بلیت هواپیما

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بخشنامه رسمی استرداد وجه بلیت پروازهای داخلی و خارجی بدون کسر جریمه به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد و آژانس‌ها نیز از این دستورالعمل و بخشنامه تبعیت می‌کنند.

به گزارش مشرق، رضا جعفرزاده در پاسخ به این سؤال که اگر مردم با حضور در آژانس‌ها بابت ابطال بلیت خود مشکلی داشتند باید چگونه عمل کنند، اظهار داشت: این بخشنامه به شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌ها ابلاغ شده است و آنها موظف هستند طبق بخشنامه بلیت پروازهای داخلی و خارجی را بدون کسر جریمه برای مسافران کنسل کنند.

وی افزود: حال اگر مسافران در این حوزه با مشکلی مواجه شدند ابتدا از شرکت هواپیمایی که قرار بود پرواز با آن انجام دهند پیگیری کنند، در غیر این صورت در سایت سازمان هواپیمایی کشوری، بخش شکایات، موضوع را درج کنند و مطمئن باشند در صورتی که بخشنامه رعایت نشده باشد بدون اغماض با شرکت‌ها یا آژانس‌های متخلف برخورد می‌شود و پول مسافران به آنها برگردانده خواهد شد.

وی با بیان اینکه این بخشنامه تا زمان بخشنامه بعدی در این باره اعتبار دارد گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده در خصوص انتشار ویروس کرونا و همچنین عدم پذیرش مسافران ایرانی از سوی برخی کشورها و تعلیق موقت برخی پروازهای شرکت‌های هواپیمایی، سازمان هواپیمایی کشوری این بخشنامه را ابلاغ کرد.

جعفرزاده همچنین تأکید کرد: شرکت‌های هواپیمایی ضرورت دارد به منظور بازگشت مسافران ایرانی از کشورهای دیگر پروازها را انجام دهند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: به شرکت‌های هواپیمایی اعلام شده از نمایش‌، صدور و ایجاد هر گونه تعهد در مسیرهای خارجی موردنظر از تاریخ ابلاغ این نامه خودداری کنند.

* تعهدات فروش بلیط باید به سرعت حذف شود

وی افزود: با وجود تذکرات متعدد شاهد فروش و عرضه بلیت و ایجاد تعهد در برخی سایت‌های فروش هواپیما یا آژانس‌ها در قالب تور مسافرتی بوده‌ایم که ضرورت دارد به سرعت حذف شود.

جعفرزاده تأکید کرد: به شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌ها تأکید شده است مسافرانی که تاکنون در مسیرهای داخلی و خارجی نسبت به کنسلی بلیت و سفر اقدام کرده‌اند، بدون اعمال جریمه استرداد وجه بلیت به آنها انجام شود.

بنا بر این گزارش وزیر راه و شهرسازی روز گذشته اعلام کرد شرکت‌های هواپیمایی و ریلی موظف هستند در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا اگر مسافران تقاضای ابطال بلیت را دارند با آنها همکاری کرده و بدون کسر جریمه مبلغ بلیت را به آنها برگردانند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس