جشنواره فیلم فجر

گفتنی است چند تا از تهیه کنندگان سینما که آثارشان در جشنواره بوده اند، هشدار داده اند در صورت عدم شفاف سازی از طریق مراجع قضایی این مورد را پیگیری خواهند کرد.

به گزارش مشرق، انتخاب بهترین فیلم از نگاه مردم در جشنواره فیلم فجر همیشه با حاشیه‌هایی همراه بوده است. چه آن زمانی که تماشاگران بعد از تماشای فیلم رای خود را در صندوق‌های جلوی در سینما می‌انداختند و چه این روزها رای‌گیری با اپلیکیشن و با استفاده از کد ملی خریدار بلیت جشنواره انجام می‌شود.

در سی‌وهشتمین دوره جشنواره ملی فیلم فجر، اما این موضوع بیش از همیشه با حاشیه و شائبه همراه شده است. از همان روزهای اول که فیلم‌های پرمخاطب‌تر و باب سلیقه مخاطب عام یکی یکی حذف شدند و حتی تنها فیلم کمدی جشنواره هم در میانه راه از لیست آرای مردمی حذف شد تا اعتراض کارگردان مطرح سینما در روزهای آخر جشنواره و تصاویری از صندلی‌های خالی در یکی از سانس‌های اکران یک فیلم کمدی در یکی از شلوغ‌ترین سینماهای تهران.این اتفاقات همه در کنار هم و توجه به این نکته که سیمرغ بهترین فیلم از نگاه مردم همواره باارزش‌ترین سیمرغ جشنواره فیلم فجر بوده، مواردی است که به نظر می‌رسد ورود مرجعی بالاتر از نهادهای سینمایی به این موضوع مهم را الزامی می‌کند.
بیشتر بخوانید:
مرجعی مانند دستگاه قضایی برای اینکه مشخص کند از همان روزهای ابتدایی بلیت‌های جشنواره سی‌وهشتم توسط چه کسانی خریداری شده و آرای مردمی توسط چه کد ملی‌هایی داده شده و چرا سالن‌ها در بعضی از سانس‌ها خالی بوده در مرحله اول و مشخص شدن آرای هر فیلم به تفکیک روز و سینمای محل نمایش در مرحله دوم.این‌ها نکاتی است که حتی اگر مطابق وعده مسعود نجفی آرای مردم، آن هم در صورت درخواست صاحبان آثار، روشن شود، باز هم نیاز به مرجعی بالاتر برای رسیدگی دارد.
گفتنی است چند تا از تهیه کنندگان سینما که آثارشان در جشنواره بوده اند، هشدار داده اند در صورت عدم شفاف سازی از طریق مراجع قضایی این مورد را پیگیری خواهند کرد.
منبع: جوان آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
    0 0
    بیخیال بابا صلوات بفرستید . کلا کسی فیلم ایرانی تماشا نمیکنه حالا مهم نیست کی چکار کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس