کد خبر 1044866
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
تبانی

تصمیمات اتخاذ شده از سوی ستاد مقابله با گسترش بیماری کرونا در ورزش دارای تناقضاتی بوده و اطلاعیه این ستاد بدون اطلاع‌رسانی دچار تغییر شده است.

به گزارش مشرق، ورود ویروس کرونا به کشور، آنقدر همه را غافلگیر کرده که تصمیمات اتخاذ شده در این خصوص در ورزش یا قاطعانه نیست یا با تغییرات مواجه می‌شود. نمونه آن تصمیماتی است که درباره برگزاری مسابقات ورزشی از شب گذشته تا امروز صبح در ورزش گرفته شده که با هم همخوانی ندارد یا منطقی پشت آن نیست.

اطلاعیه شماره یک «ستاد مقابله با گسترش بیماری کرونا در ورزش» فدراسیون پزشکی ورزشی اطلاع‌رسانی درباره نحوه رعایت بهداشت در برابر ویروس کرونا بود. با این حال در اطلاعیه شب گذشته اعلام شد تمام مسابقات ورزشی «غیر از فوتبال» از روز دوشنبه به مدت 10 روز لغو شده است. دو نکته در این اطلاعیه وجود داشت که ابتدا باید پرسید چرا در خصوص فوتبال استثنا قائل شده بود و آیا ویروس کرونا به فوتبال یا میان تماشاگران این رشته ورزشی راهی ندارد؟

نکته دوم در خصوص اطلاعیه این ستاد، تعطیلی مسابقات از روز دوشنبه بود. باید سؤال پرسید آیا ویروس کرونا روز یکشنبه (امروز) دست نگه خواهد داشت و به ورزشکاران یا تماشاگران منتقل نمی‌شود تا مسابقات بدون هیچ خطری برگزار شود؟

بیشتر بخوانید:

روی برگزاری مسابقات لیگ فوتبال مصر هستیم

مسئله دیگری نیز در اطلاعیه شماره دو «ستاد مقابله با گسترش بیماری کرونا در ورزش» فدراسیون پزشکی ورزشی وجود داشت. در اطلاعیه‌ای که ابتدا از سوی روابط عمومی این فدراسیون روی پایگاه خبری فدراسیون پزشکی ورزشی منتشر شده بود، اشاره‌ای به لغو مسابقات به غیر از فوتبال نشده بود. تمامی رسانه‌ها با اشاره به اطلاعیه منتشر شده اولیه اطلاع‌رسانی کردند و درباره اصلاح خبر اطلاع‌رسانی صورت نگرفت. هم اکنون خبر روی پایگاه خبری فدراسیون پزشکی ورزشی اصلاح شده و حتی کانال اطلاع رسانی وزارت ورزش هم بامداد امروز خبر اصلاح شده را منتشر کرده است.

با این حال «ستاد مقابله با گسترش بیماری کرونا در ورزش» فدراسیون پزشکی ورزشی که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده است، به چند ساعت نکشیده تصمیم خود را تغییر داد. در تصمیم جدید که در اطلاعیه شماره سه منتشر شده، اعلام شد که تمام مسابقات ورزشی برگزار خواهد شد، اما بدون حضور تماشاگران.

این در شرایطی است که در فوتبال برخی تیم‌ها نسبت به این تصمیم معترض هستند و معتقدند باید مسابقات آنها با حضور تماشاگران باشد و بتوانند از این مسئله استفاده کنند. در حالی که موضوع شیوع ویروس کرونا در کشور یک مسئله جدی است و نباید در این خصوص به خاطر برخی منافع خود، جان تماشاگران و مردم را به خطر انداخت. شاید اگر جدیت بیشتری در «ستاد مقابله با گسترش بیماری کرونا در ورزش» وجود داشته باشد، اینگونه صحبت‌ها مطرح نشده و سردرگمی میان اهالی ورزش و تماشاگران ایجاد نشود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس