عرف

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه امیدواریم تعداد قابل توجهی از حوزه‌ها شنبه تعیین تکلیف شوند، گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی نتایج انتخابات حوزه به حوزه اعلام می‌شود.

به گزارش مشرق، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در گفتگویی گفت: استانداران تماس می‌گرفتند و تقاضای تمدید زمان رای گیری را داشتند، موضوع با وزیر کشور در میان گذاشته شد، طبق قانون باید موافقت شورای نگهبان نیز گرفته می شد، انتخابات و رای گیری به مدت ۲ ساعت در سراسر کشور تمدید شد.

وی ادامه داد: در برخی از حوزه‌ها کار اخذ رای تمام شده است، در مناطق مرزی رای‌گیری به پایان رسیده است، تصمیم گیری در این خصوص در اختیار استانداران قرار گرفته است. این اختیار وجود دارد که اگر استانداری در حوزه به جمع‌بندی رسید که رای دهنده‌ای وجود ندارد، می‌تواند پایان رای گیری را اعلام کند.

بیشتر بخوانید:

هیچ مرجعی بجز شورای نگهبان حق توقف یا ابطال شعب اخذ رای را ندارد

وی تصریح کرد: بر اساس چارچوب قانونی تا دو ساعت بعد از ساعت ۲۲ می‌توانیم اخذ رای را تمدید کنیم، که آن هم با نظر وزیر کشور امکان‌پذیر است.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: آنچه از استان‌ها به خصوص استان‌های جنوبی به ما گزارش شده است این است که مردم مشتاقانه حضور یافته‌اند و صف‌های رأی‌گیری شکل گرفته است، استاندار محترم قم اعلام کرد که مردم قم از غروب در انتخابات حضور یافتند. وزیر در مورد تمدید زمان انتخابات از ساعت ۲۲ به بعد تصمیم خواهد گرفت که یا به صورت متمرکز تصمیم‌گیری شود و یا به استانداران واگذار شود.

 وی در مورد نحوه شمارش آرا گفت: پس از پایان اخذ رای شعبه تعطیل می‌شود و اعضای شعبه شامل اعضا و ناظرین و نماینده شورای نگهبان شروع به شمارش آرا می‌کنند. امیدواریم تعداد قابل توجهی از حوزه‌ها شنبه تعیین تکلیف شوند.

عرف گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی نتایج انتخابات حوزه به حوزه اعلام می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس