کد خبر 1046078
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
سعید نمکی نمایه

وزیر بهداشت، با اشاره به شیوع کرونا ویروس در کشور، گفت: تصمیم‌گیری برای بازگشایی یا تداوم تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا بعد از ظهر اعلام می شود.

به گزارش مشرق، سعید نمکی، روز چهارشنبه به تشریح آخرین اقدامات در مقابله با کرونا ویروس پرداخت.

وزیر بهداشت با تشکر از کادر درمانی کشور گفت: دیروز در خدمت رئیس جمهور بودیم در آن جلسه آقای روحانی به عادی‌تر شدن اوضاع اشاره کردند. گفته‌های ایشان در رابطه با این بود که ما در کل کشور تیم‌هایی را بسیج کردیم و ۴۰ آزمایشگاه در سراسر کشور راه اندازی و بیماریابی ما به روز تر شده است.

بیشتر بخوانید:

نحوه تشخیص و درمان کرونا +دانلود

وی با بیان اینکه مردم ما با نظام سلامت همراه هستند گفت: از سوی دیگر اینکه تعداد قابل توجهی از بیماران بستری ما در حال ترخیص هستند که این پیام خوبی است و همین امروز ۳۰ بیمار جدید از قم مرخص می‌شوند.

وزیر بهداشت در رابطه با بازگشایی و یا تداوم تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: قرار شد ستاد ملی مدیریت کرونا در این رابطه تصمیم گیرنده باشد و امروز ساعت ۱۶ در این رابطه تصمیم‌گیری و به اطلاع عموم می‌رسد. اگر در برخی شهرها برای سیستم اجرایی محدودیت ایجاد شود به اطلاع مردم رسیده می‌شود.

نمکی گفت: متأسفانه در این هفته بدون توجه به پیام‌های بهداشتی و درخواست‌های بنده به عنوان وزیر بهداشت به محض اعلام تعطیلی مدارس، مردم به مسافرت رفتند.

وی افزود: در شمال کشور نقاط آلوده‌ای داریم و متأسفانه برخی از مردم به این سمت مسافرت می‌کنند که کنترل کار را برای ما سخت‌تر می‌کنند، عزیزان توجه کنند وقتی ما تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را اعلام می‌کنیم به معنی مسافرت رفتن و تردد از نقاط آلوده به غیر آلوده و بالعکس نیست.

وزیر بهداشت خطاب به مردم گفت درخواست بنده این است که مردم در خانه‌ها مانده و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اطلاع رسانی‌ها در رابطه با مسافرت بعد از تعطیلی‌ها ضعیف بوده است، گفت: گرفتاری همکاران مان در صدا و سیما را با درگیری انتخابات برای خودمان حل و فصل کردیم با این حال ما از همان ابتدا اطلاع رسانی‌ها را شروع کردیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    31 4
    باید اماکن عمومی تعطیل، وجاده بسته شود چرا با جان مردم بازی می کنید شما هم مثل کشورهای دیگر سختگیرانه عمل کنید
    • DE ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      7 8
      به غیر از چین هیچ کشوری سختگیری نکرده و فقط برای نمایش دوتا مدرسه یا هتل رو بستن .
  • ایرانی IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    16 1
    اول قرنطینه بعد آزمایش از فرد مبتلا و اطرافیانشان و نه فقط از مردگان و مسولین
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    19 2
    مردمی که در این شرایط به مسافرت میرند از شعور و فرهنگ کاملا بی بهره اند. تعطیل شدن که تو خونه بمونن بیمار نشن بلند میشن میرن مسافرت! تا وقتی همچین کودن هایی وجود دارند این بیماری کنترل نمیشه
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    2 3
    را سته که میگن داروی Remdesivir واسه درمان کرونا تاثیرداره واونو از بین میبره
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    7 0
    شما میگید در خانه بمانید پس حداقل غذای مردم رو بدید
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    5 0
    اگر ورود و خروج به شهر با خودروی نظامی و زنجیر میخدار و پلیس و ابزار شوکر مسدود نشه همه شهرها بیمار و چند میلیون نفر تلف میشوند. اگر مسافران بروند گیلان همه مبتلا میشوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس