بیمه بدنه خودرو جزو بیمه‌هایی است که شما اجباری برای خرید آن ندارید، اما اگر جزو افرادی هستید که به وسیله نقلیه خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید از پوشش‌ها و مزیت‌های بیمه بدنه استفاده کنید، پس حتما به دنبال خرید بیمه بدنه خودرو بوده‌اید. ما در این مطلب قصد داریم یک راهنمای مختصر و مفید را برای خرید بهترین بیمه بدنه خودرو به شما ارائه کنیم، پس حتما تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

بیمه بدنه چیست و چه کاربردی دارد؟

بیمه شخص ثالت که جزو بیمه‌های اجباری است برای جبران خسارت‌های مالی و جانی برای شخص زیان دیده استفاده می‌شود، اما فرض کنید خودروی مقصر در حادثه دچار آسیب‌دیدگی و خسارت شود، یا شخصِ مقصر فرار کند، در این صورت راننده خودروی آسیب دیده باید چه اقدامی انجام دهد؟ در اینجاست که نیاز شدید به بیمه بدنه خودرو احساس می‌شود و بیمه بدنه می‌تواند خسارات خودرو را در حوادثی که تحت نظر پوشش‌های بیمه‌ای است جبران کند.

بهترین بیمه بدنه خودرو کدام است؟

شرکت‌های بیمه‌ای مختلفی خدمات بیمه بدنه خودرو را ارائه می‌دهند؛ از قبیل شرکت بیمه دانا، ایران، البرز، پبیمه پاسارگاد، پارسیان، آسیا، سامان و...

برای انتخاب بهترین بیمه بدنه در ابتدا باید به نیازها و اولویت‌های خود توجه کنید. در انتخاب بیمه بدنه قیمت برای شما اولویت دارد یا پوشش‌های کامل بیمه؟ پاسخگویی شرکت به خسارات چطور؟ پس برای اینکه انتخاب مناسبی داشته باشید، در ابتدا نیازهای خود را برای خرید بیمه بدنه بشناسید. البته ممکن است شرایط شرکت‌ها در خدمات بیمه بدنه با یکدیگر تفاوت‌هایی هم داشته باشد.

عوامل مهم در خرید بهترین بیمه بدنه برای خودرو

1. پوشش‌های بیمه‌ای در انتخاب بهترین بیمه بدنه خودرو:

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه شامل سرقت وسیله نقلیه، حوادث و تصادفات، آتش سوزی، واژگونی خودرو، موارد انفجار، سقوط و صاعقه است. البته پوشش‌های جانبی دیگری هم وجود دارند که دریافت هرکدام از آنها در بیمه بدنه مشمول پرداخت حق بیمه جداگانه‌ای می‌شود، مانند:

· به سرقت بردن قطعات خودرو

· شکستن شیشه

· پوشش حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و...

· خسارتِ پاشیده شدن مواد شیمیایی یا اسیدی بر خودرو

· پوشش نوسانات قیمت

· هزینه‌های رفت و آمد در زمان تعمیر خودرو

· پوشش خط و خش

· حذف فرانشیز.

اگر شما به دنبال خرید بهترین بیمه بدنه ماشین هستید باید به پوشش‌های بیمه‌ای توجه کنید. برای آگاهی از پوشش‌های بیمه‌ای نیازی به تحقیق و صرف زمان طولانی و گشت‌وگذار در نمایندگی‌ها نیست و فقط کافیست که با شرکت ازکی تماس بگیرید.

2. امکان صدورِ سریع و راحتی در تمدید بیمه بدنه:

برای خرید و صدور بیمه بدنه ماشین به مدارک مشخصی نیاز است که تقریبا در تمامی شرکت‌ها یکسان است. البته برخی شرکت‌ها ممکن است شرایط متفاوتی برای صدور بیمه بدنه داشته باشند، مانند عدم صدور بیمه بدنه برای ماشین‌های با عمر بالای بیست سال توسط بیمه پاسارگاد.

3. مقدار فرانشیز در تعیین بهترین بیمه بدنه خودرو:

کمتر بودن فرانشیز؛ یعنی هزینه‌ای که در زمان خسارت بر عهده شماست، به نفع شما خواهد بود و مقدار آن در برخی از شرکت‌های بیمه‌ای و پوشش‌های بیمه بدنه متفاوت است. به طور مثال، فرانشیز پوشش حوادث طبیعی بیمه سامان 10 درصد است که نسبت به این پوشش در بیمه بدنه پارسیان، 20 درصد کمتر است. پس کم بودن میزان فرانشیز می‌تواند یک فاکتور مفید در زمان دریافت خسارات از بیمه بدنه خودرو باشد.

4. چگونگی پرداخت خسارات در تعیین بهترین بیمه بدنه خودرو:

کیفیت و نحوه پرداخت خسارات یکی از عوامل مهم در تعیین یک بیمه بدنه خودروی مناسب است. کیفیت نحوه پرداخت خسارات را میتوان از فاکتورهایی مانند میزان شعبه‌های پرداخت خسارات، امکان پرداخت خسارات سیار و... تعیین کرد. همچنین امکان خسارت سیار در بیمه‌های بدنه ایران، بیمه بدنه پاسارگاد و البرز موجود است.

بیمه ایران، بیمه آسیا و بیمه پاسارگاد هم بیشترین تعداد شعب پرداخت خسارت را در کشور دارند.

5. تاثیر قیمت در انتخاب بهترین بیمه بدنه خودرو:

قیمت بیمه بدنه خودرو نوسان دارد و ممکن است در شرکت‌های بیمه‌ تفاوت‌های زیادی داشته باشد. عوامل تأثیرگذار در محاسبه نرخ بیمه بدنه خودرو تاثیر دارند عبارتند از:

· وجود پوشش‌های اضافی

· عواملی مانند ارزش خودرو، سال تولید، نوع ماشین و کاربری آن

· وجود تخفیف بیمه بدنه

6. تخفیف بیمه بدنه:

تخفیف‌های بیمه بدنه که توسط برخی شرکت‌های بیمه ارائه می‌شوند عبارتند از: تخفیف عدم خسارت، تخفیف سال تولید ماشین، تخفیف ماشین صفر، تخفیف بر پایه ارزش وسیله نقلیه، تخفیف خرید نقدی، تخفیف داشتن بیمه عمر یا بیمه شخص ثالث، تخفیف مناسبت‌های مختلف و....

تخفیف‌های بیمه بدنه در شرکت‌های بیمه متفاوت است. مانند تخفیف ماشین صفر کیلومتر که میزان آن در بیمه بدنه شرکت بیمه ایران و پاسارگاد به ترتیب 10 و 30 درصد است.

خوشبختانه امکان اطلاع از این تخفیفات به صورت یکجا در شرکت ازکی، به جای مراجعه به نمایندگی‌های مختلف و صرف زمانِ طولانی امکان پذیر است.

برای خرید بهترین بیمه بدنه خودرو، شرکت ازکی می‌تواند بهترین راهنمایی را با توجه به شرایط و نیازهای شما از بین تمامی شرکت‌های بیمه به شما ارائه دهد.

در سایت azki.com امکان مقایسه و خرید اینترنتی انواع بیمه نامه از جمله بیمه بدنه وجود دارد. یعنی شما می‌توانید با ورود اطلاعات خودروی خود در سایت ازکی، قیمت و شرایط بیمه بدنه را در شرکت‌های بیمه مختلف مشاهده و با هم مقایسه کنید، در صورت نیاز از کارشناسان ما مشاوره بگیرید و بهترین بیمه بدنه را انتخاب و خریداری کنید. پس از بازدید از خودروی شما، بیمه بدنه مورد نظرتان صادر و به آدرس شما به صورت رایگان ارسال خواهد شد.

**این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس