کد خبر 1046494
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰
فدراسیون فوتبال

فوتبال ایران لحظه به لحظه به یکی از روزهای حساس و تأثیرگذار خود نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود.

به گزارش مشرق، ۲۵ اسفندماه قرار است انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال برگزار شود. مسئله بسیار مهمی که تا بعدازظهر یک‌شنبه موضوع اصلی تمام رسانه‌های ورزشی کشور بود. اهمیت موضوع به حدی است که طی هفته‌ای که گذشت، رسانه‌ها از جنبه‌های مختلف به تحلیل و بررسی شرایط پرداختند. از اعتراض به حضور بازنشسته‌ها گرفته تا بحث تعویق انتخابات و وارد شدن وزارت ورزش به این موضوع، اما...

بیشتر بخوانید:

شکوری: فیفا اطلاعات کافی از اساسنامه ما ندارد

اما بعدازظهر یک‌شنبه حاشیه‌های بازی سپاهان و پرسپولیس به صورت کلی مسئله انتخابات فدراسیون فوتبال را کنار زد، به‌گونه‌ای که طی روزهای گذشته کوچک‌ترین خبری در خصوص این موضوع دیده و شنیده نشده و این یعنی خطر!

خطر از این بابت که تیمی که اکنون تمام اختیارات فوتبال کشور را در فدراسیون برعهده دارد و وارث فدراسیون مثلاً پنج ستاره مهدی تاج است، می‌تواند با استفاده از این فضای به وجود آمده به ادامه تلاش‌های خود برای مهندسی کردن انتخابات فوتبال و در نهایت بیرون آمدن نام کسی که آن‌ها می‌خواهند، بینجامد. هرچند که هنوز نام تأیید صلاحیت شده‌ها اعلام نشده و می‌توان امیدوار بود که نهادهای نظارتی با تصمیم‌گیری درست جلوی ورود برخی را در انتخابات بگیرند، اما به هر حال نباید از این غافل بود که برخی تصمیم به ماندن در فوتبال دارند و نمی‌خواهند به این راحتی میدان را به بقیه واگذار کنند. برخی که ثمره ماندن‌شان در فوتبال جز تحریم و تحقیر برای فوتبال ایران چیزی نداشته، ولی با وقاحت تمام فدراسیون‌شان را پنج ستاره عنوان می‌کنند.

این روزها خبر می‌رسد که حسین قریب گزینه وزارت ورزش برای تصدی ریاست فدراسیون تصمیم به کناره‌گیری دارد. وی که پیش از این هم شنیده می‌شد درخواست انصراف داده حالا جدی‌تر به رفتن فکر می‌کند تا وزارت عملاً در برابر فدراسیون‌نشینان خلع سلاح شود و به اجبار رو به گزینه دوم خود بیاورد. گزینه‌ای که به هیچ عنوان در حد و اندازه مدیریت فوتبال کشور نیست و سپردن فوتبال به دست او، یعنی نابودی این رشته که امروز اسیر بحران‌های داخلی و بین‌المللی ریز و درشت شده و کاری هم از دست کسی بر نمی‌آید.

بازی سپاهان و پرسپولیس برگزار نشد، تمام. حالا کمیته انضباطی است و حکمی که می‌دهد. البته که صدور هر حکمی مساوی است با جار و جنجالی تازه در سطح رسانه‌های کشور، یعنی دور شدن دوباره از فضای انتخابات ریاست فدراسیون و دادن فرصت دوباره به برخی برای فراهم کردن فضا به سود خود. بنابراین به نظر می‌رسد امروز مهم‌ترین مسئله مورد توجه رسانه‌های ورزشی باید بحث انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال باشد، فدراسیونی که رویداد بزرگ رقابت‌های انتخابی جام جهانی را در پیش دارد. رقابت‌هایی که موقعیت خوبی در آن نداریم و اگر به سومین صعود متوالی به جام جهانی می‌اندیشیم باید با مدیریت قوی و درست به استقبال مرحله برگشت آن برویم و این محقق نمی‌شود مگر با پرهیز از حواشی بیهوده و به فکر انتخاب یک رئیس از جنس فوتبال بودن که کاربلد و کاردان هم باشد.

موضوع مهم فراموش نشود؛ فوتبال در تمامی این سال‌ها اسیر چنین حواشی ریز و درشتی بوده که شاید برخی از آن‌ها نیز تعمدی باشد برای منحرف کردن افکار عمومی، پس وظیفه رسانه‌ای حکم می‌کند که امروز به مهم‌ترین مسئله فوتبال کشور، یعنی انتخاب ریاست فدراسیون بپردازیم و از حاشیه پرهیز کنیم.

فریدون حسن (روزنامه جوان)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس