کد خبر 1042422
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
هری گرگ

دروازه‌بان سابق تیم فوتبال منچستریونایتد و تیم ملی ایرلند شمالی درگذشت.

به گزارش مشرق، هری گرِگ، دروازه‌بان سابق منچستریونایتد و تیم ملی فوتبال ایرلند شمالی در سن ۸۷ سالگی درگذشت. او یکی از بازماندگان سانحه هوایی مونیخ و از بازماندگان بازبی بیبز(شاگردان سرمَت بازبی) بود. او که بین سال‌های ۱۹۵۷ تا ۱۹۶۶ عضو تیم منچستریونایتد بود، زمانی که در ماه دسامبر ۱۹۵۷ در ازای ۲۳ هزار و ۵۰۰ پوند از دانکستر روورز به شیاطین سرخ ملحق شد، تبدیل به گرانقیمت‌ترین دروازه‌بان جهان در آن دوره شد. او همچنین در جام جهانی ۱۹۵۸ به عنوان بهترین دروازه‌بان تورنمنت انتخاب شد.

بیشتر بخوانید:

سرمربی منچستریونایتد نگران از اخراج

در آن سانحه که در تاریخ ۶ فوریه ۱۹۵۸ رخ داد، هواپیمای حامل بازیکنان منچستریونایتد که  پس از بازی با ستاره سرخ بلگراد و صعود به مرحله نیمه‌نهایی جام یوفا، از بلگراد راهی منچستر بود، در فرودگاه مونیخ جهت سوختگیری توقف می‌کند. پس از انجام سوختگیری هواپیما در سومین تلاش خود برای بلند شدن از باند لغزنده در نتیجه بارش برف به دلیل نرسیدن به سرعت لازم برای بلند شدن و برخورد با موانع انتهای باند دچارسانحه می‌شود. در این سانحه هوایی ۸ بازیکن منچستریونایتد، ۲ مربی تیم و یکی از اعضای باشگاه جان خود را در کنار ۸ روزنامه‌نگار، ۲ خدمه پرواز و ۲ مسافر از دست دادند.

هری گرِگ که خود از این سانحه جان سالم به در برد، پس از بروز این حادثه از ترس اینکه مبادا هواپیما منفجر شود، بلافاصله در کمک به تخلیه بازماندگان از هواپیما کمک کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • امید IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
    8 1
    خدارحمت کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس