رضا اردکانیان نمایه

وزیر نیرو از بروز سیلاب در بخش‌هایی از کشور خبر داد و گفت: آماده‌باش های لازم به ستادهای مدیریت بحران و استانداری درباره بروز سیلاب طی روزهای آتی داده‌شده است.

به گزارش مشرق، رضا اردکانیان در جمع خبرنگاران و در حاشیه افتتاح پست برق ۴۰۰ کیلوولت بجنورد اظهار کرد: ۱۶۱ پروژه از مجموع ۲۲۷ پروژه پویش الف - ب - ایران با سرمایه‌گذاری ۲۳ هزار و ۳۷۶ میلیاردی انجام‌شده است.

وی افزود: با افتتاح پروژه‌های بجنورد، خراسان شمالی به رینگ ۴۰۰ کیلوولت کشور وصل شد و علاوه بر ارتقا پایدار ارتباطات برق، اکنون نیز پذیرای سرمایه‌گذاری‌های جدید در استان است.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت قطع آب و برق گیلان

وزیر نیرو همچنین به افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب آشخانه اشاره کرد و گفت: با این افتتاح شصت و پنجمین تصفیه‌خانه فاضلاب در دولت تدبیر و امید افتتاح می‌شود که درمجموع به‌طور میانگین از ابتدای دولت و نیمه سال ۹۲، به ازای هر ۵ هفته یک تصفیه‌خانه افتتاح‌شده است.

وی با تاکید بر رونق چرخ توسعه و عمران کشور در حوزه آب و برق خاطرنشان کرد: امیدواریم این مسیر تداوم پیدا کند و مردم نیز همکاری‌های لازم را داشته باشند.

اردکانیان همچنین از آمادگی برای بارش‌های چند روز آینده در کشور خبر داد و گفت: براساس پیش بینی‌های هواشناسی در روزهای آتی با سیلاب‌هایی در بخش‌هایی از کشور مواجه هستیم که آماده‌باش‌های لازم برای این موضوع به استان‌ها و ستادهای مدیریت بحران داده‌شده است.

وی در ادامه از افزایش قابل‌توجه مصرف خانگی و تجاری گاز در کشور طی فصل سرد و طولانی امسال خبر داد و افزود: خواستاریم تا صرفه‌جویی ۱۰ درصدی توسط مشترکان و مردم اعمال شود تا با این اقدام هیچ‌گاه دچار خاموشی‌های برنامه‌ریزی‌شده در کشور نشویم.

وزیر نیرو در پایان گفت: بیش از ۹۰ درصد تجهیزات حوزه برق و آب کشور در داخل تولید و ساخته می‌شود و علاوه بر طراحی داخلی سدهای کشور، در تصفیه‌خانه‌ها و تجهیزات برقی را به خود متکی هستیم و صادرکننده خدمات فنی و مهندسی نیز هستیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس