کد خبر 1042389
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
پارتی

محاکمه ۱۷ متهم در پرونده قتل وحید مرادی،شرور معروف پایتخت روز گذشته پشت درهای بسته انجام شد. متهم اصلی پرونده در جلسه محاکمه منکر قتل وحید شد.

به گزارش مشرق،  اوایل تیر ماه سال گذشته، قتل وحید مرادی، شرور معروف پایتخت در نزاع دسته‌جمعی در زندان رجایی شهر خبرساز شد. وحید مرادی قبل از این بیش از ۱۶ بار پایش به زندان باز شده بود و آخرین بار اردیبهشت ۹۷ به اتهام قتل دوست صمیمی‌اش به زندان افتاده بود.

او چند روز قبل از قتل دوستش از زندان آزاد شده بود و روز حادثه قرار بود آزادی اش را در خانه دوستش در یک برج در ولنجک جشن بگیرند.

اما در حالت مستی با هم دعوایشان شد و در آن درگیری دست وحید به خون آلوده شد و چند روز بعد در حالی که قصد فرار از مرز را داشت دستگیر شد و به زندان افتاد.

وحید مرادی که به کری‌خوانی و رجزخوانی در اینستاگرام معروف بود، در تحقیقات گفته بود: بعد از آزادی در خانه دوستم جشن گرفتیم و مقدار زیادی مشروبات الکلی مصرف کردیم. در همان حالت مستی چون او به من فحاشی کرد با هم درگیر شدیم. او و چند نفر دیگر با شیشه های مشروب به من حمله کردند و من با چاقویی که در دست داشتم از خودم دفاع کردم.

بیشتر بخوانید:

متهمان قتل را به گردن همدیگر انداختند

عاقبت دختر جوانی که اسیر عشق خیابانی شد

استفاده از سلاح سرد چه مجازاتی دارد؟


در حالی که پرونده در روند رسیدگی قضایی قرار گرفته بود،متهم با قرار بازداشت به زندان رجایی شهر منتقل شد. دو ماه بعد از رسیدگی به این پرونده، قتل وحید مرادی در نزاع دسته جمعی در زندان رجایی شهر کرج در دستور کار قضایی قرار گرفت. بعد از بررسی ها و تحقیقات انجام شده،با توجه به فیلمی که زندانیان بعد از به قتل رساندن وحید مرادی منتشر کرده بودند،۱۷زندانی متهم به شرکت در نزاع منجر به قتل شدند.در این میان فردی به نام سعید با توجه به اظهارات شهود و استناد به فیلم ضبط شده،متهم اصلی پرونده شناخته شد و در کیفرخواست صادر شده در دادسرا اتهام مباشرت در قتل در پرونده او رقم خورد.


سعید که قبل از این به اتهام شرکت در نزاع منجر به قتل، متهم به قتل یکی از دوستانش بود و به همین دلیل در زندان به سر می برد، در اولین دفاعیاتش گفت:درگیری ما با وحید مرادی از زمان هواخوری در زندان آغاز شد. او می گفت من عقاب اینجا هستم و شما جوجه کلاغ ها و باید تحت فرمان من باشید. وحید در سالن طبقه سوم زندان ساکن بود اما برادر همسرش در سالن ما بود. روز حادثه بعد از اولین درگیری، او و چند نفر از دوستانش با قمه و آب جوش و روغن داغ به ما حمله کردند. اما من ضربه ای به او نزدم.


در حالی که بقیه متهمان پرونده هم منکر ایراد ضربات عمدی به وحید مرادی بودند، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد و روز گذشته متهمان در شعبه چهارم دادگاه پای میز محاکمه رفتند.


در دادگاه چه گذشت؟


محاکمه متهمان پرونده قتل وحید مرادی غیرعلنی و پشت درهای بسته انجام شد. ابراهیمی وکیل سعید متهم اصلی پرونده در گفت و گو با جام جم گفت: مادر و پدر وحید به نیابت از خود و فرزند خردسال وحید؛ تقاضای قصاص موکل بنده را کردند. لحظاتی بعد از شروع محاکمه همسر مقتول با دیدن متهم به قتل منقلب شد و نتوانست در ادامه جلسه حضور داشته باشد.سپس موکل من در دفاع از خود گفت که اتهام قتل را قبول ندارد. او ادعا کرد مورد حمله وحید و دوستانش قرار گرفته و فقط از خود دفاع کرده اما ضربه ای به وحید نزده است. تعدادی از متهمان در دادگاه ادعا کردند برای خاتمه دادن به درگیری وارد صحنه دعوا شده بودند و می گفتند چاقویی در دست نداشتند. چند نفر هم در دفاع از خود گفتند بعد از کشته شدن وحید، برای انتقال جسد به صحنه آمدند. دو نفر هم عنوان کردند ضرباتی به شرکت کنندگان در نزاع وارد کرده اند اما ضربه کشنده به وحید کار آنها نبوده است.


ابراهیمی علت شروع درگیری بین زندانیان را کری‌خوانی آنها در هواخوری زندان عنوان کرد و گفت رسیدگی به پرونده خاتمه پیدا کرده و رای پرونده به زودی صادر خواهد شد.


اخراج همسر وحید  از دادگاه


اعتراض همسر وحید مرادی به دفاعیات متهم و خروج او از دادگاه یکی از حاشیه های محاکمه دیروز بود.


منجانی که یکی از وکلای پدر وحید  است،در گفتگو با جام جم گفت: در ابتدای جلسه رسیدگی،یکی از بستگان همسر وحید مرادی که موقع مواجهه با متهم نتوانست احساسات خود را کنترل کند از دادگاه اخراج شد.اما همسر مقتول تا پایان محاکمه بر خود مسلط بود و زمانی که احساس کرد حقایق بیان نشده،به متهم اعتراض کرد.با توجه به اینکه همسر مقتول ولی دم پرونده نیست،قاضی حضور او را تنها برای شنیدن دفاعیات و شرح دادگاه بلامانع دانسته بود اما چون اجازه صحبت کردن در دادگاه را نداشت،در آخر جلسه رسیدگی، عذر او از جلسه محاکمه خواسته شد.

منبع: روزنامه جام جم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
    16 2
    خانوادگی قلدرن
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
    5 1
    پیغمبر خدا رو که نکشتن یه لات بی سرو پا یه لات بی سروپای دیگه رو کشته این همه پوشش رسانه ای برای چیه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس