کد خبر 1042169
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
پورشیب

در پایان رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان دوبی، نمایندگان ایران در بخش مردان و زنان در مجموع صاحب یک طلا، یک نقره و ۴ برنز شدند.

به گزارش مشرق، در جریان رقابت‌های روز پایانی لیگ جهانی کاراته وان دوبی در امارات، نمایندگان ایران صاحب یک مدال طلا، یک نقره و ۴ برنز شدند.

* پورشیب تنها طلایی ایران در دوبی

 در مبارزه فینال وزن ۸۴- کیلوگرم، ذبیح الله پورشیب با غلبه ۸ بر ۵ بر دانیار یولداشف قزاقستانی به مدال طلا رسید.

بیشتر بخوانید:

نخستین المپیکی کاراته ایران مشخص شد

پورشیب پیش از این در اولین دیدار مقابل فردی والرا از ونزوئلا پس از کسب نتیجه صفر بر صفر در هانتی برنده شد. وی در دومین مبارزه ۲ بر یک فرج النشری از عربستان را شکست داد و در ادامه مقابل ایگور چیخمارف از قزاقستان بعد از تساوی صفر بر صفر در هانتی پیروز شد و به نیمه نهایی رفت.

پورشیب در نیمه نهایی نیز مقابل مهدی خدابخشی دیگر نماینده ایران در این وزن با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری رسید و راهی فینال شد.

* شیما آل سعدی به نقره رسید

در دیدار فینال وزن ۶۱- کیلوگرم بانوان،  شیما آل سعدی برابر یین ژیااویان از چین با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد و به مدال نقره رسید.

آل سعدی تا پیش از رسیدن به فینال ابتدا ۲ بر یک کریستینا فرر از اسپانیا را برد، سپس مقابل فیلیپه وندولینه از فرانسه با نتیجه ۵ بر ۴ به برتری رسید. وی در سومین مبارزه نیز ۳ بر ۲ اینگیریدا سوچانکوآ از اسلواکی را برد و سپس یک بر صفر آنیتا سروگینا از اوکراین را با شکست بدرقه کرد تا گام به دور نیمه نهایی بگذارد. او در مبارزه نیمه نهایی مقابل جیانا لطفی از مصر قرار گرفت و پس از تساوی ۲ بر ۲ با قانون سنشو برنده تاتامی شد و به فینال رسید.

* ۴ برنز سارا بهمنیار، رزیتا علیپور، بهمن عسگری و مهدی خدابخشی

در دیدار رده بندی وزن ۵۰- کیلوگرم لیگ جهانی امارات، سارا بهمنیار ۳ بر ۲ مقابل آیچا سیاح مراکشی به برتری رسید و به مدال برنز این وزن رسید.

او پیش از این در اولین دیدار ۵ بر ۳ نتیجه را به نادیا گومز از اسپانیا واگذار کرد و با توجه به رسیدن این حریف به فینال، بهمنیار هم به جدول شانس مجدد رفت.

بهمنیار در این گروه در اولین مبارزه یک بر صفر آسیا آگوس از ایتالیا را برد و سپس با نتیجه ۳ بر یک از سد سارا هوبریش آلمانی گذشت و به دیدار رده بندی راه یافت.

در دیدار رده بندی وزن ۶۱- کیلوگرم بانوان نیز رزیتا علیپور با برتری ۳ بر یک مقابل نایلا گاتالینا از روسیه صاحب مدال برنز شد.

علیپور پیش از این ابتدا ۳ بر یک آنا جوآنا نیلسون از سوئد را برد. وی سپس ۲ بر یک آنا رودینا از روسیه را مغلوب کرد اما در سومین دیدار مقابل یین ژیااویان از چین ۲ بر صفر نتیجه را واگذار کرد و به جدول شانس مجدد رفت. او در این گروه برابر ناتالی ویلیام از انگلیس به برتری یک بر صفر رسید و به رده بندی راه یافت.

اما بهمن عسگری نماینده وزن ۷۵- کیلوگرم ایران که پیش از این با حضور در دیدار رده بندی موفق به کسب نخستین سهمیه المپیک برای کاراته ایران شده بود، در مبارزه رده بندی با برتری ۲ بر صفر مقابل ارمان التیمور ترکیه مدال برنز را بر گردن آویخت.

عسکری پیش از این ابتدا یک بر صفر روسلان سیماخانبت از قزاقستان را مغلوب کرد و در ادامه ۲ بر صفر خوزه والدیویا از پرو را شکست داد. وی در مبارزه سوم نیز ۲ بر صفر جو کلاور از انگلیس را با شکست بدرقه کرد و به نیمه نهایی صعود کرد اما در نیمه نهایی مقابل رافائل آقایف آذربایجانی ۳ بر صفر نتیجه را واگذار کرد و از رسیدن به فینال بازماند.

در دیدار رده بندی وزن ۸۴- کیلوگرم، مهدی خدابخشی با شکست یک بر صفر ایگور چیخمارف از قزاقستان چهارمین و آخرین‌ مدال برنز کاراته ایران در این رقابت ها را بر گردن آویخت.

خدابخشی در مبارزات روز گذشته خود ابتدا ۴ بر صفر ویلیام دیانتته از بلژیک را برد. سپس با نتیجه ۵ بر یک از سد آنتون ایساکو از بلاروس گذشت و در ادامه یک بر صفر کنجی گریلون از فرانسه را مغلوب کرد. وی در مبارزه چهارم نیز ۵ بر ۴ میشله مارتینا از ایتالیا را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت اما در نیمه نهایی مقابل ذبیح اله پورشیب دیگر نماینده ایران در این وزن با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت.

همچنین در دیدار رده بندی کاتای انفرادی بانوان نیز مهسا افسانه امتیاز ۲۴.۹۲ را کسب کرد و از رسیدن به مدال برنز بازماند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس