کد خبر 1041202
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹
فرهاد مجیدی

اختلاف کریستین گروس با مدیران باشگاه الاهلی بالا گرفته و هیچ بعید نیست این مربی سوئیسی که جانشین برانکو شد، در صورت شکست از استقلال از کار برکنار شود.

به گزارش مشرق، الاهلی یکی از تیم‌های بزرگ عربستان است که چند سالی است روی نوار ناکامی حرکت می کند. الاهلی فصل را با برانکو ایوانکوویچ آغاز کرد اما خیلی زود مربی سابق پرسپولیس را برکنار کرد و بار دیگر به کریستین گروس اعتماد کرد.

حالا گفته می‌شود گروس با مدیران این باشگاه دچار اختلاف نظر شده و درحالی که تیمش وضعیت مطلوبی دارد، شاید در هفته آینده به سرنوشت برانکو دچار شود!

بیشتر بخوانید:

مربی استقلال: کادرفنی کار بزرگی انجام داد

* برکناری برانکو بعد از پنج بازی!

برانکو در الاهلی، فقط بعد از پنج بازی و در پایان هفته سوم لیگ عربستان، در حالی با حکم اخراج مواجه شد که تیمش در لیگ در دو هفته ابتدایی، یک برد و یک مساوی به دست آورده بود اما حذف در لیگ قهرمانان آسیا در بازی با الهلال و شکست خانگی مقابل الوحده، به منزله پایان کار این مربی کروات در عربستان بود.

گروس که از هفته چهارم الاهلی را در دست گرفت، در لیگ نتایج بدی کسب نکرده و تیمش فعلاً با پنج امتیاز اختلاف نسبت به صدر جدول، در مکان سوم قرار دارد؛ اما این نتایج هم برای مدیران سختگیر الاهلی راضی کننده نیست و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که اگر این مربی سوئیسی در دو بازی آینده تیمش نتیجه قابل قبولی نگیرد، به سرنوشت برانکو دچار خواهد شد.

* دو بازی سرنوشت‌ساز گروس

نکته جالب این‌که الاهلی فردا با همان الوحده‌ای روبه‌رو می شود که باعث برکناری برانکو شد و حالا گروس ابتدا باید الوحده را که در خانه به‌سختی شکست می‌خورد مغلوب کند و بعد از آن در لیگ قهرمانان آسیا، نتیجه مناسبی برابر استقلال کسب کند.

به تعبیری دیگر، سرنوشت جانشین برانکو و آینده کاری این مربی، به فرهاد مجیدی بستگی دارد و اگر استقلال بتواند الاهلی را شکست دهد، این تیم عربستانی سومین مربی خود را در این فصل آزمایش خواهد کرد.

* خارجی‌هایی که بیرون ماندند

 الاهلی در ترکیب تیمش هفت بازیکن خارجی دارد که برای رقابت‌های آسیایی مجبور شد سه نفر از آن ها را کنار بگذارد. گروس برای انتخاب نفرات خارجی تیمش، به جز عمر السومه سوری که سهمیه آسیایی محسوب می‌شد، سه انتخاب دیگر داشت که ترجیح داد از هافبک‌های خارجی تیمش بگذرد و  لوکاس لیما، مدافع چپ برزیلی به همراه یوسف البلایلی الجزایری و جیانینی اهل کیپ‌ورد را به فهرست آسیایی اضافه کند.

بدین ترتیب مارکو مارین، هافبک سابق مونشن گلادباخ و وردربرمن، الویس ساریچ بوسنیایی و سوزا که همگی در خط میانی بازی می‌کنند، نمی‌توانند در بازی‌های آسیایی الاهلی را همراهی کنند. اما مشکل بزرگ گروس جایی آغاز شد که هر سه مهاجم خارجی تیمش با مشکل مصدومیت مواجه شدند و هیچ‌کدام از آن‌ها در بازی هفته گذشته مقابل الوحده امارات به میدان نرفتند.

* بحران مصدومیت؛ چیزی شبیه استقلال

این وضعیت چیزی شبیه به حال و روز استقلال است که دو مهاجم مهم تیمش یعنی شیخ دیاباته و مهدی قائدی را به خاطر مصدومیت از دست داده و مجبور است از مهره‌های دیگری در خط حمله استفاده کند.

در میان مصدومان، عمر السومه که بهترین گلزن تاریخ این باشگاه است، احتمالاً به بازی با استقلال می‌رسد. این مهاجم بلندقامت که رکوردهای عجیب و غریبی در الاهلی ثبت کرده، همان بازیکنی است که با برانکو دچار اختلاف شد و نارضایی و نیمکت‌نشینی او، عامل مؤثری در اخراج زودهنگام برانکو بود.

اما بازگشت السومه برای گروس کافی نیست و او به کادر پزشکی الاهلی فشار آورده که هرچه زودتر یوسف البلایلی را هم آماده کنند. قرار است پزشکان این باشگاه  تا فردا  نظر نهایی را درباره این مهاجم الجزایری صادر کنند که آیا او می تواند در مقابل استقلال به میدان برود یا نه.

با بازگشت مصدومان الاهلی، کریستین گروس امیدوار است که بتواند با خط حمله زهر دارش، از خطر اخراج فرار کند.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس