کد خبر 1044879
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰
زیدان و گواردیولا

پپ گواردیولا در دوران درخشش در مستطیل سبز خاطرات چندان خوبی از رویارویی با زین الدین زیدان ندارد.

به گزارش مشرق، حساس ترین دیدار مرحله حذفی لیگ قهرمانان این هفته در استادیوم برنابئو و بین دو تیم رئال مادرید و منچسترسیتی برگزار خواهد شد و بالاخره شاهد رویارویی دو نابغه بزرگ عرصه مربیگری در هزاره جدید، یعنی زین الدین زیدان و پپ گواردیولا خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

شکست کهکشانی‌ها در مصاف با لوانته

این دو سرمربی پرافتخار تا به حال در کسوت مربیگری با یکدیگر روبرو نشده اند، اما در آغاز هزاره جدید، دوران اوج زیدان در مستطیل سبز مصادف با روزهای پایانی پپ گواردیولا در ترکیب تیم ملی اسپانیا بود و آنها در مرحله یک چهارم یورو 2000، در قالب دیدار تیم های فرانسه و اسپانیا مقابل یکدیگر بازی کردند.

زیدان در این دیدار در دقیقه 32 موفق به گلزنی برای تیمش شد و علیرغم جبران این گل در دقیقه 38 توسط گایزگا مندیتا، این یوری ژورکائف بود که در ثانیه های پایانی نیمه اول گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر رساند و در نیمه دوم نیز توپی از خط دروازه ها نگذشت. البته در دقایق پایانی رائول بهترین فرصت را برای زدن گل تساوی داشت که پنالتی او از دست رفت.

زیدان در آن تورنمنت با لباس تیم ملی فرانسه عنوان قهرمانی را کسب کرد و گواردیولا نیز به دلیل مصدومیت جام جهانی 2002 را از دست داد تا آخرین حضورش در یک تورنمنت معتبر با لباس لاروخا، مصادف با حذف مقابل زیدان و یارانش باشد. در شبی که زیدان بارها در میانه میدان گواردیولا را مقهور هوش فوق العاده اش کرد، این فرانسه بود که جواز صعود به نیمه نهایی را به دست آورد.

حالا و بعد از بیست سال، این دو نابغه یک بار دیگر مقابل هم قرار می گیرند. گواردیولا که حدود یک دهه است در فتح لیگ قهرمانان ناکام مانده، امیدور به پاک کردن آن خاطره تلخ برابر کسی است که در کسب موفقیت در لیگ قهرمانان تبحر دارد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس