ادلب / تانک ترکیه

دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگرانی از درگیری‌ها در شمال سوریه، طرفین درگیر را به خویشتن‌داری و توقف درگیری‌ها دعوت کرد.

به گزارش مشرق، «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد در باره درگیری‌ها در استان ادلب بین ارتش سوریه و نیروهای مسلح و تروریستی مورد حمایت ترکیه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش شبکه العربیه، گوترش شامگاه جمعه (دوم اسفند) در باره درگیری‌های نظامی خطرناک در ادلب سوریه (شمال غرب) هشدار داد و مدعی شد که توافق‌های سوچی به دلیل تشدید درگیری در این استان سوریه در حال فروپاشی است.

دبیر کل سازمان ملل از طرف‌های درگیر در ادلب سوریه خواست که که سریعاً به درگیری‌ها بین خود خاتمه دهند. گوترش گفت که سوریه راه حل نظامی ندارد.

عصر امروز رؤسای جمهور ترکیه و روسیه در مورد ادلب نیز تلفنی گفت‌وگو کردند. به گفته دفتر ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان از پوتین خواسته است که جلوی عملیات ارتش سوریه را بگیرد.

ارتش سوریه در عملیات اخیر خود در حلب و ادلب، موفق شده است بیش از ۸۰۰ کیلومتر مربع را از تروریست‌ها پس گرفته و پاکسازی کند. دیروز این تروریست با کمک ارتش ترکیه خواستند شهرک نیرب را که در چند کیلومتری مرکز استان ادلب است، را اشغال کنند که با تک ارتش سوریه این هجوم شکست خورد و بر اساس رسانه‌های سوری، ۳۲۰ نفر از مهاجمان کشته شدند که دو تن از آن‌های نیروهای ارتش ترکیه بودند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    6 0
    تا سوریه میخواد خاک کشورش رو پس بگیره، سازمان ملل ابراز نگرانی می کنه
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    0 1
    تا سوریه میخواد خاک کشورش رو پس بگیره همه ابراز نگرانی می کنن
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    5 0
    سازمان ملل چرا درباره یمن از این ... خوریا نمیکنه؟
  • FR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
    0 0
    چطور زمانیکه داعشیها بناموس مردم روزی 70 بارتجاوز واونارو دربازارها میفروختن وهرمقبره ایرو خراب وقبرارو شکافته وجناهارو درمیاوردن وتا بیخ گوش دفترریاست جمهوری قانونی سوریه اشغال میکردن.سازمان به اصطلاح ملل کدوم جهنمی بود وچرا ازین غلطا نمیکرد اما حالاکه تروریستای زنازادگان جهانی درحال شکست خوردن هستند .سازمان ملل مشغول هاپو هوپ کردن شده.لعنت براین سازمانهای خودفروخته به اصطلاح مللی.=ضد ملل ونوکر اسرائیلو امریکا
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
    0 0
    سازمان ملل برودجلوی امریکا و ترکیه را بگیرد
  • سامان IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
    0 0
    سازمان نجاست جهانی درست است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس