علی باقری کنی

معاون حقوق بین‌الملل قوه قضاییه درباره آخرین پیگیری‌های قضایی پرونده ترور سپهبد شهید سلیمانی گفت: در حوزه بین‌المللی یک کار مشترک و دو جانبه با عراق در حال انجام است.

به گزارش مشرق، علی باقری معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضاییه، درباره آخرین پیگیری‌های قضایی پرونده ترور سپهبد شهید سلیمانی گفت:‌ ما در چند حوزه موضوع ترور سردار سلیمانی را مورد پیگیری قرار دادیم. یکی در حوزه حقوقی در داخل کشور و دیگری در حوزه کیفری که هر دو آنها در حال پیگیری است. در حوزه بین‌المللی نیز یک کار مشترک و دو جانبه با عراق در حال انجام است که در همین راستا آیت‌الله رئیسی نیز با همتای عراقی خود به شکل تلفنی رایزنی‌هایی انجام داده است.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه  قوه قضاییه در مجامع جهانی در حال پیگیری  این جنایت به عنوان نقض فاحش حقوق بشر است، تصریح کرد:  تلاش ما این است که با همه ظرفیت وارد این عرصه شویم و بتوانیم بخش کوچکی از دِینی که شهید سلیمانی بر دوش ما گذاشته را ادا کنیم. در این راستا نیز هیچ یک از محدویت‌های بین‌المللی مانع از تلاش مجدانه ما برای رسیدن به نتیجه مطلوب نخواهد شد.

معاون بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضاییه خاطرنشان کرد: با توجه به نفوذ آمریکا در مجامع حقوقی غربی قطعا نمی‌توان  شاهد عملکرد عادلانه‌ای از سوی این نهادها در قبال ایران بود. البته این مسئله نمی‌تواند بر انگیزه ما برای محکومیت بین‌المللی این اقدام تروریستی خللی وارد کند. حداقل دستاوردی که می‌توان در این مسیر پیش‌بینی کرد این است هزینه چنین اقداماتی را برای دشمنان ایران بالا ببریم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس