ظریف: اقدام تروریستی آمریکا از نظر مردم منطقه منفور است

وزیر امور خارجه گفت: مردم ما چهل روز از روز شهادت سردار سلیمانی نشان دادند که آمریکا اقدام تروریستی انجام داده و این اقدام از نظر ما و مردم منطقه منفور است.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی عنوان کرد: ترامپ با حرکتی که صورت داد یک بار دیگر به همه دنیا نشان داد که در مورد انقلاب ایران ۴۱ سال است که اشتباه می‌کنند و هنوز همین اشتباه ادامه دارد و این اشتباه باعث شده مردم ما یکپارچه در برابر این حرکت ایستادگی کنند.

ببینید:

وی همچنین اظهار داشت: ما هر چه داریم از همین مردم داریم این مردم مهمترین مبنای قدرت ایران هستند و هر کس به مردم تکیه کند و امید و اعتمادش بعد از خدا به مردم ایران باشد، می‌تواند موفق باشد. موفقیت ما در تکیه به مردم است. حضرت امام فرمودند مردم ولی نعمت ما هستند این نشانگر آن است که ما بدون مردم هیچ هستیم و با مردم در برابر همه می‌توانیم مقاومت کنیم و دنیا هم ناگزیر خواهد بود.

*دلشان را به هر بحث خانوادگی ما خوش کردند 

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: ۴۱ سال است اشتباه کردند و نفهمیدند و مردم ایران را نشناختند ۴۱ سال است منتظرند با فشارهایشان این مردم از انقلابشان کنار بکشند، دلشان را به هر بحث خانوادگی ما خوش کردند و به هر جار و جنجالی که در خانه بین برداران و خواهران می‌افتد دلشان را خوش کردند، برای اینکه آرزوی ۴۱ ساله خود را ادامه دهند.

وی گفت: مردم در مراسم بزرگداشت شهید قهرمان ما سپهبد سلیمانی نشان دادند با آن کسی عهد بستند و برای فردی به خیابان آمدند که آمریکا آن را دشمن خود می‌دانست و آمریکایی‌ها باید از این یک درس بگیرند. مراسم شهید سلیمانی یک رفراندوم عمومی بود که به آمریکایی‌ها اعلام کنند که آن کسی که تروریست است آمریکاست.

وزیر امور خارجه همچنین درباره هدف سفرش به مونیخ برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: هدف از این سفر اعلام دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و نشان دادن خطر سیاست‌های آمریکا برای منطقه است.

 محمدجواد ظریف روز گذشته (دوشنبه) نیز در دیدار سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران با حسن روحانی در آستانه سالگرد انقلاب اسلامی، طی اظهاراتی عنوان کرد: فردا (۲۲ بهمن) یک بار دیگر حماسه مردم ایران را خواهید دید، اما این حماسه هیچگاه به پای حماسه برای کسی (سردار سلیمانی) نخواهد رسید که برخی او را بزرگ‌ترین دشمن خود می‌دانستند.

وی افزود: بدانید که مردم ایران طرفدار دشمن آمریکا هستند؛ بپذیرید. آرزوهای غلط را کنار بگذارید. دعواها و بگو مگوهای خانگی ما را به حساب فاصله مردم نگذارید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضوی نژاد IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
    0 0
    جناب دیپلیمات کار کشته حاج قاسم خود را سرباز رهبر دید تا با لطف خدا به این جایگاه در قلوب مردم رسید! بدون سرباز رهبر با سایرن فرقی ندارم!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس