کد خبر 1044009
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱
نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان کدخدایی نمایه

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مشارکت نسبت به دور گذشته تفاوتی نکرده و در برخی استان‌ها افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران درباره اینکه با توجه به مشارکت مردم  انتخابات ولی دستگاه های احراز هویت سرعت بالا را نداشتند گفت: به مردم تبریک می گویم زیرا   مردم که ساعات پایانی روز است و  در استان هایی که تماس گرفتم، مشارکت گسترده است و در ساعات پایانی روز  به صندوق ها آمدند و با تدابیر وزارت کشور ساعت رای گیری  تمدید شد،  انشالله هیچ کس  بدون رای دادن امروز را تمام نکند.

وی افزود: ما معمولا  مشکلات  اجرایی داریم و  در این دوره که احراز  هویت الکترونیکی بود اگرچه اقدامات خوبی را  وزارت کشور انجام داد ولی چون جدید بود مشکلاتی داشتیم اما خوشبختانه با پیش بینی‌ای که شده و آنجایی که دستگاه  افلاین بود  می توانستند با  روش دستی اخذ رای شود و مشکل چندانی نداشتیم اگرچه توقف هایی را داشتیم.

وی درباره گزارش های  مردمی گفت: ما در سامانه مردم ناظر گزارش هایی را  داریم و ایمیل و تلفن گویا و ستاد نظارت بر انتخابات هم هست که  گزارش ها را می‌دهند و آمار را نمی توانم دقیق بگویم ولی گزارش‌هایی که ارسال شد را بررسی کردیم و آنهایی که لازم بود و  پیگیری خاصی نیاز داشت در تهران رسیدگی شد. 

وی تاکید کرد: اعلام صحت انتخابات بعد از پایان شمارش آراست و مهلت قانونی در قانون انتخابات است که بعد از شمارش آرا بررسی ادامه دارد و باید در  تمام حوزه ها اعلام صحت یا عدم صحت داشته باشیم.

کدخدایی درباره درصد میزان مشارکت مردم در انتخابات گفت: در باره  میزان مشارکت درصد نداریم ولی  دوستان وزارت کشور آمار را  دارند اما مشارکت نسبت به دور گذشته تفاوتی نکرده و در برخی استان ها هم افزایش یافته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس