کد خبر 1046258
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸
نماز جمعه نمایه

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه تهران ضمن تشریح تمهیدات این ستاد برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: از نمازگزاران تقاضا داریم باخود مهر و سجاده شخصی بیاورند.

به گزارش مشرق، نماز جمعه این هفته تهران با تمهیدات ویژه جهت پیشگیری از ویروس کرونا و به امامت حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری در مصلای بزرگ امام خمینی رحمة الله علیه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دو مورد ابتلا به کرونا در هرمزگان رو به بهبود هستند

بهبود قطعی ۲۴ بیمار مبتلا به کرونا

به منظور اطلاع از تمهیدات ستاد برگزاری نماز جمعه با سیدباقر پیشنمازی مسئول این ستاد به گفتگو نشستیم که در ادامه تقدیم می‌شود.

هماهنگی با اورژانس و وزارت بهداشت برای پیشگیری از شیوع کرونا

پیشنمازی از هماهنگی با اورژانس تهران و وزارت بهداشت برای برگزاری نماز جمعه خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا این هفته تمهیدات ویژه‌ای در این راستا اندیشیده‌ایم که از جمله آن موضوع ضدعفونی کردن فضای مصلی، سرویس‌های بهداشتی و ورودی‌های مصلای امام خمینی است.

ممانعت از ورود افراد دارای علائم کرونا به مصلی

وی ادامه داد: در این راستا با هماهنگی اورژانس تهران و وزارت بهداشت جلوی ورودی‌های مصلی اشخاصی که علائم مبنی بر این بیماری را دارند را دارند شناسایی و از ورود آنها به شبستان ممانعت می‌شود.

زمان برگزاری مراسم نماز جمعه کوتاه می‌شود

پیشنمازی از کاهش برنامه‌های نماز جمعه خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما کوتاه کردن مدت زمان برنامه نماز جمعه است که در این راستا برخی آیتم‌ها حذف و برخی آیتم‌ها هم کوتاه شده است، همچنین بخش خردسالان حذف شده و خواهش ما از نمازگزاران این است که تا حد امکان این هفته کودکان را به مصلی نیاورند.

سالمندان و بیماران قلبی، تنفسی و... این هفته به مصلی نیایند

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه تهران با توصیه به نمازگزاران گفت: از عزیزان نمازگزاری که مشکلات جسمی مانند بیماری‌های قلبی، تنفسی و مشکلاتی از این دست دارند و یا افراد سالمند تقاضا می‌کنیم حتی‌المقدور در مراسم نماز جمعه شرکت نکنند، همچنین از سایر نمازگزارانی هم که به مصلی امام‌ خمینی (ره) می‌آیند تقاضا داریم که حتماً با خود سجاده و مُهر شخصی بیاورند و خانم ها هم از چادر شخصی برای اقامه نماز استفاده کنند.

ارائه کیسه یکبار مصرف برای کفش‌های نمازگذاران

پیشنمازی درخصوص دیگر تمهیدات برای پیشگیری از شیوع کرونا گفت: به جز موضوع ضدعفونی کردن فضای مصلی مانند سرویس‌های بهداشتی و ورودی‌ها این هفته به جای کیسه‌های کفش، نایلون یکبار مصرف در اختیار نمازگزاران قرار می‌گیرد، همچنین در قسمت امانات و ارائه خدمات جانبی به نمازگزاران محدودیت‌های بیشتری نسبت به هفته‌های قبل داریم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس