کد خبر 1046581
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
نحوه افزایش ۴۴۰ هزار تومانی حقوق بازنشستگان +جدول

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری جزئیات "طرح یاری" ویژه بازنشستگان این صندوق را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، اکبر افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور، درباره جزئیات "طرح یاری"  اظهار کرد: تفاهم‌نامه این طرح، روز سه‌شنبه، 6 اسفندماه 1398 در حضور محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی میان مدیران عامل صندوق بازنشستگی کشوری، بانک صادرات ایران و شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه مبادله شد.

 

به گفته افتخاری، بر پایه تفاهم‌نامه یادشده، طی یک سال آینده، مجموعاً مبلغ سه میلیون و 600 هزار تومان اعتبار خرید کالا از فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در سه نوبت در اختیار تمام بازنشستگان کشوری قرار می‌گیرد که نوبت اول آن در نیمه اول اسفندماه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

قاضی پور: مملکت را با اوراق، اوراقی نکنیم

خبرخوش برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره هدف اجرای این طرح گفت: هدف از امضای اجرای این طرح، کمک به وضعیت معیشتی بازنشستگان و افزایش توان خرید آنان است و تسهیلات نوبت اول به مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان از روز هفتم اسفندماه در اختیار این عزیران قرار گرفته است تا برآورنده بخشی از نیازهای آنان در آستانه نوروز باشد.

وی با اشاره به شمار یک میلیون و دویست هزار نفری بازنشستگان کشوری افزود: با توجه به این‌که به هرکدام از این عزیزان طی سه نوبت در اسفندماه 98  و مردادماه و دی‌ماه 1399 مجموعا مبلغ سه میلیون و 600 هزار تومان اعتبار خرید کالا پرداخت خواهد شد، مجموع اعتبار در نظر گرفته شده، بیش از چهار هزار و 320 میلیارد تومان است. با این حال، مدت زمان تفاهم‌نامه دو سال است و در سال دوم نیز همین میزان تسهیلات در سه نوبت پرداخت خواهد شد.

افتخاری یادآور شد: این اعتبار به صورت قرض‌الحسنه و تنها با دو درصد کارمزد به بازنشستگان پرداخت می‌شود و بازپرداخت آن در چهار قسط خواهد بود که از حقوق آنان کسر می‌شود. بنابراین، حقوق بازنشستگان کشوری، ضمانت بازپرداخت تسهیلات ارایه شده خواهد بود.

وی افزود: از میان یک میلیون و دویست هزار بازنشسته، خالص دریافتی حقوق حدود چهل هزار نفر، کمتر از یک میلیون و دویست هرار تومان است که علت آن کسر اقساط وام‌ها و تسهیلاتی است که قبلا دریافت کرده‌اند. در نوبت اول، این دسته از بازنشستگان عزیز نمی‌توانند تسهیلات خرید کالا را دریافت کنند اما مشغول اتخاذ تدابیری هستیم که در نوبت‌های بعدی، این عزیران نیز متناسب با مانده حقوق خود از تسهیلات خرید کالا استفاده کنند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور ی با اشاره به وجود 750 فروشگاه رفاه در سرتاسر کشور گفت: در تفاهم‌نامه با شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه قید کرده‌ایم که در اجرای طرح یاری باید شأن والا و احترام بازنشستگان رعایت شود و این عزیزان از همه تخفیف‌هایی که فروشگاه‌های رفاه برای مشتریان خود در نظر گرفته‌اند، برخوردار باشند. هم‌چنین باید راهنمایی‌های لازم برای استفاده از اعتبار طرح یاری را در اختیار بازنشستگان قرار دهند. در عین حال، فروشگاه‌های رفاه با قرعه‌کشی میان بازنشستگانی که از تسهیلات خرید کالا استفاده کرده‌اند، سه دستگاه خودرو به سه نفر از آنان هدیه می‌دهند.

افتخاری تصریح کرد: طرح یاری یک طرح میان‌مدت برای کمک به بازنشستگان کشوری، خصوصا در آستانه سال جدید است و این صندوق در نظر دارد که در سال آینده طرح‌های بیشتر و بلندمدتی را برای حمایت اقتصادی و اجتماعی از بازنشستگان به اجرا بگذارد.

وی در پایان درباره امکان بهره‌مندی وظیفه‌بگیران از اعتبار طرح یاری گفت: به دلیل پاره‌ای مشکلات فنی و حقوقی، در حال حاضر، غیر از بازنشستگان عزیز، تنها «وظیفه‌بگیران همسر تک ورثه» شامل این طرح می‌شوند و سایر وظیفه‌بگیران گرامی امکان استفاده از این تسهیلات را ندارند. با این حال، امیدواریم که در آینده این مشکل را برطرف کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    15 0
    بهتر نیست تآمین اجتماعی به فکر کارگری باشه که با حقوق ناچیز بازنشسته شده
  • م IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    2 1
    آنوقت بک میلیون و دویست هزارتومان چطوری خرجش کنن این همه پول!
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    3 1
    یک سوال اگر به مدیرانتون دوبرابر همین مبلغ رو تسهیلات بدین تف تو صورتتون نمیندازن؟
  • صفرزحمتی IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    0 0
    خیلی خوب است ولی این همان چیزی مثل وام است
  • mohamad IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    3 0
    واقعا چه لطف بزرگی چطوری میشه جبران کرد
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    3 0
    مابازنشستگان سازمان تامین اجتماعی خودوخانواده درسینه دل داریم اما مسولان تامین اجتماعی هیچ احساسی ندارند کانه مادام العمربرسرپست ومقام درتامین اجتماعی خواهند بود...خواهشا چاپ کنید مشرق خان
  • فرهنگی بازنشسته IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    0 0
    الان پتروشیمی و خیای جاهای دیگه داره همین رقمها روتحت عنوان کارانه وعیدی به کارکنان وباز نشستگانش می ده حالا شما میخوایید پولشو باسود پس بگیرید تازه من بعد عید نوبت واممه نمیتونم دوسه جا قسط بدم
  • علی IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    0 0
    این بدترین حالت ممکن است الان از بقال سر کوچه بیشتر از این میشه خرید کرد بدون سود و پرداخت چهار ماه در ضمن هر چیزی که خواستی حتی اگر نداشته باشد می‌ره برات تهیه می‌کنه پس لطفاً این طرح مبارک خودشون باش اگه راست میگد حقوق بازنشستگان را مانند شاغلین اضافه کنید قبل از عید
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    2 0
    شما به بازنشستگان کمک میکنید یا به فروشگاه رفاه؟
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    0 0
    معمولااينگونه طرحهاناپخته وناموفق وبه ضرربازنشستگان است.
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    1 1
    چطور وبه چه شکل این کارانجام میشه بازنشسته بایدبه کجامراجعه کنه
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    1 0
    اینا خوابند یا مارا احمق فرض کر دند هر جا بربم تا پنج میلیون بدون سود وچک به پا وسیله میدند خاک برسر مسول و وزیری که شعور ندارد
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    1 0
    این وزیر به بازنشسته ها تامین اجتماعی هیچ توجهی نداره .و طلب سازمانم از دولت نمیگیره و به درد وزارت نمیخوره.بدبخت کرد مردما
  • علی IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    0 0
    شما گفتید و ما هم باور کردیم . باز مثل وام خودرو که به نفع خودروسازان و بانکها بود این بار هم شاهد نجات فروشگاه رفاه با کمک بانک صادرات خواهیم بود . با نام بازنشسته بیچاره به کام از ما بهتران . حداقل حقوق این بندگان خدا را دریابید .با یک دو میلیون حقوق چه جای خرید قسطی و قسط دادن است .
  • KR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    0 1
    چطوریه؟ به همه میدن. بریم بانک صادرات برای ما واریز شده
  • ح.س IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    0 0
    باسلام: باشارژ کارت سپهر، نیاز بازنشستگان مرتفع نمی شود. همه بازنشستگان،تقاضای همسان سازی حقوق را دارند.
  • ح.س IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    0 1
    امسال نرخ هتلهای طرف قرارداد با بازنشستگان افزایش یافته ولی هنوز هزینه سفر همان ۳۷۰هزار تومان هست.
  • بازنشسته IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    1 0
    لطفا کمتر بازنشست ها را به تمسخر بگیرید
  • محسن نوروزی IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    0 0
    مشرق مرد باش باز سانسور نکن .....؟؟؟؟!!!!!
  • فاطمه IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 0
    در بعضی فروشگاههای رفاه خدمات خوب ندارند مثلا گوشتها ی غیر بهداشتی دست خورده میاورند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس