کد خبر 1044804
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
لوگوی استقلال

بعد از استعفای امیرحسین فتحی از مدیرعاملی باشگاه استقلال در تاریخ 19 آذرماه امسال، باشگاه با سرپرستی اسماعیل خلیل‌زاده اداره می‌شود و البته از هیات‌مدیره ناقصی نیز برخوردار است.

به گزارش مشرق،‌ مدیران ارشد استقلال به قول سرپرست این باشگاه شبانه‌روزی درحال تلاش هستند تا این باشگاه سروسامان بگیرد، اما از یک‌سو چندصدایی در بدنه مدیران این تیم- که به خاطر مشخص نبودن مدیرعامل ایجاد شده- و از سوی دیگر حضور فردی مشکوک با ابلاغ وزیر در جمع اعضای هیات‌مدیره باشگاه (فردی به نام شریفی که متواری از آب درآمد) باعث شده خیلی‌ها خواستار مشخص شدن تکلیف باشگاه شوند و در این بین حتی برخی مسئولان نیز تهدید به کناره‌گیری کرده‌اند.

خلیل‌زاده: من و موسوی نمی‌توانیم مدیرعامل شویم

در همین خصوص سعی کردیم نظر سرپرست فعلی باشگاه را جویا شویم. اسماعیل خلیل‌زاده گفت: «الان هیچ کار اجرایی در باشگاه نیست که انجام نداده باشیم و هر 4 نفرمان کار مدیرعاملی می‌کنیم. اینکه یک نفر مدیر شود، خیلی‌خوب است. از سوی دیگر چون برخی رسانه‌ها دوست دارند به این قصه دامن بزنند، ما هم یک نفر را به‌عنوان مدیرعامل استقلال انتخاب می‌کنیم. این درحالی است که الان هر 4 نفر ما در هیات‌مدیره مثل یک مدیرعامل امور را پیگیری می‌کنیم. مثلا وقتی موسوی در سفر است، بارها و به دفعات در روز قضایا را پیگیری می‌کند. خود من به‌طور ویژه پیگیر امور هستم. شما امور پشتیبانی و لجستیکی ما را با 15 تیم دیگر لیگ برتر مقایسه کنید. مگر نمی‌گفتند که دیاباته دیگر برنمی‌گردد، اما مرخصی گرفت که برود درمان بشود و برگشت. برخی مدام به دنبال سوژه‌هایی هستند که هواداران استقلال ناراحت شوند، آخر چرا؟ ما مدام باید صحبت کنیم و توضیح بدهیم، اما بازهم یک عده کار خودشان را می‌کنند. من با همه اعضا رفیق هستم. اگر از بیرون فکر می‌کنند ما با هم مشکل داریم، اصلا این‌طور نیست. همیشه با هر 3 نفر مشورت می‌کنم. به‌طور مثال با وجود اینکه فتح‌الله‌زاده بارها استعفا داده، باز هم با او صحبت می‌کنم. با موسوی و منزوی نیز همیشه در تماس هستیم.» 

بیشتر بخوانید:

زمان رئیس‌جمهور پرسپولیسی ۲ جام برای استقلال آوردم

وی درباره اینکه مدیر استقلال چه کسی خواهد بود و اینکه چرا خودش مدیریت باشگاه را قبول نمی‌کند، گفت: «من مدیرعامل مجموعه دیگری هستم و طبق قانون نمی‌توانم مدیر استقلال شوم. موسوی هم نمی‌تواند این سمت را قبول کند. البته الان هم هیچ کاری روی زمین نمانده و همه کمک می‌کنند مشکلات برطرف شود. بزرگانی مثل موسوی در هیات‌مدیره هستند که هر کمکی بتوانند می‌کنند ولی انگار یک‌عده با کلمه «سرپرست» مشکل دارند و این درحالی است که سرپرست همان اختیارات مدیر را دارد و همان تدارکات و پشتیبانی برای یک تیم خوب و منسجم توسط بنده و سایر اعضا انجام می‌شود. با این حال به‌زودی مجمع استقلال برگزار و مدیرعامل استقلال انتخاب خواهد شد که برای این امر هم گزینه‌های زیادی ازجمله فتح‌الله‌زاده کاندیدا هستند. موسوی و بنده طبق قانون نمی‌توانیم مدیرعامل بشویم.»

تاریخ مجمع استقلال مشخص شد

با اعلام سرپرست باشگاه استقلال، تاریخ مجمع این باشگاه برای سه‌شنبه هفته آینده مشخص شد. خلیل‌زاده در این خصوص به «ورزش 3» گفت: «تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم، قرار است مجمع باشگاه استقلال روز سه‌شنبه هفته آینده با حضور وزیر ورزش برگزار شود.» او درمورد اینکه آیا قرار است در این جلسه مدیرعامل باشگاه مشخص شود یا خیر، گفت: «معلوم نیست؛ شاید مشخص شود و شاید هم نه.»

بدهی میلیاردی،  چندصدایی و منع قانونی سد راه فتح‌الله

نکته قابل‌توجه اینکه برای مدیرعاملی استقلال هیچ‌کدام از آنهایی که امروز این صندلی را رد می‌کنند، دل‌شان با این تصمیم نیست و تمامی این افراد دوست دارند روی صندلی مدیریتی یکی از پرافتخارترین باشگاه‌های آسیا تکیه بزنند، اما عدم شفافیت صورت‌های مالی و بدهی‌های سرسام‌آور استقلال به خارجی‌هایی که در این چندسال با آنها قطع همکاری شده، از شفر و استرا گرفته تا جباروف و جانواریو و... (رقمی که شنیده می‌شود حدود 200 میلیارد است) باعث شده این افراد با تردیدی عجیب به این صندلی نگاه کنند.  از سوی دیگر درحالی از علی فتح‌الله‌زاده به‌عنوان مدیر بعدی استقلال نام برده می‌شود که علاوه‌بر دلیلی که در بالا ذکر شد، یعنی داشتن بدهی میلیاردی، یک دلیل مهم دیگر از نگاه مدیر سابق او را برای تجربه چهارمین مدیرعاملی استقلال با تردید مواجه کرده است؛ چندصدایی و داشتن قدرت موازی در بدنه هیات‌مدیره استقلال. هرچند نزدیکانش می‌گویند با همه این مسائل فتح‌الله‌زاده علاقه‌مند است که دوباره مدیرعامل باشگاه شود و رقبای جدی هم ندارد، چرا که خلیل‌زاده هم اعلام کرده او و موسوی هم امکان مدیرعامل شدن ندارند،این در حالی است که طبق شنیده‌های او برای مدیرعاملی با منع قانونی نیز مواجه است و به این سادگی‌ها با حضورش موافقت نخواهد شد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس