جعفرزاده

یک نماینده رد صلاحیت شده مدعی شد مجلس جدید نمی‌تواند کاری انجام دهد و باید در قبال دولت کوتاه بیاید.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

غلامعلی جعفرزاده به نامه‌نیوز گفته است: آقای روحانی کار خودش را انجام خواهد داد و می‌تواند مجلس آینده را مدیریت کند(!) الان فضای عمومی جامعه این تصور را دارد که مجلس آینده برای دولت روحانی شمشیر را از رو بسته است. این اتفاق اگر بیفتد برای خود مجلس آینده خوب نیست چون نمایندگانش برای آنکه به مجلس راه پیدا کنند درباره رفع مشکل بیکاری، ایجاد رفاه اجتماعی، کنترل گرانی، تورم و نقدینگی، خیلی قول و وعده به مردم دادند و گفتند «همه مشکلات کشور را حل و فصل می‌کنند». به‌عنوان یک نماینده که سال‌ها در پارلمان بودم می‌گویم «عمل به این وعده‌ها غیرممکن است». مجلس نمی‌تواند ایران را گل و بلبل کند چون حوزه اجرا و خیلی از امور کشور دست مجلس نیست. به نفع خود مجلس یازدهم است که فتیله را پایین بکشد و با دولت وارد یک فضای آرامش و تعاملی بشود چون نمایندگان بدون تعامل و همفکری با دولت قطعا نخواهند توانست به وعده‌های انتخاباتی‌شان جامه عمل بپوشانند.

بیشتر بخوانید:

دیروز می گفتند «مجلس در رأس امور نیست» / امروز برای ورود به مجلس «سر و دست می‌شکنند»

پاسخ نمایندگان مجلس به دریافت یارانه معیشتی +جدول

وی درباره اینکه «چهره‌های شاخص راه یافته مجلس گفته‌اند دولت را راه می‌اندازند و به تحرک و کار وادار می‌کنند»، گفت: اصلا می‌دانند چه می‌گویند؟ این حرف‌های کسانی است که یا قانون اساسی و آیین‌نامه مجلس را نخواندند یا اصلا اطلاعی از حوزه اختیارات یک نماینده مجلس ندارند.

مجلس اگر بخواهد روحانی را استیضاح بکند چهره‌ای افراط‌گرایانه و انتقام‌جویانه از خود نشان می‌دهد بنابراین وجهه‌اش نزد افکار عمومی خراب می‌شود. این اتفاق خوبی در سال انتخابات ریاست‌جمهوری برای جناح اکثریت در مجلس آینده نخواهد بود چون به شدت دچار ریزش محبوبیت می‌شود.

این سخنان در حالی است که اولا جعفرزاده ایمن‌آبادی دو دور نماینده مجلس بوده و دور سوم هم ثبت‌نام کرده بود که صلاحیت او از سوی شورای نگهبان رد شد. به عبارت دیگر اگر مجلس کاره‌ای نیست، او برای سومین‌بار برای چه اصرار داشته وارد مجلس شود.

ثانیا بین افراط معارضه با دولت و تفریط وکیل‌الدولگی و حلقه به گوشی، یک حد میانه‌ای وجود دارد که عبارت است از شأن تقنینی و نظارتی مجلس. متاسفانه این شأن از سوی بسیاری از نمایندگان مجلس رعایت نشد و به همین دلیل هم حدود دو برابر تعداد نمایندگانی که از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شدند، توسط مردم مردود اعلام شده و رأی مجدد کسب نکردند.

بنابراین قرار نیست مجلس جدید به ادعای آقای ایمن‌آبادی شمشیر معارضه ببندد یا بی‌عملی و انفعال اکثریت مجلس دهم را ادامه دهد. طبق قانون اساسی، مجلس وظیفه تدوین و اصلاح قوانین، مطالبه اجرای آن از دستگاه‌ها، رای اعتماد یا سلب آن از دولتمردان و سوال و استیضاح را برعهده دارد و می‌تواند از این طریق مدیران اجرایی را به ریل مطلوب هدایت کند؛ همان‌گونه که تصویب برنامه پنج ساله توسعه و لوایح بودجه سالانه نیز بر عهده مجلس است.

متاسفانه مجلس فعلی در موارد بسیاری نظیر عملکرد بد وزیر پیشین راه و شهرسازی، به مدت پنج سال با او مدارا کرد و در هر نوبت استیضاح وی نیز اکثریت مجلس با رای بالاتر آقای آخوندی را بدرقه کردند و حال آنکه وی با وقاحت گفت: حتی یک خانه هم نساخته است. در اثر همین سوءمدیریت، قیمت مسکن ظرف 5-6 سال اخیر، 4 برابر گران شد. آیا با انتخاب وزیر شایسته و هدایت دائمی وی در یک تعامل صحیح حقوقی نمی‌شد به بازار مسکن سامان داد و وعده کاهش قیمت را عملی کرد؟ این موضوع مثلا چه دخلی به بودجه و... دارد؟ درباره برخی وزارتی‌های دیگر نیز همین موضوع صادق است که متاسفانه وزرای ضعیف و در معرض استیضاح، از یک وزارت به وزارت دیگر منتقل شدند و رای هم آوردند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    10 2
    عقده گشایی و کینه ورزی اصلاح طلبان بی عرضه و بی کارنامه برعلیه کسانی که آبروی ایشان را با کار جهادی برباد داده اند، پایانی ندارد!!
  • فانی IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    0 3
    این مجلس جدید وضع را بدتر میکنه . موضوع بی پولیه . اینا که حالا گشنه هستن واویلا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس