کد خبر 1046647
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
کرونا

مدیر مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اشاره به ابتلای 388 نفر به کرونا گفت: این در حالی است که متاسفانه 34 نفر از هموطنان فوت کرده اند.

به گزارش مشرق، براساس اعلام کیانوش جهانپور مدیر مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور تا امروز ساعت 13 تعداد افراد مبتلا به کرونا به 388 نفر رسیده است.

این در حالی است که به گفته جهانپور تعداد فوت شدگان به عدد 34 نفر رسیده است.

همچنین به گفته وی تعداد 73 نفر از مبتلایان به دلیل بهبود وضعیت عمومی‌شان از بیمارستان ترخیص شده اند.

بیشتر بخوانید:

خبر خوب از تولید کیت ایرانی تشخیص کرونا

عکس/ ضدعفونی کردن مستمر بخش‌های آستان قدس رضوی

آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا

جهانپور گفت: میانگین سن مبتلایان به این ویروس بیش از 53 سال است و میانگین سنی قربانیان هم بالای 60 سال گزارش شده است.

وی توضیح داد: تصمیمات در زمینه کاهش ساعت ادارات، تعطیلی مدارس و سایر مباحث مطرح شده در پنجمین جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا ساعتی دیگر از سوی وزیر بهداشت اعلام خواهد شد.

جهانپور در خصوص تعداد مبتلایان در استانها نیز گفت: تا پیش از ظهر امروز 64 نفر در تهران، 25 نفر در گیلان، 16  نفر در قم، 10 نفر در اصفهان، 9 نفر در مازندران، 1 نفر در اردبیل، سمنان 2 نفر، کردستان 2 نفر، قزوین 2 نفر، آذربایجان شرقی 4 نفر ، خوزستان 3 نفر، گلستان 2 و ۳ نفر در البرز به تعداد مبتلایان ویروس کرونا اضافه شده است.

مدیر مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: دلیل افزایش آمار مبتلایان در یکی دو روز گذشته به دلیل افزایش تعداد آزمایشگاه ها و تسریع روند بیمار یابی بوده است. در حال حاضر 15 آزمایشگاه فعال در کشور داریم که طی روزهای آینده تعداد آنها به 22 آزمایشگاه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد تردد در مبادی ورودی برخی از استانها افزایش داشته است گفت: براساس اعلام وزیر راه میزان ورودی خودروها به مازندران نسبت به خروجی افزایش چشمگیری داشته است که همین موضوع نشان دهنده سفر به این استان است.

جهانپور توصیه کرد: تنها راه کند شدن و کاهش شیب نمودار ابتلا به کرونا مشارکت مردم و کاهش سفرهای بین شهری است و در صورت رعایت این موضوع و انجام توصیه های بهداشتی امیدواریم بتوانیم تا هشتاد درصد شیب ابتلا به کرونا را کاهش دهیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس