کد خبر 1046150
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۰
خانه تکانی نمایه

آب بهترین شوینده برای کاشی‌های سرامیکی است که می‌تواند لجوج‌ترین لکه‌ها را نیز از بین ببرد.

به گزارش مشرق، یکی از معضلات خانه برای همه خانه‌داران، کاشی‌های جرم‌گرفته‌ای هستند که تمیزکردنشان کار چندان آسانی نیست و باید مراقب باشید در این فرآیند توسط ماده شوینده آسیب نبینند، مثل شوینده‌های ساینده که می‌توانند به درزها و سطوح کاشی و سرامیک آسیب برسانند.

تمیزکردن جرم سرامیک

در مورد کاشی‌های سرامیکی، مراقبت مداوم کلید اصلی است. این متریال‌ها زیاد گردوخاک می‌گیرند، بنابراین حداقل هفته‌ای دو بار آن‌ها را جاروبرقی بکشید (با استفاده از سری با موی‌های نرم برای جلوگیری از خراشیدگی). این کار از انباشته شدن آشغال‌های ریز در درزهای سرامیک‌ها جلوگیری می‌کند.

آب بهترین شوینده برای کاشی‌های سرامیکی است که می‌تواند لجوج‌ترین لکه‌ها را نیز از بین ببرد. اگر تولیدکننده توصیه کرده از شوینده‌های ملایم‌تری استفاده کنید یا می‌توانید مخلوط نصف به نصف آب و سرکه را برای ایجاد برق روی سرامیک‌ها به کار ببرید. از تمیزبودن کامل تی زمین‌شوی قبل از شروع مطمئن شوید، چون در صورت کثیف‌بودن، سرامیک‌ها را نیز آلوده می‌کند. از کاردک‌های نرم برای لکه‌هایی که با آب پاک نمی‌شوند، استفاده کنید.

روش‌های رفع جرم کاشی و سرامیک

هشدار: از به کار بردن پاک‌کننده‌ها و مواد شیمیایی قوی و ساینده اجتناب کنید. آن‌ها می‌توانند با گذشت زمان به دوغاب آسیب زده و رنگ آن را از بین ببرند.

تمیزکردن جرم کاشی‌های شیشه‌ای

کاشی‌های شیشه‌ای وقتی تمیز و صیقلی باشند، جلوه بسیار باشکوهی دارند و برعکس. بهترین راه برای زدودن لکه‌های صابونی و آلودگی‌ها از روی این کاشی‌ها توسط محلول نصف به نصف آب و سرکه است. این محلول را روی کاشی‌ها اسپری و بعد از ١٠ دقیقه با یک برس نرم سطح آن‌ها را تمیز کنید.

هشدار: برس‌های سخت ممکن است سطح را خراش بیندازند. اگر کفپوشتان از جنس کاشی‌های شیشه‌ای است، هر روز آن‌ها را جارو کنید، تا ذرات سخت روی آن‌ها باقی نمانند و آسیب نزنند.

رفع جرم کاشی‌های چینی / لعاب دار

تمیزکردن کاشی‌های چینی از همه کاشی‌ها آسان‌تر است. هر دو روز یک بار با جارو یا برس نرم آن‌ها را تمیز کرده و هفته‌ای یک بار جارو برقی بکشید. یک بار در ماه با محلول آب و مایع ظرفشویی آن‌ها را بشویید، از یک تی نرم استفاده کرده و بگذارید با هوا خشک شوند، اگر می‌خواهید صیقلی و براق شوند، با آب گرم و اندکی سرکه روی آن‌ها تی بکشید.

کاشی‌های لعاب‌دار همان سرامیک‌ها هستند که بافتی شیشه‌مانند درون آن‌ها وجود دارد. این کاشی‌ها بدون منفذ بوده و از سرامیک‌های معمولی قوی‌تر هستند، سطحی براق دارند و شما می‌توانید روش تمیزکاری مشابه با کاشی‌های چینی را برای آن‌ها به کار ببرید.

هشدار: ترشحات را به محض ایجادشدن تمیز کنید، اجازه ندهید خشک شوند، زیرا باعث ایجاد لکه‌های ماندگار می‌شوند.

روش‌های رفع جرم کاشی و سرامیک

برای تمیزکردن سنگ مرمر، گرانیت و کاشی‌های سنگی طبیعی دیگر باید از محلول یک شوینده ملایم و آب گرم استفاده کنید. با استفاده از یک پارچه یا تی نرم از خراشیدگی سطح اجتناب کنید.

سطح این سنگ‌ها را با آب سرد بشویید، تا هرگونه باقی‌مانده صابون از بین برود. برای درخشش بیشتر، کاشی‌ها را با یک پارچه میکروفایبر برق بیندازید.

هشدار: از به کار بردن شوینده‌های کاشی‌های سرامیکی، محصولات اسیدی یا قلیایی و برس‌ها یا پارچه‌های خشن اجتناب کنید.

تمیزکردن جرم کاشی‌های فلزی

شما می‌توانید بیشتر کاشی‌های فلزی به غیر از استیل (فولاد ضدزنگ)، مس و تیتانیوم را با استفاده از یک شوینده ملایم و آب تمیز کنید. از یک پارچه میکروفایبر برای تمیزکردن آن‌ها استفاده کنید و سپس بشویید تا لکه‌ای نماند.

برای استیل، مس و تیتانیوم از شوینده‌های مخصوص این فلزها استفاده کنید.

هشدار: از به کار بردن شوینده‌های ساینده، پدهای تمیزکاری، پشم شیشه، آمونیاک و سفیدکننده اجتناب کنید.

تمیزکردن جرم و آلودگی سنگ لوح

یکی از مشکلات تمیزکردن سنگ لوح سطح ناهموار این کاشی‌هاست. با جارو کردن مداوم به وسیله یک جارو یا برس نرم، از تجمع گردوخاک یا آلودگی روی این کاشی‌ها پیشگیری کنید. از آب‌گرم و اندکی مایع ظرفشویی برای شستن این کاشی‌ها و از یک تی غیرروغنی یا پارچه نرم استفاده کنید، بگذارید با هوا خشک شوند و فقط لکه‌های باقی‌مانده صابونی را بشویید.

منبع: روزنامه شهروند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    2 0
    متن اصلا مفید نبود. آخه با آب داغ و سرکه پاک نمیشه. از کجا کپی کردید این متن رو؟برو؟
  • سید IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    0 0
    متریال = موادّ !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس