کد خبر 1045152
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
فدر اسیون فوتبال

انتخابات فدراسیون فوتبال درحالی 25 اسفند برگزار می‌شود که ابهامات درخصوص برگزاری این رویداد روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

به گزارش مشرق، انتخابات فدراسیون فوتبال درحالی 25 اسفند برگزار می‌شود که ابهامات درخصوص برگزاری این رویداد روزبه‌روز بیشتر می‌شود؛ از رد صلاحیت برخی کاندیداها که شنیده می‌شود بی‌مورد صورت می‌گیرد و ارجاع آنها به کمیته استیناف برای احقاق حق تا حضور شائبه‌برانگیز برخی اعضای مجمع در انتخابات پیش‌رو. این درحالی است که همه‌جا صحبت از سلامت و اهمیت انتخابات پیش‌رو است، چون اگر غیر از این باشد، به‌طور حتم رئیس فدراسیونی که از دل این داستان بیرون می‌آید باید با برخی تبعات غیرقانونی بودن مجمع تا 4 سال دست‌وپنجه نرم کند. انتخابات با یک ابهام عجیب نیز مواجه است؛ یکی از کسانی که به‌عنوان عضو مجمع انتخاب شده، ظاهرا مطابق قانون نمی‌توانسته فرم هیچ کاندیدایی را امضا کند و طبعا حق رای هم ندارد. گزارش درخصوص این ماجرا را در ادامه می‌خوانید.

  چرا استیلی نماینده مربیان شد؟

در ترکیب مجمع فدراسیون فوتبال با صراحت در اساسنامه فدراسیون فوتبال قید شده که نماینده مربیان باید نماینده کانون یا اتحادیه رسمی مربیان باشد. در ادامه این بند چنین توضیح داده شده که تا زمان تشکیل این اتحادیه، سرمربی ایرانی تیم ملی فوتبال بزرگسالان، درصورتی که ایرانی نباشد، سرمربی ایرانی تیم ملی فوتبال المپیک در مجمع حاضر می‌شود و نکته قابل‌توجه اینکه کانون مربیان از تاریخ 1380 به ثبت رسیده، اما در مجامع انتخاباتی از حضور نماینده کانون خبری نیست و با توجه به حضور مربیان خارجی در راس تیم ملی بزرگسالان، حداقل در 3 دوره اخیر مربیان ایرانی تیم‌های امید یعنی منصوریان، خاکپور و استیلی به‌عنوان نمایندگان مربیان در مجامع انتخاباتی شرکت کرده‌اند و این ابهام وجود دارد که چرا این اتفاق طی سال‌های گذشته رخ داده است. با این حال، علاوه‌بر این مساله، انتخاب استیلی به‌عنوان نماینده مربیان یک ابهام دیگر هم دارد.

بیشتر بخوانید:

معادله پیچیده انتخاب رئیس فوتبال

  استیلی می‌تواند نماینده باشد؟

حمید استیلی بعد از پایان رقابت‌های مقدماتی المپیک 2020، دیگر سرمربی امیدها محسوب نمی‌شد، چراکه کار این تیم به اتمام رسید. جالب اینکه حتی شنیده می‌شود بعد از فرهاد مجیدی که قراردادش را با تیم ملی امید به ثبت رساند، استیلی با این تیم قراردادی به‌طور رسمی ثبت نکرده و حتی کپی آن نیز برای پرداختی‌ها به امور مالی فدراسیون فوتبال هم ارائه نشده است. هرچند اگر استیلی قراردادی هم داشت، با حذف تیم ملی امید از مقدماتی المپیک 2020، این قرارداد پایان‌یافته تلقی شده و مطمئنا نمی‌توان از مربی‌ای که قراردادی ندارد، به‌عنوان نماینده مربیان در مجمع انتخاباتی نام برد یا او را برای این سمت انتخاب کرده و در نظر گرفت، این درحالی است که باید نماینده کانون به‌عنوان نماینده قانونی در مجمع انتخاباتی شرکت کند.

  ذوالفقارنسب: قرار بود من نماینده مربیان باشم!

بیژن ذوالفقارنسب، مدیر کانون مربیان است و می‌گوید که قانون در این خصوص رعایت نشده است. وی در این خصوص به گفت: «کاری ندارم چه کسی به‌عنوان نماینده مربیان در این مجمع شرکت می‌کند، اما قرار بود بنده به‌عنوان نماینده مربیان در این مجمع شرکت کنم و غیر از این هم نبود، اما در رسانه‌ها دیدم که نام استیلی مطرح شده است. به صورت قانونی باید نماینده کانون مربیان فوتبال ایران در انتخابات حاضر باشد، اما الان 3 دوره است که نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتد و چطور عمل می‌کنند که نماینده کانون در انتخابات حضور ندارد و به جای آن سرمربیان تیم امید در مجمع حاضر می‌شوند.

  ناصری: 15 بار نامه‌نگاری کردیم

پیگیری‌ها برای بی‌قانونی صورت‌گرفته درنهایت به دبیر کانون رسید که او نیز تاکید کرد قانون از مدت‌ها قبل رعایت نشده و در این دوره نیز همین اتفاق افتاده است. سعید ناصری در این خصوص گفت: «در تاریخ 19 آذر 1380 کانون مربیان را ثبت کردیم و در همان زمان مجوزهای لازم را از وزارت کشور گرفتیم. از همان زمان تا سال گذشته 15 بار با کفاشیان و تاج، مسئولان فدراسیون فوتبال از سوی روسای وقت کانون یعنی مجید جلالی و بیژن ذوالفقارنسب درخصوص حضور نماینده مربیان در مجامع فدراسیون فوتبال ازجمله مجمع انتخاباتی نامه‌نگاری صورت گرفته، اما هر بار فدراسیون سنگ‌اندازی کرده و گویا دوستان علاقه‌ای به حضور ما ندارند و با بودن همین تفکر طی چند دوره اخیر ما راه به جایی نبردیم. در همین خصوص آخرین نامه ما برای حضور در مجمع در سال 97 به فدراسیون ارسال شد و اتفاقا قرار بود با مهدی تاج در این خصوص جلسه‌ای داشته باشیم که به دلایلی که همه می‌دانند عمر مدیریتی تاج تا پایان قد نداد و درنهایت هم این جلسه برگزار نشد.»

  یک کاندیدا کنار می‌رود؟

با توجه به مسائل مطرح‌شده، می‌توان به این نتیجه رسید که انتخاب استیلی به‌عنوان نماینده مربیان در مجمع انتخاباتی محل اشکال بوده و طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال باید نماینده کانون مربیان فوتبال ایران با توجه به ثبت قانونی آن در این مجمع شرکت کند که در این صورت، بیژن ذوالفقارنسب به‌عنوان مدیر کانون می‌توانست گزینه حضور باشد. طبق اخباری که کسب کرده‌ایم یکی از کاندیداهای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال که توانسته 10 امضا از اعضای مجمع بگیرد و از خوان اول برای رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون عبور کند، ممکن است دچار مشکل شود، چراکه یکی از فرم‌های امضاشده‌اش مربوط به حمید استیلی است! اگر دو اصل بالا یعنی اتمام قرارداد استیلی با تیم امید و حضور مربی تیم امید در مجمع انتخاباتی به جای نماینده کانون را در نظر بگیریم، طبق قانون این امضا باطل می‌شود و همین موضوع کاندیدای موردنظر را برای احراز صلاحیت اولیه با دردسر مواجه خواهد کرد. باید دید مراجع قانونی و کمیته‌ای که صلاحیت کاندیداها را احراز می‌کنند، چه واکنشی به این ماجرا نشان خواهند داد.

   استیلی سرمربی یک تیم عجیب

تیم فوتبال باشگاه مدیران تاثیرگذار و موثر کشور با حضور جمعی از مدیران اقتصادی، تجاری و خدماتی بخش خصوصی و برتر کشور که در شرایط اقتصادی کنونی و علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه همچنان به کارآفرینی و ایجاد اشتغال و همچنین کمک به چرخه تولید و اقتصاد ایران اسلامی گام برمی‌دارند، رسما آغاز به‌کار و فعالیت کرد. برهمین اساس سرمربیگری این تیم را حمید استیلی برعهده خواهد داشت. این تیم که با هماهنگی شرکت بین‌المللی همایش فرازان آغاز به‌کار کرده، ضمن معرفی اعضای خود از پیراهن رسمی بازیکنان رونمایی کرد و مقرر شد اعضای تیم با برگزاری تمرینات منظم در جام‌های مختلف اصناف و دیدارهای خیریه حضور یابند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    1 0
    آقای "ح.ک" و تیمش از اول هم زیر سوال بود اقداماتشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس