کد خبر 1046127
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
محمد عبدالهی

در کنار سیاست های به جای بهداشتی، سیاست دیگری نیز به موازات دنبال می شود که همانا تزریق آرامش به مردم و هراس زدایی از افکار عمومی است.

به گزارش مشرق،  محمد عبدالهی تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

این روز ها سرتیتر همه اخبار خلاصه شده است در کرونا ویروس؛ از بخش های مختلف خبری صدا و سیما گرفته تا شبکه های اجتماعی و مطبوعات همه دست به کار تولید بسته های آموزشی بهداشتی شده اند و با متخصصین متبحّر و صاحب نام پزشکی به گفت و گو نشسته اند که چگونگی خود مراقبتی را به مردم بیاموزند.

در کنار سیاست های به جای بهداشتی، سیاست دیگری نیز به موازات دنبال می شود که همانا تزریق آرامش به مردم و هراس زدایی از افکار عمومی است. جای هیچ تردیدی نیست که  همه این ها مواردی ضروری، اصولی و صحیح است. اما به نظرم جای یک نکته حیاتی در بین این همه تولید خالی مانده است. نگاه توحیدی اقتضای دیگری دارد.

بر اساس چنین دیدگاهی منطقی است که ما مأموریم به رعایت تکلیف که در این مورد خاص رعایت اصول بهداشتی است. اما آیا همه ی ماجرا همین است؟ در کشوری که مهد تشیّع است و همه هویّتش بر مبنای اعتقاد به توحید و نبوّت و امامت بنیان نهاده شده است؛ در فرهنگی که توسل و استمداد از اهل بیت علیهم السلام از ارکان لایتغیّر آن تعریف شده، آیا می توان برای رفع و دفع بلایا این مهم را به حاشیه راند؟

آیا می توان به اسم «شافی» خداوند تمسّک نجست و در کنار توصیه های بهداشت جسمی از ضرورت بهداشت معنوی و طهارت قلبی به عنوان ام الامراض سخن نراند؟

آیا می توان به آیات زیادی از قرآن کریم بی اعتنا بود که در آن ها رعایت تقوا را شرط سالم زیستن و دور شدن سختی ها و بلایا خوانده است؟

به راستی چرا در مهد تشیع و در عرصه #رسانه_ملی معنویات اینقدر سمبلیک و حاشیه ای و جدا از بطن زندگی مردم نگاه می شود؟ و در هیچ جای سخنان فلان وزیر و معاون در کنار توصیه های مراقبتی نمی توان اثری از توصیه به ذکر و دعا و توسل برای رفع بلایا را دید؟!

اکنون که به ماه رحمت خداوند وارد شده ایم، خوشتر آنست که به نغمه جانانه او دل بسپاریم و در کنار اعلام بسیج بهداشتی برای شکست کرونا، بسیج فراگیر توسل به خدای متعال و اولیای طاهرینش و تلاوت قرآن را تبلیغ کنیم و به همگان گوشزد کنیم که یگانه موثر بی رقیب عالم اوست و گریزی ازین نیست که انسان آفریده شده در رنج، دست فقیر خود را به آستانه کریمانه او دراز کند و از واسطه های خیر و برکت و رحمت مورد وثوق او استمداد طلبد؛ تا به نگاه کریمانه اش، این بلا و سایر بلایای طبیعی و غیر طبیعی را ازین مرز و بوم رفع و دفع نماید!

که فرمود: «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاء وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِینَ وَلاَ یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إَلاَّ خَسَارًا»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    21 3
    واقعا
  • مهدی IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    19 2
    خدا خیرت بده که یادآور شدی! کسی به حرف بنده تو این چند وقت اخیر توجه نکرد که حتی مسخره ام هم کردند بخاطر توصیه به دعا و استمداد از خداوند شافی و توسل به اولیای خدای مُعافی!!! اینقدر دعاهای عجیب و شفابخش از این ائمه نازنین و اعجوبه هست که حتی در جایی بیماری رو قسم میدهند که از بدن شخص خارج شود یا شیر و حیوان درنده به شخص آزاری نرساند!!!
  • دیده بان IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    6 0
    لا موثر فی الوجود الا الله
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
      3 0
      هر موجودی که اثری داره مستقل از خودش نداره بلکه به اراده خدا به او قدرت داده شده در اصل تمام قدرت ها از آن خداست هر وقت بخواد میده هر وقت بخواد میگیره
  • موسوی IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    3 0
    انتظار از کسانی که هیچ اعتقادی به دین ندارند بیهوده است
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    5 0
    آفرین، مطلب زیبایی بود. متاسفانه ما نه تنها در حوزه ی سلامت و بهداشت سکولار رفتار کرده ایم بلکه در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی همینطور بوده ایم. جایی که سکولار عمل نکردیم پیشرفت کردیم، مثل توان دفاعی نظامی.
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    2 0
    آفرین به نگاه زیبای شما. یا شافی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس