کد خبر 1044831
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
تیم ملی گلف بانوان

دبیر فدراسیون گلف گفت: ما به بانوان ایران برای حضور در تورنمنت بین‌المللی پاکستان لباس فرم داده‌ایم تا در مراسم رسمی بپوشند.

به گزارش مشرق، تیم ملی گلف بانوان با 2 ورزشکار در مسابقات بین‌المللی پاکستان حضور پیدا کرده است. در عکس های مخابره شده از لاهور گلف‌بازان ایران با لباس های شخصی در زمین گلف تمرین می کنند این درحالیست که پروتکل رسمی و عرف در ورزش تاکید می کند که ورزشکاران ملی در تورنمنت های بین المللی با لباس های واحد و فرم و متحدالشکل در تمرین و مسابقات حضور پیدا می کنند و البسه ورزشکاران به طور معمول از پرچم کشورها الهام می گیرد تا به نوعی معرف فرهنگ و ملیت کشور فوق باشد.

بیشتر بخوانید:

رشته المپیکی قربانی یک تشکیلات نامشخص

همین نکته سبب شده تا برخی ها با اشاره به لباس های شخصی و متفاوت و رنگارنگ گلف بازان از این مساله انتقاد کرده و رویکرد فدراسیون در این حوزه را نقد کنند که چرا تیم ملی گلف بانوان ایران بدون لباس واحد و ملی در تورنمنت لاهور حضور پیدا کرده است.

*جمشیدی:  مگر گلف فوتبال است که لباس واحد داشته باشد؟

مهرداد جمشیدی دبیر فدراسیون گلف در گفت‌وگو با فارس درباره این موضوع اظهار داشت: عکس‌هایی که از بانوان منتشر شده مربوط به روز ورود و تمرین است که با لباس راحت‌تری کارها را انجام می‌دهند. ما لباس فرم هم به بانوان داده‌ایم تا در مراسم رسمی و افتتاحیه و اختتامیه آن را بپوشند.

وی ادامه داد: گلف با رشته‌های دیگر متفاوت است و نمی‌توان گفت باید لباس واحد داشته باشند. ورزشکاران این رشته لباس‌های استانداردی را که خودشان دوخته‌اند برتن می‌کنند. یک ورزشکار گلف باید 5-6 کیلومتر پیاده‌روی کند بنابراین باید لباسی داشته باشد که هم مطابق استاندارد داشت و هم بتواند با آن لباس کار کند.

جمشیدی خاطرنشان کرد: مگر تیم فوتبال است که لباس‌شان یک شکل باشد؟ مانند رشته تیراندازی، لباس گلف براساس استانداردها دوخته می‌شود. ما در اردوها لباس متحدالشکل در قالب تی‌شرت و شلوار ورزشی می‌دهیم. از طرفی شما شرایط اقتصادی کشور را ببینید؛ زمانی برای پاکستان یک میلیون و 500 هزار تومان بلیت رفت و برگشت به پاکستان می‌خریدیم الان برای اعزام 12 میلیون تومان هزینه کرده‌ایم حالا اگر کشور میزبان اسکان و تغذیه را هم قبول نکند، هزینه‌ها بالاتر هم می‌رود.

دبیر فدراسیون گلف در پایان صحبت‌هایش از لغو مسابقات لیگ بانوان و تمرینات وودبال خبر داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    9 1
    گلف بازی مخصوص سرمایه داران وکشورهای سرمایه داری است ،چرا توجه نمی کنن د،اصولا یکی از نماد های جریان سرمایه داری بخصوص وابسته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس