حجت‌الاسلام احمد مروی

تولیت آستان قدس رضوی گفت: حضور پررنگ مردم دشمن را از طمع بازمی‌دارد، مردم نگویند رای ما چه اثری دارد؟ درست است که گلایه‌های به‌حقی نیز وجود دارد اما حضور مردم امنیت نظام را تامین کرده و دشمن را از دست

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام احمد مروی با اشاره به ضرورت حضور مردم در انتخابات دوم اسفندماه اظهار داشت: از ماه‌های آغازی پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) بر مسئله مراجعه به آرا عمومی مردم تاکید داشتند و سال ۵۸ نخستین انتخابات را داشتیم که نخستین انتخابات ایران در طول تاریخ به‌معنای واقعی بود.

بیشتر بخوانید:

حرم مطهر رضوی محل دسته‌بندی‌های جناحی و سیاسی نیست

وی با اشاره به اینکه مشارکت همه مردم و مراجعه به آرا مردم اصلی اساسی مورد نظر امام بود گفت: انتخابات برای مردم یک حق است، مردم ما به رشد، بالندگی و بلوغ رسیده‌اند که از این حق خود بهترین استفاده را داشته باشند و در طول این ۴۰ سال نیز مردم از این حق خود بهره گرفته‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه حضور مردم در انتخابات این پیام را به مردم جهان می‌رساند که یک حکومت اسلامی این ظرفیت را دارد که در درون خودش مردم‌سالاری را تقویت کند و بنیان‌های اساسی نظام و حکومتش بر آرا مردم شکل بگیرد افزود: این مسئله بسیار ارزشمند است و نباید از آن غافل شد.

مروی افزود: دموکراسی غربی‌ها حرف است اما حکومت دینی، دموکراسی واقعی دارد و اسلام در درون خودش مراجعه به افکار عمومی را دارد که خودش تبلیغ دین است، یکی از مولفه‌های مهم قدرت و قوت ما مسئله حضور مردم است، آنچه که در طول این ۴۰ سال نظام را از پیچ و خم‌های بزرگ عبور داده حضور آگاهانه مردم است.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: حضور در انتخابات دشمنان ایران را نومید می‌کند و متقابلا ایران را تقویت کرده‌ایم و حضور تک تک ما نقشه‌های دشمن را نقش برآب می‌کند؛ هنوز عزادار و داغدار سردار رشید اسلام هستیم و مقام معظم رهبری اشاره به انتقام سخت داشتند و یکی از جلوه‌های این انتقام سخت می‌تواند حضور پای صندوق رای باشد.

مروی تصریح کرد: حضور پررنگ مردم دشمن را از طمع بازمی‌دارد، مردم نگویند رای ما چه اثری دارد؟ درست است که گلایه‌های به‌حقی نیز وجود دارد اما حضور مردم امنیت نظام را تامین کرده و دشمن را از دست‌اندازی به نظام ایران نومید می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: امام فرمودند مثل مدرس‌ها باید راهی مجلس شوند زیرا مجلس عصاره ملت است. شهید مدرس چه خصوصیتی داشت؟ ایشان ساده‌زیست بود، مدرس بخشی و منطقه‌ای به قضایا نگاه نمی‌کرد و نگاهش ملی و بین‌المللی بود و شجاع بود و از هیچ کس و هیچ قدرتی هراس نداشت و در بیان حق شجاع بود و صرفا رضایت خدا را در نظر داشت و از مردم دفاع می‌کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس