کد خبر 1044109
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۵
هواشناسی نمایه

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: فعالیت سامانه بارشی، در مناطقی از شمال شرق کشور بارش برف و باران و در سواحل شرقی دریای خزر بارش پراکنده باران رخ می‌دهد و این سامانه به تدریج از کشور خارج می‌شود.

به گزارش مشرق، «فریبا گودرزی» روز جمعه افزود: از اواسط شنبه تا بعد از ظهر یکشنبه با عبور سامانه به نسبت ضعیف و سریع بارشی، در ارومیه و تبریز و مناطقی از شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز غربی بارش پراکنده برف و باران پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از ظهر دوشنبه هم با ورود یک سامانه بارشی فعال به کشور در دامنه‌های زاگرس مرکزی، غرب و جنوب غربی بارش برف و باران در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی و مرکز کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد که بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف و در مناطق جنوبی با رعد وبرق همراه است.

سه شنبه این سامانه تقویت شده و نیمه غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر، مرکز و شمال شرق را در بر می‌گیرد. در این مدت شدت بارش در سواحل دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی و غرب کشور خواهد بود.

همچنین اواخر سه شنبه با توجه به جریانات شمالی دمای هوا در نوار شمالی کشور به طور محسوسی کاهش یافته و با افزایش سرعت وزش باد، دریای خزر نیز مواج خواهد شد.

مه صبحگاهی و وزش باد در تهران

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، هوای تهران امروز قسمتی ابری همراه با مه صبحگاهی، در بعضی ساعات وزش باد و در اواخر وقت با افزایش ابر همراه خواهد بود. حداقل دمای تهران امروز ۲ درجه بالای صفر و حداکثر دمای پایتخت به ۱۲ درجه خواهد رسید.

وی یادآور شد: امروز جمعه شهرکرد و همدان با دمای ۳ درجه زیر صفر و بندرعباس با ۲۸ درجه بالای صفر، سردترین و گرمترین مراکز استان بودند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس