ابوفدک المحمداوی

ابوفدک المحمداوی که به عنوان نایب‌رئیس سازمان الحشد الشعبی برگزیده شده از فرماندهان گروه‌های مقاومت برابر اشغالگری آمریکا بوده و در میادین نبرد با تروریسم در سوریه نیز حضور داشته است.

به گزارش مشرق، شبکه المیادین گزارش کرد که «ابو فدک المحمداوی» که بامداد جمعه توسط سازمان الحشد الشعبی عراق به عنوان جانشین شهید «ابومهدی المهندس» در سمت معاون این سازمان معرفی شده از سابقه درخشانی در مبارزه با تروریسم برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

جانشین شهید «ابومهدی المهندس» تعیین شد +عکس

بر اساس این گزارش، «عبدالعزیز المحمداوی» دبیر کل سابق کتائب حزب الله و عضو شورای کتائب حزب الله پس از سال ۲۰۰۳ است.

المحمداوی یگان‌های موشکی در عراق را تاسیس و مسئول و ناظر بومی‌سازی ساخت موشک‌ها در عراق بوده است.

المحمداوی همچنین فرمانده بسیاری از نبردهای الحشد الشعبی در سوریه از جمله آزادسازی تل شعیب، ملیحه دوار الحجیره و الغوطه بوده است.

المحمداوی فرمانده نظامی نیروهای عراقی همپیمان ارتش سوریه در آزادسازی کفر نبل و الزهراء در استان ادلب بوده است.

سازمان الحشد الشعبی عراق  بامداد جمعه «ابو فدک المحمداوی» را به عنوان جانشین شهید «ابومهدی المهندس» در سمت معاون این سازمان معرفی کرده‌است. المحمداوی معاون  «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی شده است.

ابومهدی المهندس به همراه سردار قاسم سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس و چند نفر از همراهانشان در ۱۳ دی ماه گذشته به دستور مستقیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حمله موشکی آمریکا به  اطراف فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

تاسیس  الحشد الشعبی عراق بر مبنای فتوای مرجعیت شیعی در سال ۲۰۱۴ در عراق و تحت فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق برای مبارزه با تروریسم انجام شد و این سازمان از ششم آذر ماه ۱۳۹۵ بخشی از نیروهای مشترک عراقی شده است.

شهید ابومهدی المهندس نیز از فرماندهان کتائب حزب الله عراق بود .هسته اصلی کتائب حزب الله در سال ۲۰۰۷برای مقاومت در برابر حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی و انگلیسی در خاک عراق و دفاع از اماکن مقدس شکل گرفت. نیروهای ائتلاف بین‌المللی که با مداخله نظامی در عراق جان صدها هزار عراقی بی‌گناه را گرفتند بین مارس ۲۰۰۷ تا ژوئن ۲۰۰۸در معرض حملات مجاهدان گردان‌های حزب الله قرار گرفتند. تا جایی که در سال ۲۰۰۹ آمریکا این گروه را به همراه ابومهدی المهندس  از بنیانگذاران این گروه را در لیست سیاه خود قرار داد زیرا محصول فعالیت حزب الله عراق در چارچوب گروه‌های مقاومت عراقی، خارج شدن اجباری نیروهای آمریکایی با خسارات سنگینی بود که در عراق متحمل شدند.

عملیات آزادسازی جرف الصخر (جرف النصر)، شکست حصر آمرلی، آزادسازی تکریت، آزادسازی استان صلاح الدین، آزادسازی بیجی و در نهایت آزادسازی فلوجه [که جهنم آمریکایی‌ها بود] مهم‌ترین عملیات‌هایی است که کتائب حزب الله برای مبارزه با تروریسم داعش در آن مشارکت داشت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس