طالبان

گروه طالبان در واکنش به شکست شوروی سابق در افغانستان تاکید کرد: امارت اسلامی تعهد می‌کند که این بار افغانستان را از اشغال و شر آمریکا نجات دهد.

به گزارش مشرق، گروه طالبان در واکنش به سالروز خروج ارتش سرخ شوروی از افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اظهارداشت که مردم مجاهد افغانستان در «۲۶ دلو» (بهمن)، قدرت بزرگ مادی جهان و حامیان آنها را شکست دادند.

بیانیه خاطرنشان کرد که هجوم نظامی و فکری شوروی و حامیان داخلی آن، سرآغاز مشکلات افغانستان بود.

بیشتر بخوانید:

مقام آمریکایی: با طالبان بر سر آتش‌بس به توافق رسیدیم

افغانستان و جنون آدم کشی آمریکایی‌ها

طالبان تاکید کرد که «اگر اشغالگران کنونی غربی و در مجموع ناتو و دست نشاندگان آنها، اندکی هوش و خرد داشته باشند، باید از شکست شوروی عبرت بگیرند».

بر اساس این بیانیه، سالروز شکست شوروی ثابت می‌کند که تمام تلاش‌های زر، زور و تزویر در کشور جهاد پرور افغانستان نتیجه نمی‌دهد.

طالبان در این بیانیه تصریح کرد: امارت اسلامی افغانستان تعهد می‌کند که این کشور را از اشغال و شر آمریکا نجات دهد.

این بیانیه در حالی منتشر شده است که گفت‌وگوهای صلح نمایندگان آمریکا و طالبان در قطر ادامه دارد.

چندی پیش نیز طالبان در بیانیه‌ای تصریح کرده بود که برای پایان دادن به اِشغال افغانستان تمام مسئولیت‌هایش را در روند مذاکرات انجام داده و آمریکایی‌ها باید با خودداری از تاخیر و ایجاد بهانه، مسئولیت خود را در رابطه با گفت‌وگوها انجام دهند.

«جک کین» ژنرال بازنشسته و معاون رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز هفته گذشته به «فاکس نیوز» گفت که فرماندهان طالبان فرمان دارند تا حملاتشان را علیه نیروهای آمریکایی تشدید کنند.

این ژنرال ۴ ستاره آمریکایی اظهارداشت که این طرح برای شکستن اراده مردم آمریکا طراحی شده و نشان دهنده جنگ بیهوده است بنابراین باید از افغانستان خارج شویم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    2 4
    از نظر من روی کار امدن طالبان در این شرایط بهتره چون هم پای امریکا از افغانستان قطع میشه هم تولید مواد مخدر کم میشه
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    2 1
    بااقبال لاهوری بایدموافق باشیم که تاافغانستان دردهایش درمان نشود جهان اسلام هم دردمند است . افغانستان نمادی دردناک از اختلاف در اردوگاه مسلمین است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس