کد خبر 1041914
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
لودریان

وزیر خارجه فرانسه پس از دیدار با وزیر امور خارجه ایران در مونیخ آلمان گفت که پاریس از نقض توافق هسته‌ای توسط ایران نگران است.

به گزارش مشرق، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه پس از دیدار با «محمد جواد ظریف»  وزیر امور خارجه ایران گفت که پاریس از نقض برنامه جامع اقدام مشترک توسط ایران نگران است.

وی اضافه کرد: «به ظریف تصمیم فرانسه درباره ادامه کاهش تنش در منطقه خلیج فارس را ابلاغ کردیم.»

وزیر خارجه فرانسه در ادامه سخنانش از ترکیه خواست تا به توافقات نشست برلین درباره لیبی پایبند بوده و مداخله در این کشور آفریقایی را متوقف کند.

لودریان اضافه کرد: «فرانسه گفت‌وگوها میان اسرائیل و فلسطینیان بر اساس راه‌حل دو دولت و پایتختی قدس برای هر دو را تایید می‌کند.»

کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ وعده دادند در صورتی که ایران به تعهداتش پایبند بماند مقابل تحریم‌های آمریکا ایستادگی خواهند کرد.

سه کشور اروپایی علی‌رغم این نتوانسته‌اند به وعده‌هایشان عمل کنند و ایران در پاسخ از اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۸، طبق مفاد برجام، در پنج گام برخی از تعهداتش ذیل برجام را کاهش داده است.

پنجمین و آخرین گام ایران در این راستا ۱۵ دی‌ماه برداشته شد و تهران اعلام کرد دیگر با هیچ محدودیتی حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) مواجه نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    0 4
    شرف ندارن
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    1 3
    به دَ رَ ک.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس