کد خبر 1045312
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
حوادث

با دستگیری سردسته حرفه‌ای باند «دزدان کارتن خواب» در مشهد که برای نوزدهمین بار در چنگ قانون گرفتار شده است، راز سرقت اموال منازل خالی از سکنه فاش شد.

به گزارش مشرق، ماجرای دزدان کارتن خواب از اول اسفند هنگامی لو رفت که شهروندان ساکن در بولوار فارغ التحصیل با پلیس تماس گرفتند و از سر و صداهای شبانه در یک ساختمان مخروبه ابراز نگرانی کردند.

با توجه به این که به دستور رئیس پلیس مشهد نیروهای انتظامی موظف به بررسی دقیق همه تماس‌های مردمی برای مبارزه با سرقت یا جرایم دیگر هستند، بلافاصله گروه گشت خودرویی کلانتری شهرک ناجا عازم خیابان آرامش شد و این ماجرا در دستور کار پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

زن جوان:تنوع طلبی همسرم آشیانه ام را ویران کرد

خودکشی بعد از قتل پدر و مادر زن

قرنطینه ۱۰ هزار معتاد در تهران

دسیسه شوم مسافر ترکیه برای ۳ نوعروس

هنوز چند دقیقه بیشتر از حضور نیروهای انتظامی در محل نگذشته بود که ناگهان مردی میان سال از خانه مخروبه بیرون پرید و قصد فرار داشت که خود را در محاصره پلیس دید. «بشیر» که با مشاهده نیروهای گشت انتظامی، پاهایش سست شده بود، کیسه حاوی لوازم سرقتی را روی زمین انداخت و دستانش را بالا برد.

گزارش ها حاکی است، ماموران انتظامی در حالی حلقه‌های قانون را بر دستان این مرد ۴۷ ساله گره زدند که مقادیر زیادی لوازم سرقتی منزل را در برابر خود می‌دیدند.

دقایقی بعد و با دستور سرهنگ فرهاد حسین پور (رئیس کلانتری شهرک ناجا) لوازم مسروقه کشف شده با یک دستگاه وانت به کلانتری انتقال یافت و تحقیقات از سارق ۴۷ ساله «کارتن خواب» توسط افسران ورزیده دایره تجسس آغاز شد.

به گفته رئیس پلیس مشهد، این سارق کریستالی که ۱۸ فقره سابقه کیفری سرقت در پرونده سیاه خود دارد در همان بازجویی‌های اولیه دو همدست کارتن خواب دیگر خود را نیز لو داد و پرده از سرقت اموال منازل مردم برداشت، اما ادعا کرد: همدستانش قبل از حضور نیروهای گشت در مخفیگاه مخروبه، از محل گریخته اند.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی افزود: سردسته باند دزدان کارتن خواب در اعترافات خود گفت: ما روزها در خیابان پرسه می‌زنیم و منازل خالی از سکنه را شناسایی می‌کنیم سپس در چند نوبت از نیمه شب تا سپیده دم اموال آن منازل را به مخفیگاه مخروبه انتقال می‌دهیم. البته در این میان به ساختمان‌های در حال احداث هم دستبرد می‌زنیم و آلات و ادوات ساختمانی یا پنجره‌های آلومینیومی را به سرقت می‌بریم!

این سارق حرفه‌ای کریستالی در حالی که مدعی بود نشانی دیگری از همدستان کارتن خوابش ندارد در بخشی از اعترافاتش افزود: لوازم سرقتی را به رهگذران و مالخران می‌فروختیم تا هزینه‌های اعتیادمان تامین شود.

چندین تخته فرش، لوازم آشپزخانه، پنکه، ظروف چینی، ضبط، آلومینیوم‌های تکه شده، پرده، پتو، انواع پوشاک، کیسه خواب و ... از مخفیگاه دزدان کارتن خواب کشف شده است که تحقیقات افسران تجسس کلانتری شهرک ناجا برای شناسایی مال‌باختگان و دستگیری دیگر اعضای این باند همچنان ادامه دارد.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس