کرونا ویروس

یک منبع آمریکایی به پایگاه خبری «رد باکس گلوبال» خبر داد که تنها سه ایالت آمریکا ظرفیت تست ابتلا به ویروس کرونا را دارند.

به گزارش مشرق،‌ یک منبع آمریکایی به پایگاه خبری «رد باکس گلوبال» خبر داد که تنها سه ایالت آمریکا ظرفیت تست ابتلا به ویروس کرونا را دارند.

این منبع اضافه کرد: «تنها سه ایالت کالیفرنیا، نبراسکا و ایلینویز قابلیت انجام تست کرونا ویروس را دارند.»

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز روز جمعه گزارش داد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا تا روز جمعه به دست کم 34 نفر رسیده که 11 نفر از آنها مسافران کشتی کروز «دایموند پرینسس» بودند.

وزارت بهداشت ژاپن روز گذشته گزارش داده بود که دو مسافر میانسال کشتی کروز دایموند پرینسس که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بستری شده بودند، جان خود را از دست دادند. ابتلای ۶۲۱ نفر از مسافران این کشتی به یوروس کرونا مورد تأیید قرار گرفته بود.

ویروس کرونا که نام علمی آن «کووید ۱۹» است، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    1 0
    ایران فقط همین راکم داشت حالا باویروس کرونا همه چیز جور هست علی برکت الله
  • CA ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
    0 0
    در ایالت های جنوبی آمریکا خوردن گوشت مار یک عادت غذایی هست برای همین بعید نیست که در ایالت های جنوبی کرونا شایع شود. مشکل بزرگ آمریکا سیستم معیوب بهداشتی هست که خوشبختانه در ایران یا داشتن بداشت عمومی و از همه مهمتر سپاه و بسیج هست که جان بر کف ولایت فقیه هستند و برای رفع هر مشکلی آماده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس