کتاب ذوالشهادتین امام - انتشارات شهید کاظمی - کراپ‌شده

ذوالشهادتین امام؛ خاطرات و اسناد مبارزات حضرت آیت الله مصباح یزدی منتشر شد.

به گزارش مشرق، کتاب خاطرات و اسنادِ مبارزات حضرت آیت الله مصباح یزدی جدید ترین اثر محمد حسن روزی طلب میباشد که توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

محمد حسن روزی‌طلب فرزند سردار شهید محمدجواد روزی طلب و  فعال رسانه‌ای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است  که در کارنامه خود تالیف کتابهای «تکیه گاه» با موضوع بررسی نقش و عملکرد اکبر هاشمی رفسنجانی در ایام فتنه، پرونده مسکوت (بررسی اسناد و اسرار انفجار ۸ شهریور۱۳۶۰ در نخست‌وزیری) و «تاریخ شفاهی جنبش دانشجویی مسلمان»، صخره سخت و عمیات مهندسی را دارد، این بار با نگارش کتاب خاطرات و اسناد مبارزات حضرت آیت الله مصباح یزدی، کتابی که  به مقطعی از زندگی و خاطرات استاد از تولد تا سال ۱۳۶۸ می باشد فتح بابی در حوزه تاریخ نگاری انقلاب و شخصیت هایی که جز عناصر مهم انقلاب بوده اند می نماید.

آیت الله  مصباح یزدی، مجتهد، استاد فلسفه اسلامی، مفسر، بنیان‌گذار و مدیر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی و  رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت است.

آیت الله  مصباح تحصیلات ابتدایی خود را در هفت سالگی آغاز کرد. سپس وارد حوزهٔ علمیهٔ یزد شد و دورهٔ مقدمات و سطح را همان‌جا به اتمام رساند، سپس در سال ۱۳۷۱ه‍.ق عازم نجف شد، و پس از یک سال برای ادامهٔ تحصیل به قم هجرت کرد و حدود ۸ سال به‌طور مداوم در درس فقه حسین طباطبایی بروجردی شرکت کرد
وی در سن ۲۵ سالگی به درجهٔ اجتهاد رسید؛ اما با این حال تا ۸ سال در دروس فقه و اصول روح‌الله خمینی و تا ۱۵ سال در درس فقه محمد تقی بهجت و تا ۲ سال در درس محمد علی اراکی شرکت می‌کرد. وی از شاگردان درس تفسیر و فلسفهٔ محمدحسین طباطبایی نیز به‌شمار می‌رود و با پایه‌گذاری مدرسه حقانی توسط علی قدوسی و محمد حسینی بهشتی استاد و عضو هیئت مدیره این مدرسه می‌شود

پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران او در تأسیس دفتر همکاری حوزه و دانشگاه و در جهت تحول و بازسازی نظام حوزه نقش فعالی ایفا کرد. او بنیاد علمی پژوهشی باقرالعلوم و سپس مؤسسهٔ آموزشی پژوهشی امام خمینی را در قم پایه‌گذاری نمود.

برشی از کتاب:
تابستان سال ۱۳۹۲، دغدغه ای قدیمی من را به ساختمان موسسه امام خمینی رضوان الله علیه در بلوار امین شهر مقدس قم کشاند تا روایتگر زندگی پرفراز و نشیب رئیس این موسسه باشم. پس از مذاکراتی کوتاه، حجمی از گفتگوهای آیت الله مصباح یزدی با آقای قطبی، رئیس دفتر وقت ایشان که در سال های ۱۳۷۰-۱۳۶۹ انجام شده بود، در اختیار اینجانب قرار گرفت.  این گفتگو ها مبنای متن پیش رو شد. همچنین در آرشیو مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ۱۳ جلسه گفتگو (بدون تاریخ)با ایشان موجود بود که با متن اصلی مطابقت داده شده است.
همچنین دو گفتگو از آیت الله مصباح یزدی در نشریه وزین یادآور به اهتمام جناب آقای محمد رضا کایینی منتشر شده بود که به خصوص گفتگوی مربوط به گروه فرقان بسیار کارآمد بود. چند گفتگوی پراکنده در توصیف شرح حال استاد نیز در مجلات دیگر منتشر شده بود که بخش هایی از آن  در متن کتاب قرار گرفته است.

کتاب خاطرات و اسنادِ مبارزات حضرت آیت الله مصباح یزدی اثر محمد حسن روزی طلب در قطع رقعی و ۴۱۶ صفحه توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

علاقه مندان جهت تهیه کتاب می توانند از طریق سایت  رسمی انتشارات شهید کاظمی(nashreshahidkazemi.com) با پست رایگان و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را تهیه نمایید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس