زنوزی

کی‌روش را انداختند بیرون چون حرف حق می‌زد. او شخصا به من گفت که تا این دو تیم دردانه هستند و این شکلی مدیریت می‌شوند، فوتبال ایران پیشرفت نمی‌کند.

به گزارش مشرق، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران در جدیدترین تصمیم خود، مسعود شجاعی را به علت اعتراض به داور، سه جلسه محروم کرد. این تصمیم که باعث خشم هواداران تراکتور شد، حالا با واکنشی تند از سوی مالک تی تی ها نیز همراه شده است.

محمدرضا زنوزی که بازی اخیر تراکتور را هم تماشا کرده بود، در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به محرومیت کاپیتان تیمش، به اتفاقات اخیر پرداخته و حرفهایی تند و جنجالی را علیه نهادهای تصمیم گیرنده فوتبال ایران به زبان آورده است.

* مسعود را اذیت می‌کنند چون به تهران نرفت

زنوزی در ابتدای صحبت هایش در خصوص محرومیت شجاعی گفت: همه تصمیمهای این فوتبال  بوی گند می دهد. این ها هم با تراکتور مشکل دارند و مسعود هم چون به دردانه های پایتخت نرفته و به تراکتور آمده، او را اذیت می‌کنند. من یک بار هم گفتم در تیم ملی مگر مسعود مقصر بود؟ مقصر اول ویلموتس بود و به مسعود چه ربطی دارد که او را تخریب می‌کردند. این ها دارند عقده خود را خالی می‌کنند چون مسعود به آن دو تیم نرفت. آقا مسعود خوشش نمی‌آید که آنجا برود، چرا اذیتش می‌کنید؟

مالک تراکتور درخصوص این موضوع و همچنین تصمیم داوران عنوان کرد: مگر مسعود چه کار کرده؟ داوران هرکاری دوست دارند ما حرفی نزنیم؟ من نمی‌دانم عدالت چرا رعایت نمی‌شود! در آن صحنه که کمک داور آفساید گرفت، اصلا بروید ببینید چه چیزی را آفساید گرفت؟ نمی‌گویم داوران ناسالم هستند اما با ذهنیت استقلال و پرسپولیس می‌آیند وناخودآگاه به سود این تیمها داوری می‌کنند.

* چرا با شجاع و بیرانوند برخورد نمی کنید؟

آدمی که قدرشناس نباشد، به هیچ دردی نمی‌خورد.مسعود شجاعی به جز خدمت به تیم ملی کاری کرده است؟ آقایان بیایند بگویند که چه کسی بیشتر از من و مسعود شجاعی به تیم ملی خدمت کرده اند؟ مسعود یک استوری در اینستاگرامش منتشر کرده که به نظر من توهین آمیز هم نیست چون داور بعد از بازی پرسپولیس تراکتور سه جلسه محروم شد.اگر مسعود اشتباه می گوید چرا این اتفاق افتاد؟ شجاعی یک مدیریت دارد که الان 15-16 سال است که به تیم ملی کمک کرده. چرا نمی‌فهمیم؟ مسعود شجاعی در سه جام جهانی حضور داشته و بیشترین تجربه اروپایی را دارد و اگر هم اعتراضی داشته، به حق است. اگر هم اعتراض اشتباه کرده، چرا با اعتراض بیرانوند و شجاع و سید جلال حسینی که مرتب با داورها بحث می کنند تابحال برخورد نشده؟ ایا این بازیکن ها با هم فرق دارند؟ شما در صندلی ای نشستید که امیرالمومنین نشسته بود، آیا قضاوت شما نسبت به همه تیم ها یکسان است؟ اگر یکسان نیست، من شما را به مولاعلی و خداوند می‌سپارم.

*اکبریان حالا برای استقلال سوت می زند

زنوزی در ادامه گفت : داور بازی پرسپولیس - تراکتور آقای اکبریان را سه جلسه محروم کردند اما وقتی محرومیتش تمام شد، داور بازی استقلال - گل‌گهر شده و برای آن یکی تیم پرطرفدار سوت می‌زند. این تصمیم کمیته داوران عجیب نیست؟ ما در این فوتبال زحمت می‌کشیم، آن ها تیم دولتی هستند اما ما از جیبمان هزینه می‌کنیم. آن ها مالیات نمی‌دهند ما مالیات هم می‌دهیم. آن ها از مردم پول می‌گیرند اما ما از جیبمان هزینه می‌کنیم. چقدر ناعدالتی؟

* حضور من را در تلویزیون لغو کردند

از مالک باشگاه تراکتور درمورد غیبت سئوال برانگیزش در یک برنامه تلویزیونی پرسیدیم که او در  پاسخ گفت: من را به برنامه فرمول یک علی ضیا دعوت کردند، یک هفته مانده به بازی با پرسپولیس برنامه من را کنسل کردند. اما دو روز مانده به بازی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس را به برنامه بردند. این چه معنی می‌دهد؟ همان برنامه ای که آقای انصاری‌فرد تلفنی قرارداد استوکس را نهایی کردند.این خنده دار است. در کل به نظر من رسانه ها هم یا از ترس یا علاقه به تیم های تهرانی، حق تیم های شهرستانی را پایمال می‌کنند. در رسانه ملی هم همینطور است، به جای رسانه ملی، رسانه مجری داریم. آدم هایی که بعضی می‌گویند تیم ما امروز بازی دارد و این گرایش باعث تضییع حقوق تیم هایی مثل تراکتورو بقیه شهرستانی ها  می‌شود.

* استوکس ساعت اشکان را دزدید

زنوزی درخصوص استوکس اضافه کرد: اگر استوکس خوب بود من او را نگه می‌داشتم! با ما 4 سال قرارداد داشت و اصلا به آقایان نمی‌رسید اما برای یک نیم فصل 450 هزار دلار به او داده‌اند تا برود در دبی عشقش را کند. آن ها یک امتیاز بازی با استقلال را با استوکس گرفتند و برای این 450 هزار دلار پرداختند! درحالیکه من درباره این بازیکن قبلا تذکر داده بودم . استوکس ساعت اشکان را برداشته بود و به او پس نمی داد. ما ساعت را در دوبلین  پیدا کردیم وبه زحمت و مشقت  گرفتیم. اشکان یک نفر را فرستاد و اصلا یک مشکل اساسی درباره همین ساعت به وجود آمد. ایشان ساعت را برداشته بود و نمی‌داد و اشکان هم  بسیارعصبانی شده بود.

* باشگاه ترکیه‌ای از پرسپولیس خسارت می‌خواهد

او با اشاره به شکایت تراکتور از  آدانا دمیراسپور عنوان کرد: ما از باشگاه ترکیه‌ای شکایت کردیم و آن ها فهمیدند این را در دادگاه فیفا خواهند باخت . اما بعد  استوکس به پرسپولیس آمد و به نظر من  خسارتی که ما از باشگاه ترکیه ای می‌خواهیم را اینها می‌خواهند از پرسپولیس بگیرند چون ادعایشان این است که  این بازیکن با ما قرارداد داشته. من به آقایان گفتم استوکس را نخرید و این به گردن شما می‌افتد اما فکر کردند که من دوست ندارم استوکس به پرسپولیس برود.

* پرسپولیس نام یونانی است؛ استفاده نکنید!

مالک تراکتور در پاسخ به این سوال که چرا نام باشگاه پرسپولیس را به اشتباه پیروزی می‌گوید، گفت: پرسپولیس نام کجایی است؟ یونانی است. یعنی پرسپولیس یونان؟ ما مگر ایرانی نیستیم، چرا باید تیممان اسم یونانی داشته باشد؟ ما نباید از اسم پرسپولیس استفاده کنیم چون یونانی است، فرهنگستان باید این را اصلاح کند، چون طرفدار هم زیاد دارد و همه باید تابع قانون باشیم. از نظر قانونی تیم ما نباید اسم اروپایی داشته باشد.اگر بگویند اسم تیم تخت جمشید است همه قبول می کنیم.

وقتی از او درباره ریشه اسم تراکتور پرسیدیم هم زنوزی گفت:تراکتور فارسی و ترکی و لاتین ندارد و اسم است.

* زور پرسپولیس از تیم ملی هم بیشتر است

زنوزی با اشاره به حضور گل محمدی در تیم پرسپولیس گفت: موضوع تیم ملی و پرسپولیس هم جالب است. آقایان یحیی گل محمدی را که نامزد تیم ملی بود، بعد از قطعی شدن جدایی مربی قبلی شان سریع به پرسپولیس آوردند تا مبادا باتوجه به این که او احتمال حضورش در تیم ملی می‌رفت، بی سرمربی نمانند. جالب است که این ها زورشان از تیم ملی هم بیشتر است.

* بازی سپاهان - پرسپولیس بالاتر از مهندسی است

زنوزی درخصوص بازی پرسپولیس - سپاهان نیز گفت: من یک موقعی گفته بودم که سه تیم اول مشخص هستند و بقیه برای رده چهارم به بعد تلاش می‌کنند و دیدید که حرف من حقیقت داشت.بوی گند فوتبال ما را برداشته و  نمونه اش بازی سپاهان - پرسپولیس است که عدم برگزاری اش به دیگر تیم ها لطمه می‌زند و تنها معطوف به این دو باشگاه نیست. این که کمیته انضباطی تصمیمی بگیرد قطعا یک تیم از این ماجرا سود می‌برد و بقیه تیم ها ضرر می‌کنند . این بالاتر از مهندسی و یک ناعدالتی بزرگ است.

* دولت فقط  مشکل دردانه های پایتخت را حل می‌کند

او همچنین عنوان کرد: هرروز که رسانه های ورزشی را می‌خواهیم، می بینیم آقایان دولت، سفرا، معاونان در حال حل مشکلات دردانه های تهرانی هستند در حالی که تمام این افراد نماینده همه مردمند.اگر مربی خارجی تیمی شکایت می کند یا بازیکنی میخواهد جلوی فعالیت این تیمها را بگیرد همه در حال کمک کردن هستند. سوال من این است که چرا وقتی مشکلی برای دیگر تیم ها هست، کسی پیش قدم نمی‌شود اما برای استقلال و پرسپولیس تمام سیستم به کار می‌افتد که مشکل را حل کند؟ البته من نیازی به آدمهای سیاسی ندارم و مشکلاتم را شخصا  حل می کنم اما بقیه تیم ها مثل پارس جنوبی یا نفت یا هر تیم دیگری که مشکلی برایش پیش می آید چه گناهی کرده اند؟ آن موقع حتی یک نفر هست که رفع مشکل کند؟

* کی‌روش  گفت تا این دو تیم هستند به جایی نمی رسیم

محمدرضا زنوزی در بخش دیگری از این گفتگو گفت: این آقایان که وابسته یک تیم خاص هستند باعث شدند کی‌روش برود. این همه برای یک مربی درجه سوم و چهارم هزینه کردند و باعث شدند مردم سرخورده شوند و بروند دو بازی را ببازند و مردم ناراحت شوند. اگر کی‌روش می‌ماند مردم این استرس را داشتند که تیم ملی به جام جهانی می‌رود یا نمی‌رود؟ این آقایان با طرفداری از یک تیم خاص باعث شدند کی روش برود چون آن تیم خاص نمی‌خواست  کی‌روش بماند. کی‌روش را انداختند بیرون چون حرف حق می‌زد،او شخصا به من گفت که تا این دو تیم  دردانه هستند و این شکلی مدیریت می‌شوند، فوتبال ایران پیشرفت نمی‌کند. این ها به خاطر این که کی‌روش حرف حق می‌زد، او را در فشار گذاشتند.

بعضی مجری ها باید جواب پس بدهند. الان آن مجری ها کجا هستند که می‌گفتند کی روش به شخصیت ما توهین کرده؟ به مردم ما توهین کرده؟ کی روش به مردم ما توهین نکرد، فوتبال ما را در آسیا شماره یک کرد و به بالاتر از آسیا نشان داد. اما ما به خاطر یک سری مسائل همه چیزرا برعکس نشان دادیم. آن مجری ها کجا هستند؟ آن مسئولان که علیه کی روش صحبت می‌کردند کجا هستند؟

* جان مردم اهمیت بیشتری دارد

مالک تراکتور سازی که خود به دلیل داشتن یک ایرلاین درگیر موضوع بیماری کروناست، راجع به شیوع این  ویروس  و تاثیر آن در برنامه های آینده فوتبال ایران گفت: متخصصین باید درباره ویروس کرونا نظر بدهند. ما در هواپیما هم داریم خدمات می‌دهیم و در خدمت مردم هستیم. اگر متخصصان بگویند فوتبال تعطیل شود چه ایرادی دارد؟ جان مردم بیشتر اهمیت دارد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 9
  • GB ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    37 29
    راسته گفته ..پرسپولیس یک اسم یونانی هست ..ریشه درتحریف وجعل تاریخ دارد
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    40 28
    وقتی هر ننه قمری را اجازه می دهند وارد فوتبال بشه نتیجه این است یک کلمه فنی و علمی فوتبال را صحبت نکرد فقط مثل خاله زنک ها پچ پچ می کند بی سواد اگر نمی دانی بدان یونانی ها به کل ایران می گفتند پرسپولیس یعنی سرزمین پرشیا .
    • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      15 13
      نه خیر یونانی ها به قسمت جنوب ایران امروزی میگفتن پرس و به شهر پارسه میگفتن پرسپولیس. این اسم مظهر بیگانه س و سریغ=عا باید فرهنگستان فکری براش بکنه.
    • محمد DE ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      12 9
      بی سواد خودتی.... پرسپولیس کلمه یونانیه... طبق گفته خودت هم کلمه چرکپولیس یونانیه...... در ضمن کلمه پرشیا هم ایرانی نیست...
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    48 50
    تیم محبوب پانچرک ها
    • NL ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
      استخوان دیدی اول بو بکش بعد پارس کن
    • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      12 20
      به کوری لنگیهای افقانی
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      6 6
      یاشاسین تراکتور
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    65 49
    لعنت به دردانه های پایتخت
  • صادق US ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    17 15
    تمام حرفهای این آقا بو میده ... پان ....
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    18 16
    فوتبال ایران چقدر بد بخته که کیا شدن کار شناس ودلسوز.
  • کامران IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    18 23
    زنده باد زنوزی اذربایجان
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    15 15
    زور پرسپولیس از تیم ملی هم بیشتر است
    • ناشناس IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      9 10
      کور باشد حشمی که طاقت دیدن ندارد.
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    17 12
    حرف حق تلخ است بخاطر تیم حکومتی تبم ملی را به این روز انداختن ،لعنت به باند بازی و فساد
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    18 11
    اقای زنوزی ، تلویزیون درباره داماد شما که طرفدار تیم شماست و حتی شعار مذهبی را به خاطر تراکتور تحریف داده هم مستند پخش کرده بود پس نگویید رسانه مجری. راستی شما هم کم نچاپیدید مردم رو.
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    9 11
    پان ترک بدبخت!بساطتوجم کن باتیمیت1الان دارن میگم اذربایجان روداره افکاریه مشت نژادپرست میگیره ومیخوادازایران جداکنه اگه شعوردارین یه کاری کنین.باباتوورزشگاهشون یه صدامیگن مرگ برفارس!چرااینقدر کورید؟
  • نیما GB ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    11 6
    دیگه همه شاهدن که چه بلایی سرشهرخودرو اوردن چطور گل محمدیو کشیدن تو تیمشون چطور تو چه شرایطی از, بیت‌المال پول استوکسو آودرن چطور استقلالو با فراری دادن استراماچونی بفنا دادن چطور تو بازیای تیمشون داورو میخرن و هزارتا چطور دیگه فوتبال کشور ما بوی لجن میده هرموقع هم اومده حرف حقی زده هزارجور وصله چسبوندن بهش فراریش دادن دوست عزیزی که میگی زنوزی سواد فوتبالی نداره بگو ببینم سواد دارای تیمتون با چه سوادی استوکسو آوردن وقتی دیده بودن که تو تراکتور چطوری بازی میکنه
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    9 4
    پرسپولیس یک اسم جعلی هست ...تیم پیروزی درسته ..
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    8 8
    باز یک نفر علیه پرسپولیس حرف زد زمین و زمان رگ غیرتشان جنبید بهترین کار انحلال این دو باشگاه (استقلال و پرسپولیس) ضرر ده هست
  • رضا IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    3 4
    راستی این زنوزی این همه پول رو از کجامیاره ؟
  • نانشاس IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    5 1
    آقاي انصاري فر و آقاي افشين پيرواني خاک بر سر شما واقعا که . شما مي دانستيد اين استوکس مشکل دارد چرا رفتيد با خواهش و تمنا او را آورديد آخه ما بايد چقدر تاوان بي عرضگيهاي شما را بدهيم بابا ترا به جان مادر عزيزتان قسم اين تيم را به حال خودشان بگذاريد./

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس