اعلام کرد که ما نیز از تولید کنندگان خواسته‌ایم که آن را رعایت کنند.

علم‌بیگی همچنین با اشاره به سرعت صدور پروانه تولید محصول ضد عفونی کننده از سوی سازمان غذا و دارو،‌گفت: در زمان شیوع آنفلوآنزا طی ماه‌‌های قبل نیز این اقدامات در مورد تولید مواد ضد عفونی کننده صورت گرفت ولی بعد از آن با توجه به اینکه تولید، با صرفه نبود، کارخانه‌ها به تغییر محصولات تولیدی‌شان ادامه ندادند اما دوباره با افزایش نیاز بازار، تغییر پروانه تولید به صورت 24 ساعته انجام می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس