عین الاسد

شبکه‌های سعودی از انتقال پدافند موشکی پیشرفته آمریکا به پایگاه «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق خبر دادند.

به گزارش مشرق، پس از آنکه واشنگتن، چند روز پیش به طور رسمی به بغداد ابلاغ کرد که به منظور تامین منافع خود و پایگاه‌هایی که نیروهای آمریکایی در آن حضور دارند، سامانه موشکی «پاتریوت» را حرکت خواهد داد، یک منبع آگاه امنیتی امروز (شنبه - ۲۲فوریه) از رسیدن هواپیماهای باربری نظامی آمریکا به پایگاه «عین الاسد» واقع در استان «الانبار» در غرب عراق خبر داد.

بیشتر بخوانید:

تعداد «ضربه مغزی‌های» آمریکا در عین‌الاسد باز هم بیشتر شد

این منبع آگاه امنیتی به پایگاه خبری شبکه‌های سعودی «العربیه» و «الحدث»، گزارش داد که امروز، چندین فروند هواپیمای باربری آمریکا در عین‌الاسد فرود آمدند و پیش بینی می‌شود که این هواپیماها حامل پدافندهای پیشرفته برای دفاع از این پایگاه باشند و این اقدام پس از حمله موشکی ایرانی به عین‌الاسد در پاسخ به ترور سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی و شماری از همرزمان آنها، صورت گرفت.

شبکه تلویزیونی فاکس نیوز آمریکا نیز در ۲۳ ژانویه گذشته، به نقل از منابع پنتاگون - وزارت دفاع آمریکا - از تصمیم واشنگتن برای افزایش و تقویت امکانات دفاعی پایگاه‌های آمریکایی در عراق، خبر داد.

با وجود طرح مصوب پارلمان عراق مبنی بر ضرورت عقب‌نشینی کلیه نظامیان آمریکایی از این کشور، واشنگتن به هیچ وجه راضی به تخلیه عین‌الاسد نیست و «کریم المحمداوی» عضو این کمیسیون پارلمانی نیز می‌گوید: آمریکا فشارهای زیادی بر دولت عراق وارد می‌کند تا مانع اجرای تصمیم پارلمان در خصوص اخراج نیروهای خارجی از کشور شود. واشنگتن نمی‌خواهد پایگاه «عین الاسد» را که از پایگاه‌های راهبردی به شمار می‌رود و از آن برای تهدید کشورهای همسایه عراق که مخالف سیاست دولت آمریکا هستند، استفاده می‌کند، ترک کند.

در هنگام پاسخ موشکی ایران به ترور فرمانده نیروی قدس و هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد، پدافند  هوایی مستقر در این پایگاه نتوانست موشک‌ها را رهگیری کند و منابع آمریکایی از داخل این در توجیه این امر به برخی از شبکه های عراقی گفتند که یکی از موشکهای شلیک شده ایران به سامانه اصلی مکان یابی و رهگیری پایگاه اصابت کرده بود و آن را از کار انداخته بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس