کد خبر 1040044
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
حلوسی آکار

وزیر دفاع ترکیه، دولت سوریه را به اجرای «نقشه‌های ب و ج» در صورت عدم توقف عملیات ضد تروریست‌ها در استان ادلب تهدید کرد.

به گزارش مشرق، علی‌رغم هشدار دولت سوریه به ترکیه درباره اقدامات مداخله‌جویانه در وضعیت استان ادلب و کمک به تروریست‌های حاضر در این منطقه، آنکارا اما هنوز به اظهار نظرهای تهدیدآمیز علیه دمشق و مسائل داخلی این کشور ادامه می‌دهد.

«حلوسی آکار» وزیر دفاع ترکیه شامگاه یکشنبه با بیان اینکه آنکارا نقشه‌های جایگزینی برای وضعیت ادلب دارد، تهدید کرد اگر به هشدارهای ترکیه در قبال عملیات ارتش سوریه در این استان بی‌توجهی شود، آن نقشه‌های جایگزین را اجرا می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

خیز آرام ترکیه برای نفوذ اقتصادی و نظامی در آسیای مرکزی

اردوغان: طرح ترامپ رؤیایی است که صلح را تهدید می‌کند

آکار در مصاحبه با روزنامه «حریّت» گفت: «ما از قوانین و توافقات بین‌المللی تبعیت می‌کنیم. ما قاطعانه خواسته‌های مشروع خود را تکرار می‌کنیم. اما اگر مصالحه (آتش‌بس) به همین منوال نقض شود، ما نقشه‌های ب و ج نیز داریم. ما را مجبور نکنید، نقشه‌های ب و ج آماده هستند».

وی در پاسخ به سوالی درباره ماهیت نقشه‌های ب و ج، اینگونه توضیح داد: «ما چندین بار از شرکای استراتژیک خود درخواست کردیم که عملیات ضد تروریستی مشترکی برای پاکسازی مناطق مرزی ما از تروریست‌ها اجام دهند و به آنها گفتیم اگر پیشنهاد ما را نپذیرند، نقشه ب و ج داریم».

وی در ادامه تهدیدات علیه دمشق مدعی شد اگر دولت سوریه تا پایان ماه فوریه از اطراف پست‌های دیدبانی ترکیه عقب‌نشینی نکند، آنکارا برای یک عملیات نظامی دیگر در شمال سوریه تعلل نخواهد کرد.

بر این اساس، وزیر دفاع ترکیه اما این اظهارات خود را نه یک تهدید، بلکه «آخرین گزینه برای رسیدن به راهکار مسالمت‌آمیز» در منطقه قلمداد کرد.

آکار با بیان اینکه ترکیه آماده است در صورت ممانعت ارتش سوریه از رسیدن نیروهای پشتیبانی به پست‌های دیدبانی این کشور در ادلب، هر کاری انجام دهد، افزود: «پست‌های دیدبانی ترکیه در این منطقه (ادلب) در چارچوب توافقات امضا شده با روسیه ‌باقی خواهد ماند».

وی با تکرار ادعای بی‌اساس و مدرک بمباران مناطق مسکونی ادلب توسط ارتش سوریه، مدعی شد حدود یک میلیون نفر از سال گذشته از ادلب آواره شده به سمت مرز ترکیه حرکت کرده‌اند.

ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که در ادامه پیشروی‌ها ضد تروریست‌ها در استان ادلب، بیش از ۶۰۰ کیلومتر مربع را در این منطقه و حلب آزاد کرده و کنترل ده‌ها شهرک، روستا و ارتفاع راهبردی را به دست گرفته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پاک سرشت shiraz IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    عجباطلبکارهم شدن!چرت نگوعثمانى..اشغالگرى ميکنيدطلبکارهم هستيد؟چه غلطى ميکنيدتوسوريه مگه فقط نميخاستيدپانزده کيلومترازمرزهاتون امن باشه کردهاکه عقب نشينى کردن..حالامشخص شدجاى ديگتون ميسوزه وهدفتون کمک به تروريستهاست
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    توی کشور سوریه شما چکار می کنید؟ احمقهای پُر رو.
  • مرصاد IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    90 10
    ترکیه (اردوغان منافق) غلط کرد ! مردک مذبذب !!
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    9 2
    خلوصی آکار رئیس ستاد مشترکه یا وزیر دفاع ؟!
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    89 9
    تركيه وكيل و وصي سوري‌ها شده و هر دفعه كه تروريست‌هاي جبهه النصره و ديگر جنايتكاران در مرحله شكست قرار ميكيرند، زر مفت ميزند. به شما چه ربطي دارد كه در امور سوريه دخالت كنيد؟ دولت سوريه مرجع قانوني براي پايداري صلح در سوريه است نه احمق هاي تركيه.
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    95 18
    باید پرچم ترکیه تغییر کنه . بشه کردیه .
    • ناشناس IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
      4 0
      مزدوران اسراییل از ترس فرار کردن
  • ad IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    72 8
    خخخخخخخخخخخخخخخخ اینها هم از آمریکا یاد گرفتن نقشه ب یا ج آخه ترکیه رو چه به این غلطا
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    77 9
    میگن آب که سر بالا بره قورباغه ابوعطا میخونه، حکایت همین ترکیه است.
  • ناشناس IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
    0 0
    چهارتا موشک و پدافند بدیم به سوریه دیگه کلا این ترکیه اسرائیل مثل بچه آدم میشینن سرجاشون کی این دولت بی لیاقت ما دوره اش تموم میشه؟!
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
    4 0
    نقشه های ترکیه: الف : حمایت از داعش ب: حمایت از انصره و القاعده ج: حمایت از ؟ ...
  • DE ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
    7 0
    جالبه مریم رجوی منافق یا همان قجر سلطون عضدانلو با اردوغان منافق همفکر و همکیش هستند و همدیگر را میفهمند هر دو تروریست و تروریست پرور.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس