کد خبر 1046254
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱
برجام

یک دیپلمات اروپایی با اشاره به عدم حل اختلافات برجامی با تهران، خواستار حفظ این توافق و تداوم فعالیت بازرسان آژانس بین المللی هسته‌ای در ایران شد.

به گزارش مشرق، در حالی که کمیسیون مشترک برجام روز چهارشنبه در «وین» پایتخت اتریش برگزار شد، یک دیپلمات اروپایی با اشاره به وجود اختلافات در زمینه برجام، از عدم رسیدن به نتیجه مطلوب در رفع تنش هسته ای با ایران داد.

بیشتر بخوانید:

عراقچی: انتظارات ما برآورده نشود به برجام برنمی‌گردیم

یک دیپلمات اروپایی که مایل به افشای هویت خود نبود، در گفت‌وگو با «خبرگزاری فرانسه» گفت که برای حل اختلافات جدولی زمان بندی تعیین نشده و هنوز با نتیجه گرفتن فاصله داریم.

این دیپلمات مطلع با اشاره به فعالیت بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران گفت: «ما خواستار حفظ برجام هستیم به طوری که بازرسان بتوانند به کار خود در ایران ادامه دهند.»

به گزارش این منبع خبری، دیپلمات های غربی بر این باورند که ایران بدون گرفتن امتیازات اساسی از جمله رفع تحریم‌های آمریکا، بسیار بعید است که به طور کامل به تعهدات برجامی بازگردد.

این دیپلمات مطلع در ادامه به خبرگزاری فرانسه گفت که ایران دستکم می‌تواند به عنوان نتیجه مثبت ممکن از گفت‌وگوهای کنونی، میزان ذخایر اورانیوم خود را در همین حد نگه دارد.

نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت خارجه‌های ایران و گروه «۱+۴» (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) بعد از حدود یک ساعت و نیم در وین پایان یافت.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و «هلگا اشمید» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را برعهده داشتند.

معاون سیاسی وزیر خارجه  ایران با بیان اینکه اینستکس تقریبا به مراحل عملیاتی رسیده، گفت: «در جلسه امروز کمیسیون مشترک تأکید کردیم که بدون برآورده شدن انتظاراتمان در حوزه‌های اقتصادی بازگشت کامل ایران به برجام مقدور نیست.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    17 2
    سخن رهبری در مورد به عقب انداختن های عمدی رو بگذارید
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    29 3
    از برد برد ،،دیپلماسی التماسی،، برجام ،،اینستکس ،، نفت در برابر غذا،، بصورتی که نفت برود پولش را هم ندهند ،تصمیم بگیرند اقلامی که اروپا صلاح بداند بدهد یا ندهد انهم از سر تحقیر و این چنین شد سرانجام برجام افتاب تابان
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    31 3
    ابلهان ، به کفار اعتماد می کنند .
  • عبدالله مومن IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    36 1
    ای مجلس جدید انقلابی هر چه زودتر جلوی این دولت ذلیل پول در مقابل غذا را بگیرید که آبروی چند هزار ساله ایرانیان در جهان را به کثافت کشید
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      13 1
      اگر فهمیده بودند که دوباره باید باید نمی کردند
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    20 1
    باز هم با خروس قندی اینستکس، دیپلمات های شیخ رو دست به سر کردند تا بعد...اینها مگه چند ماه پیش نگفته بودند که اینستکس عملیاتی شده؟ و دیپلمات های شیخ هم به اروپایی ها جواب داده بودند که اینستکس به درد خودتون میخوره؟ چه دلیلی داره برای یک سری بحث های بی نتیجه و بی سر و ته، کل امور مملکت عقب بیفته؟ آهاا، یادم نبود که خود شیخ فرموده بودند من بدون آمریکایی ها بلد نیستم!
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    17 0
    حرف حساب ايران را فهميدند ؟! كجاى خبر اينو ميگه ؟!
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    16 3
    عراقچی. اصلاحاتیا باج دادید دوباره .خجالت نمیکشید. یه قرارداد خوب ننوشتید همونم زدن زیرش تا بیشتر بخوان الان ۵ گام سطحی پوپولیستی برداشتید که مثلا بگید مقابله به مثل کردید اونم عقب نشینی کردید خجالت بکشید با این مصلحت طلبی های بی تدبیرتون
  • BE ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    14 3
    اینها زبان نمیفهمد -- سالها با اینها کار کنید تازه متوجه میشید که چیه، هم چیز رو برای خودشون میخواند، برنامها مدون برای ۱۰۰ سال به بالا.... گول ظاهر را نخورید که پشیمانی سودی ندارد...
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    18 0
    امریکا و اروپا حفظ برجام و حفظ تحریم ها را با هم می خواهند !
  • NZ ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    14 0
    این مطلبی که آنها گفتند شما همخونی نداره به این علت آنها در شرایط رو بجلو می خواهند سازمان بازرسی ها باقی بماند و ذخایر ما ثابت بماند. اشتباه در این است که ما در ان پی تی ماندیم در حالیکه هیچ نفعی برای ما ندارد و جالب اینکه رژیم صهیونیستی در این کمیته عضو ناظر است و به هیچ کس جوابی نمی دهد ولی باید سر از کار همه در بیاره!!! در واقع ما در مجموعه سازمانهایی عضو هستیم که اکثرا رژیم صهیونیستی, آمریکا و انگلیس کنترل فرمان آنها را در دست دارند.
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    19 1
    روحت شاد سعید جلیلی که میگفتی وعده ی اروپایی ها یه دور آبنباته...
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    6 0
    تا ابله (غرب پرست) در جهان است، رند (غربی ها ) در نمی مانند
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    3 0
    اونها از تصمیم مجلس جدید ترسیدند نه اینکه حرف دولت روبفهمند
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    4 0
    این دیپلمات مطلع در ادامه به خبرگزاری فرانسه گفت که ایران دستکم می‌تواند به عنوان نتیجه مثبت ممکن از گفت‌وگوهای کنونی، میزان ذخایر اورانیوم خود را در همین حد نگه دارد. بعبارتی یعنی ایران بیش از این حق غنی سازی ندارد و ترامپ به خاسته‌اش میرسه، چون غنی سازی، بی غنی سازی!!!
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    5 0
    اروپاییان : ما خواستار حفظ برجام هستیم به طوری که بازرسان بتوانند به کار خود در ایران ادامه دهند." انها به هدف خود از برجام رسیدند خیپلمات همیشه خندان ما هنوز دنبال نخود سیاه می گردد
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    5 0
    دولتی که از مردم برای یک روز تاخیر وام جریمه می گیردو قبل برجام داد و هوار راه انداخته بود که به ازای هر روز تاخیر در مذاکره چندصد میلیارد ضرر می کنیم. الان نه تنها از جریمه تاخیرچند ساله اروپائیان خبری نیست بلکه امیدی هم به بازگرداندن اصل سرمایه بر باد رفته هسته ای نیست ،
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    1 0
    می دونن اگه اینبار باهاشون توافق نکنیم،باید پوست درخت بخوریم.البته اون بالا که چلوکبابشون به راهه همیشه.
  • ایران الاصل IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    0 0
    باسلام.. درسته همه کارها دست خداوند حکیم هست اما همه در امتحانیم آیا امریکا یا شرکایش خواستند برما بمب اتم بزنند بازهم از مذاکره حرف میزنیدیا از شما غربزده ها میترسند. بسازیم این بمب اتم را بارمز به اذنک یا الله ما خاک هم که باشد میخوریم ولی زیر بار ظلم هرگز. به امر مولایمان هی هات منه ذله . خودمان وداخلمان را بسازیم یار در خانه است گرد جهان ول نگردیم رهبر عزیزمان هم چند بار تذکر دادند قول این انسان نماهای عالم را نخورید هرکس بر این امر رهبری عزیز گوش کند وباید بکند راه نجات رایافته است انقدر ذلیلانه باکفار حرف نزنید بنده بعنوان عضو خیلی کوچک این جامعه والله با این خود کوچک بینی بعضی ها کشور عزیز تر از جانم را در خود تحقیری میبینم دلم به درد می آید. اف بر تحقیر کنندگان کشورم. ایران بیشه شیران است ایران شهداها وسید شهدا حسین ابن علی علیه السلام رادارد ایران خدای بزرگ عالمین را دارد اگر مسلمانید وخدا ترسید درمان دردتان را در دست شیطان ندانید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس