کد خبر 1045914
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
محمد جواد ظریف نمایه

وزیر خارجه ایران با اشاره به اعتراف رئیس جمهور آمریکا درباره سوریه گفت: دونالد ترامپ به چیزی اعتراف کرد که ما همه می‌دانستیم؛ نظامیان آمریکایی برای این در سوریه هستند که نفت را بردارند.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (سه شنبه) با انتشار فیلمی از اظهارات ترامپ درباره سوریه در صفحه توئیترش نوشت: «دونالد ترامپ به چیزی اعتراف کرد که ما همه می‌دانستیم: نظامیان آمریکایی برای این در سوریه هستند که نفت را  بردارند. وی همچنین با اعتراف به اینکه ایران از داعش متنفر است، پذیرفت که سوریه، روسیه و ایران می‌توانند با داعش مبارزه کنند؛ ولی ایالات متحده نه تنها با داعش نجنگید، بلکه بزدلانه، دشمن شماره یک داعش را به قتل رساند، کاری که فقط پادوهای ترامپ و داعش آن را جشن گرفتند.»

بیشتر بخوانید:

ظریف: ایران خواستار همکاری منطقه‌ای بیشتر برای مقابله با کووید ۱۹ است

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نشستی خبری در دهلی نو، بار دیگر از اقدام تروریستی واشنگتن در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی دفاع کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در توجیه حمله تروریستی ۱۳ دی ماه این کشور در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد که به شهادت سردار سلیمانی منجر شد، فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران را عامل اصلی ساختن بمب‌های کنار جاده‌ای خواند که به کشته و زخمی شدن نظامیان آمریکایی منجر شده بود.

ترامپ با این ادعا که آمریکا توانست خلافت داعش در عراق و سوریه را از بین ببرد، از لزوم کاهش تعداد نظامیان آمریکایی در کشورهای منطقه غرب آسیا سخن گفت.

رئیس‌جمهور آمریکا با تاکید بر اینکه کشورهای خود منطقه غرب آسیا باید با داعش بجنگند، افزود: «ایران از داعش متنفر است و آنها باید با داعش بجنگند».

وی با اشاره به حضور تعداد از نظامیان آمریکایی در سوریه تاکید کرد، این نیروها برای حفاظت از میادین نفتی در آنجا حضور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    26 0
    بعد شما خودت رو کشتی با این قاتل مذاکره کنی؟؟
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    0 0
    برو بابا دلت خوشه این حرفها چه فایده ای داره برای ملت
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      0 0
      فکر میکنم آمریکا میخواهد بلایی که سر عراق آورد را به سر عربستان بیاورد،آل سعود=صدامیان ، خدا هست ولی بنده شیطان شدن چه راحت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس