کد خبر 1044913
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
تبانی

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات فوتبال بر اساس دستورالعملی که وزارت بهداشت صادر کرده، انجام می‌شود و بهتر است از آن وزارتخانه سؤال کنید.

به گزارش مشرق، مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ امروز در گفت‌وگویی در خصوص عدم لغو مسابقات به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، عنوان کرد که لغو بازی‌ها برعهده سازمان لیگ نیست و در این خصوص ستاد مدیریت بحران باید تصمیم‌گیری کند و سازمان لیگ به عنوان یک مجری،‌ دستورات مربوطه را در بحران‌ها و پدیده‌های اجتماعی اجرا خواهد کرد. 

اسماعیل نجار، رئیس ستاد مدیریت بحران کشور اظهار داشت: در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرارگاهی برای مبارزه با ویروس کرونا تشکیل شده که وزیر بهداشت، فرمانده این قرارگاه است. دبیرخانه در آنجا مستقر است و مقرر شده که بررسی‌ها را انجام دهند و موارد لازم را به عنوان دستورالعمل به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ کنند.

وی ادامه داد: در زمینه برگزاری مسابقات که نیاز به حضور تماشاگر دارد، از جمله دیدارهای فوتبال، قرار شده که برگزاری آنها لغو یا بدون حضور تماشاگر صورت گیرد چون بحث سلامت جامعه و عدم شیوع ویروس مطرح است. کار اساسی در مورد ویروس کرونا پیشگیری و رعایت بهداشت در کلیه تجمعات و حتی اماکن مذهبی است. 

بیشتر بخوانید:

نمی‌دانستم فوتبال چین به خاطر کرونا تعطیل است!/ جایی قرنطینه شود لیگ را تعطیل می‌کنیم

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مورد اینکه مسابقات لیگ برتر فوتبال قرار است بدون حضور تماشاگر برگزار شود و بهتر نبود لغو می‌شدند، عنوان کرد: این را من نمی‌دانم. دستورالعملی است که از سوی وزارت بهداشت صادر شده و بهتر است از این وزارت سؤال کنید.

وی در مورد اینکه آیا سازمان مدیریت بحران دستوری در خصوص شرایط برگزاری مسابقات فوتبال صادر کرده، گفت: ما در مورد هر موضوعی اگر پیشنهاد هم باشد، به هر حال دستورالعمل قرارگاه را می‌خواهیم و براساس آن پیگیر می‌شود و نظارت می‌کنیم. در مواردی اگر لازم باشد، دستور هم می‌دهیم، اما این موضوع جزو مسائل بهداشتی است و ما هم عین دستور وزارت بهداشت را به شما منتقل کردیم.

نجار در خصوص اینکه آیا ممکن است شرایطی ایجاد شود که سازمان مدیریت بحران دستور لغو مسابقات را بدهد، عنوان کرد: وزیر بهداشت که متولی این کار است، به وزیر ورزش اعلام کرده دیدارها از جمله فوتبال باید لغو یا بدون حضور تماشاگر برگزار شوند. اینکه چرا لغو نشده را با وزیر بهداشت که دستورالعمل را تنظیم می‌کند، مطرح کنید؛ نه با من. مسیری که مشخص شده همین است تا هر کسی برای خودش دستوری ندهد و تصمیم نگیرد که منطبق با وضعیت موجود نباشد. 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به این سؤال که با این حساب، برگزاری مسابقات فوتبال برعهده سازمان مدیریت بحران نبوده و یک دستورکلی است که این سازمان آن را اجرا و پیگیری کرده است، گفت: بله.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ad IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    0 0
    بزار بازم تیمشون رو زور زورکی قهرمان کنن
  • DE ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    0 0
    تصمیم های فدراسیون در جای دیگر یعنی روی سکو ها و توسط عده ای لمپن بیسواد و بیفرهنگ به نام لیدر گرفته میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس