کد خبر 1045953
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
تکرار سناریوی اصلاح بیانیه از سوی AFC/ شرط بررسی مجدد برای میزبانی باشگاه‌های ایران برداشته شد!

بعد از تعویق چند دیدار در منطقه شرق آسیا به‌خاطر شیوع ویروس کرونا، حالا صحبت از تعویق یا تعطیلی لیگ قهرمانان در غرب آسیا به گوش می‌رسد.

به گزارش مشرق، بر همین اساس و درصورت تحقق این امر، دیدارهای هفته سوم لیگ قهرمانان و به‌طور خاص دیدارهای نمایندگان ایران تحت‌الشعاع قرار گرفته و احتمالا تقویم این منطقه با تغییراتی مواجه خواهد شد. هرچند اوضاع در سایر مناطق قاره کهن نیز بهتر از ایران نیست تا جایی که بسیاری از کنگره‌ها و کلاس‌های آموزشی کنفدراسیون آسیا تحت‌تاثیر این امر لغو و به آینده موکول شده است.

هفته چهارم لیگ قهرمانان هم تحت تاثیر کرونا

با توجه به اطلاعات دریافتی، به‌نظر می‌رسد تا لحظه تنظیم این گزارش هنوز بازی‌های لیگ قهرمانان در منطقه غرب آسیا تحت تاثیر کرونا قرار نگرفته و کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال درحال بررسی است تا نظر خود را به کشورهایی که نمایندگان آنها درگیر مسابقات هستند، ابلاغ کند. هرچند با توجه به تعویق برخی رقابت‌ها در شرق آسیا، احتمال تغییر تقویم در هفته سوم برای چند دیدار وجود دارد، ولی نکته قابل توجه اینکه هفته چهارم رقابت‌ها نیز با توجه به فاصله کم آن تا هفته سوم (19 فروردین 99) نیز احتمالا تحت‌تاثیر قرار گرفته و چه بسا میهمانان اماراتی دو تیم استقلال و شهرخودرو به همین بهانه از سفر به ایران امتناع کنند و دوباره تقویم رقابت‌ها دستخوش تغییراتی شود.

بیشتر بخوانید:

لیگ قهرمانان آسیا لغو می‌شود؟

یک مقام آگاه: فعلا لزومی برای لغو رقابت‌ها نیست

یک مقام آگاه در ‌ای‌اف‌سی با تایید این خبر درخصوص اینکه شنیده می‌شود شاید لیگ قهرمانان آسیا در فصل‌جاری به‌خاطر کرونا با تعطیلی مواجه شود، گفت: «الان لزومی برای تعطیلی مسابقات نیست چون زمان لازم برای تعویق رقابت‌ها وجود دارد.»

همچنین برخی این شایعه را مطرح کرده بودند که تقویم لیگ ایران باید تا 10 خرداد برای معرفی نماینده‌های کشورمان به ‌ای‌اف‌سی به پایان برسد. این مقام آگاه اما تاکید کرد چنین چیزی صحت ندارد و نمایندگان کشورها تا دو ماه قبل از قرعه‌کشی (شهریورماه) می‌توانند معرفی شوند.

چرا فدراسیون به‌جای باشگاه‌ها جریمه شد؟

دیروز اعلام شد فدراسیون فوتبال از سوی AFC مبلغ 120‌هزار دلار آمریکا جریمه شده که پرداخت 80‌هزار دلار آن به مدت دو سال به حالت تعلیق درآمده است. درصورت تکرار این تخلف توسط فدراسیون ایران، فدراسیون‌نشینان باید این مبلغ را پرداخت کنند و باقی‌مانده جریمه (40 هزار دلار) باید ظرف 30 روز پس از انتشار حکم پرداخت شود.قبل از شروع لیگ برتر، فدراسیون فوتبال به نمایندگی از کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تیم‌های ایرانی مجوز حرفه‌ای صادر می‌کند تا منعی برای حضور تیم‌ها در لیگ وجود نداشته باشد. درنهایت همه مدارک به AFC ارسال می‌شود تا مورد تایید قرار بگیرد. یکی از مولفه‌های اصلی برای صدور پروانه حرفه‌ای تسویه‌حساب با طلبکاران و پرداخت بدهی معوقه است. موضوعی که در چند سال گذشته با برخی پرونده‌سازی‌ها درخصوص تسویه‌حساب با طلبکاران به‌سود باشگاه‌های ایرانی شده و حالا دردسر جدیدی برای فدراسیون به‌وجود آورده است.

کمیته انضباطی  AFC‌که هفته گذشته در این خصوص تشکیل جلسه داد به این نتیجه رسیده که چهار باشگاه پیکان، استقلال، پرسپولیس و تراکتور بدهی معوقه داشته‌اند و صدور مجوز حرفه‌ای برای آنها غیرقانونی بوده است. با این حال AFC ایران را تهدید کرده درصورت تکرار این ماجرا با جریمه‌های بیشتر و محرومیت از حضور در آسیا و باطل‌کردن مجوز فعالیت روبه‌رو می‌کند. طبق شنیده‌ها، درصورتی‌که یک‌بار دیگر چنین اتفاقی رخ بدهد، باشگاه‌های ایرانی برای یک تا چند دوره از حضور در ادوار بعدی لیگ قهرمانان آسیا تعلیق خواهند شد.این سوال پیش می‌آید که چرا به‌جای باشگاه‌ها، فدراسیون شامل این جریمه شده ‌است که به‌نظر می‌رسد با توجه به اینکه صدور مجوز حرفه‌ای توسط فدراسیون کشورها و با ضمانت و تایید آنها صادر می‌شود، قصورهای بعدی و احتمالی نیز شامل فدراسیون شده و جرایم را آنها باید بپردازند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس