کد خبر 1041642
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
هواشناسی ایران ۹۸/۱۱/۲۰| برف،کولاک و یخبندان در ۲۰ استان

سازمان هواشناسی با اعلام بارش برف و باران در ۱۹ استان کشور به مردم توصیه کرد طی روزهای یکشنبه و دوشنبه از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

به گزارش مشرق، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال خراسان رضوی،‌خراسان شمالی و گلستان بارش پراکنده، وزش باد و کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود. در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و شرق کرمان وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش بینی شده است.

فردا به تدریج سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور شده که در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب و شمال غرب بارش برف و در ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین،‌البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی در جنوب غرب بارش پراکنده روی می‌دهد.

همچنین در اواخر وقت با شمالی شدن جریانات روی غرب دریای خزر بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما در استان‌های گیلان و اردبیل آغاز می شود.

روز دوشنبه ۲۸ بهمن این سامانه علاوه بر مناطق مذکور در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در جنوب غرب،‌دامنه‌های جنوبی االبرز مرکزی و شمال شرق فعال بوده و بارش باران کل سواحل شمالی را در بر می‌گیرد، این سامانه بارشی اواخر وقت از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

سه شنبه نوار شمالی و شمال غرب کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در جنوب غرب بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود. چهارشنبه نیمه شرقی جو آرامی دارد و به تدریج با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب بارش در استان‌های واقع در جنوب غرب و غرب شروع شده و بعدازظهر شمالی غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران را فرا خواهد گرفت. بعدازظهر چهارشنبه بارش برف در جنوب لرستان،‌چهارمحال و بختیاری، غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی شدت خواهد داست.

این سامانه بارشی پنجشنبه در کل کشور فعال خواهد بود و اواخر وقت از فعالیت آن در نیمه‌غربی کاسته شده و فقط در شمال شرق و شرق کشور باعث ابرناکی و بارش خواهد شد و به تدریج روز جمعه از کشور خارج می‌شود.

بارش برف و باران در ۱۹ استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نیز با اشاره به ورود سامانه بارشی طی فردا به کشور از بارش برف و باران در ۱۹ استان خب رداد.

صادق ضیاییان در این‌باره گفت: با ورود این سامانه، روز یکشنبه، ۲۷ بهمن، بارش برف و باران در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، شمال کرمانشاه و ارتفاعات البرز در استان‌های گیلان و مازندران و بارش باران در نیمه‌جنوبی استان‌های کرمانشاه و ایلام رخ خواهد داد.

وی تصریح کرد: روز دوشنبه ۲۸ بهمن نیز، بارش برف و باران را در استان‌های، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، لرستان، کرمانشاه، شمال چهارمحال‌وبختیاری، غرب اصفهان، خراسان‌شمالی و ارتفاعات در استان‌های تهران، قزوین، البرز، گیلان، مازندران، گلستان و شمال و شمال‌شرق خوزستان، شاهد خواهیم بود و در برخی نقاط استان‌های گیلان، غرب مازندران و ایلام نیز بارش باران را پیش‌بینی می‌کنیم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: به‌دنبال فعالیت این سامانه، مخاطراتی نظیر. لغزندگی، کاهش دید و اختلال در ترددهای جاده‌ای و محورهای مواصلاتی، آب‌گرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها، رخ خواهد داد و از این رو به هم‌وطنان توصیه می‌شود، ضمن استفاده از تجهیزات زمستانی در ترددهای شهری و جاده‌ای و احتیاط در رانندگی، از انجام سفرهای غیرضروری، اجتناب کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس