شیخ زکزاکی

عضو جنبش اسلامی نیجریه گفت: دادگاه‌های نیجریه بی‌گناهی شیخ زکزاکی را اعلام و حکم آزادی وی را صادر کرده‌اند، اما وی همچنان در بازداشت است.

به گزارش مشرق، سهیلا زکزاکی ظهر امروز در همایش محور مقاومت انقلاب اسلامی ایران و انقلاب نیجریه که به میزبانی اراک برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۵ سال است که شیخ زکزاکی در بازداشت به سر می‌برد، این درحالی است که بی‌گناهی وی ثابت شده است.

وی تصریح کرد: شیخ ابراهیم زکزاکی در کشتار سال ۲۰۱۵ میلادی دچار حادثه و بازداشت شد، اما هیچ امکانات بهداشتی و درمانی در اختیار وی قرار نمی‌دهند و او را از پزشک و درمان محروم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

وخامت بیش‌تر حال شیخ زکزاکی در زندان نیجریه

دختر رهبر شیعیان نیجریه با اشاره به اینکه ۶ برادر خود را در راه مقاومت از دست داده‌ است، گفت: پدرم به عنوان رهبر شیعیان نیجریه به شهادت فرزندان خود افتخار می‌کند و تقدیم ۶ فرزند خود در راه مقاومت را سعادت و افتخاری بزرگ می‌داند.

زکزاکی با بیان اینکه مسلمانان نیجریه مصمم به تداوم راه شهدای مقاومت هستند، خاطرنشان کرد: اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) الگو و سرمشق شیعیان نیجریه است و شیعیان نیجریه علاقه و عشق خاصی به امام راحل دارند.

وی افزود: یکی از مسائلی که بسیار مورد توجه شیعیان نیجریه قرار گرفته، زندگی ساده و بی‌آلایش امام خمینی (ره) است که همه را عاشق خود کرده است.

دختر شیخ زکزاکی از سکوت جامعه جهانی در برابر ظلمی که به رهبر شیعیان نیجریه شده به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: شیعیان جهان باید با اتحاد و همبستگی در برابر دشمنان اسلام ایستادگی و مقاومت کنند.

عضو جنبش اسلامی نیجریه نیز با اشاره به نحوه آشنایی شیخ زکزاکی با اندیشه امام(ره) گفت: در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود که شیخ با اندیشه‌های امام آشنا شد و از آن زمان تاکنون همواره پیرو این اندیشه‌ها و آرمان‌ها بود.

مصطفی غرباء افزود: یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که زکزاکی از امام راحل فرا گرفت درس پیروی از ولایت فقیه بود که در کشور نیجریه این تفکر را نهادینه کرد.

 وی از موفقیت‌های شیخ ابراهیم زکزاکی را جذب ۱۰ تا ۱۵ میلیون شیعه برشمرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس