کد خبر 1044968
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
‌

این روزها فضای مجازی پر شده از شایعه هایی که قابل تایید نیستند اما هر کاربری بدون توجه به منبع خبر، آن را باز نشر می‌کند.

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام «اینستاخبری» نوشت: کرونا به خبر اول جهان تبدیل شده و دراین لحظات، بازار شایعات داغ می‌شود.

این روزها فضای مجازی پر شده از شایعه هایی که قابل تایید نیستند اما هر کاربری بدون توجه به منبع خبر، آن را باز نشر می‌کند.

یکی از این ها لزوم استفاده از ماسک برای جلوگیری از ابتلا به کرونا است این در حالی است که ماسک فقط برای کسانی است که به این بیماری مبتلا شده اند و تاثیری در افراد سالم ندارد.

همچنین گفته شد کسانی که کوکائین مصرف می کنند کرونا نمی‌گیرند، این درحالی است که اعتیاد ،باعث بیماری های ریوی می‌شود و فرد معتاد دربرابراین ویروس، خیلی زودتر از پای درمی آید.

همچنین ادعا شد که استفاده از محلول آب نمک برای شست وشوی بینی، مانع آلوده شدن به کرونا می‌شود اما سازمان جهانی بهداشت می‌گوید هیچ مدرکی برای تأیید این ادعا وجود ندارد.

به نظرمی‌رسد همچنان باید منتظر گسترش لحظه‌به‌لحظه اخبار و شایعات درباره ویروس کرونا باشیم.
 

دانلود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سعیدطهمورثی IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    0 0
    خوردن سیر، سیاه دانه وامثال آن هم جزء اخباری است که فضای مجازی را پرکرده وبازارشایعات با گفتن اینطورمطالب غیرخرفه ای نگرانی ویا امیدواهی مردم راصدچندان نموده است مسئولان بایددرمورد شایعات بیشتراحساس مسئولیت کنند وپزشکان مربوطه هم با دولتمردان وصداوسیماوفضای مجای اطلاعات به روزوغیرخرافی رابه مردم گوشزدنمایندتاباعملکرددرست موجب کنترل وریشه کنی این بیماری(علی برکت الله) خطرناک باشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس