آغاز شمارش آرا انتخابات

شورای نگهبان به مردم عزیز اطمینان می دهد با استفاده از کمک مردم و هزاران ناظر در سراسر کشور، سلامت انتخابات را تأمین و از آرای مردم پاسداری و صیانت خواهد کرد.

به گزارش مشرق، از ساعت 8:00 صبح تا ساعت 19:00 روز جمعه 2/12/1398 از میان 637 گزارش واصله مردمی، تعداد 68 مورد گزارش از تخلفات انتخاباتی که با جزئیات دقیق و قابل پیگیری و با پیوست مدارک و مستندات از تخلف توسط مردم عزیز از سراسر کشور به سامانه مردم ناظر شورای نگهبان اعلام شده بود، جهت بررسی دقیق‌تر و اقدامات قانونی لازم به دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات در استان‌ها ارجاع شده است.

 

آمار گزارش‌هایی که جهت بررسی دقیق تر به استان ها ارسال شده به تفکیک عبارتند از: استان تهران (8)، اصفهان (6)، خوزستان (5)، کهگیلویه و بویر احمد (5)، آذربایجان شرقی (4)، خراسان رضوی (4)، کرمانشاه (4)، فارس (3)، کرمان (3)، گیلان (2)، سمنان (2)، خراسان جنوبی (2)، چهارمحال و بختیاری (2)، ایلام (2)، لرستان (2)، مازندران(2)، خراسان شمالی (2)، بوشهر (2)، همدان (2)، آذربایجان غربی(1)، البرز (1)، اردبیل (1)، قم (1)،یزد(1)و قزوین(1) گزارش.
 
خرید و فروش رأی 23 گزارش، کوتاهی عوامل برگزاری انتخابات در انجام وظایف قانونی 14 گزارش، جانبداری عوامل اجرایی یا مقامات محلی از داوطلبان 9 گزارش، تهدید یا تطمیع مردم در امر انتخابات 9 گزارش، تبلیغات غیر مجاز 7 گزارش، سوء استفاده از امکانات دولتی 3 گزارش، جانبداری عوامل نظارتی از داوطلبان 3 گزارش و به استان‌ها ارجاع شده است.
 
شورای نگهبان به مردم عزیز اطمینان می دهد با استفاده از کمک مردم و هزاران ناظر در سراسر کشور، سلامت انتخابات را تأمین و از آرای مردم پاسداری و صیانت خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    0 0
    آیا واقعا بررسی می کنند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس