کد خبر 1043686
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
ریاض المالکی

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان می‌گوید، اگرچه هیچ مانعی در برابر اتحادیه اروپا برای اجماع بر سر مسایل بین‌المللی وجود ندارد اما هنگامی که مسأله مربوط به رژیم اسرائیل باشد این رویه تغییر می‌کند.

به گزارش مشرق، «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، اروپا جرأت محاکمه رژیم صهیونیستی به دلیل طرح موسوم به «معامله قرن» را ندارد.

بیشتر بخوانید:

اسرائیل تنها طرف سودبرنده "معامله قرن"

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، المالکی افزود: سران اتحادیه اروپا در تلاش برای تهیه برنامه‌ای در راستای مقابله با طرح صلح ارائه شده در خاورمیانه به دست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هستند، طرحی که معروف به معامله قرن است.

وزیر خارجه فلسطین ادامه داد: اگرچه هیچ مانعی در برابر اتحادیه اروپا برای اجماع بر سر مسایل بین‌المللی و براساس اصولی که این اتحادیه برای آن تشکیل شده، وجود ندارد اما اتحادیه اروپا نمی‌تواند بر اسرائیل اعمال فشار و آن را مجبور به پیروی از مشروعیت بین‌الملل کند.

وی تأکید کرد: زمانی که موضوع مرتبط با اسرائیل باشد تمام این اصول رنگ می‌بازد و صداهایی از داخل اتحادیه اروپا شنیده می‌شود که اتخاذ اینگونه اقدامات را ممنوع می‌کند.

معامله قرن در هشتم بهمن ماه در آمریکا رونمایی شد و در آن حقوق فلسطینی‌ها درباره قدس و بازگشت آوارگان و بسیاری مسایل دیگر نادیده گرفته شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
    0 0
    وزیر خارجه تشکیلات خودگردان باید بگوید: اگرچه هیچ مانعی در برابر اتحادیه اروپا برای اجماع بر سر اسلام ستیزی و مبارزه با اسلام وجود ندارد ٬ لیکن هنگامی که مسأله مربوط به رژیم اسرائیل باشدآنها برای دفاع از این رژیم حتی جرات دفاع از حقوق قانونی شهروندان اروپایی را هم ندارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس